Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Uppdaterat Live:en?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

tack

Ja var där jag läste det och försökte att förstå hur det hela hängde ihop lite tråkigt med tanke på att jag köpt en extra samsung läsare och kommer aldrig att kunna använda den i min 360 och med tanke på det nya operativsystemet som windows vista heter registrerar all hårdvara och om du modifierar någonting så fungerar det inte det suger fett. man får nog börja att fördjupa sig i linux nu tycker jag att microsoft har gått för långt.

Undrar bara om microsoft har möjligheten att läsa ur firmwaren ur dvd läsaren

dom kan ju läsa ut vilken läsare och vilken version som ska vara i respektive xbox enligt producering och dom kan se vilken version på firmwaren du har i din läsare.

men dom kan uppenbarligen inte se om den firmwaren är hackad eller ej.

och med tanke på att dom håller på att kleta in nyare versioner av dvd läsare i svart klister så tror jag inte att dom kan läsa ut firmwaren och se om man kör med en hackad firmware eller ej, (varför annars göra sig det besväret)

så med andra ord om man har många back up spel och vill spela live med nästa generations spelkonsol så heter den xbox 360

jag tror ej att ps3 kommer att låta sin dvd läsare vara öppen för hack eller vad tror ni.
    Last edited by rolle; 2006-11-03, 22:34.

Comment

Har haft Xbox 360 sedan relasedagen och aldrig haft den uppkopplad mot xbox live så jag undrar om jag har missat något i uppdateringarna som tex gör boxen mycket bättre än den varit.
      MVH
      Mikael Bäck

Comment

Mikael: Dont worry, inte märkt nånting mer än att vissa spel säger sig kräva uppdatering.
        Läs FAQ:n samt sök i forumet innan du frågar något!

Och så vill jag önska alla en fin vinter för att vara lite positiv i signaturen också

Comment

Vissa uppdateringar ligger ju med på spelskivan... så att ifall ett visst spel kräver en uppdatering. Ja då uppdateras konsolen utan att man måste koppla upp sig mot live. Vilket vore lite knasigt gjort.

Jag uppdaterade med senaste via live och nu är min 360 död. Men det har inget med firmware och så vidare att göra. Nu när jag får min nya konsol så ska jag inte ansluta den till nätet nån gång. Hoppas jag får en med Hitachi-läsaren i också. :-)

Comment

Okej känns ju bra då om dvd-läsaren skulle dö av någon anledninmg för då kan jag väl byta ut den mot vilken som helst eller?
            Dom som uppdaterat med senaste uppdateringen kan ju bara byta mot en exakt likadan.
            MVH
            Mikael Bäck

Comment

Nej det kan man inte
              "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

För oss som har dualfirmware:

Uppdatera liven med orginal firmware, och sen borde den funka med den hackade?

(har samsung, vet inte riktigt vilken firmware version-borde inte vara lägre än 3)

Comment

Funkade för mig. Körde orginal först, men det spelade kanske inte någon roll. Gör den bara en "firmware check" när man uppdaterar eller varje start?

Comment

ehh, jag har en samsung i min, och jag var inne på psxcare för kanske 4-5 mån sen...Har nog ett av dom nyaste fw...(Alltså dom där första som släpptes.) Kunde uppdatera för nån månad sen utan problem. Men vågar man gå in på live nu då? Eller försvinner mina 500kr då för fw och boxen dör?

Comment

Original inlägg av stora4
                      Funkade för mig. Körde orginal först, men det spelade kanske inte någon roll. Gör den bara en "firmware check" när man uppdaterar eller varje start?
                      Vet du när du la in firmwaret? Jag fick min flashad i Juni och då var det väl troligen den senaste FW dom la in. Jag har också ett dual-fw men jag vågar inte chansa på att det funkar lika bra som för dig. Vet inte heller vilken version det är på min Samsung. Måste man öppna boxen för att se om det är en 25 eller 28 ?

Comment

Ni som flashat här på psxcare behöver bara komma in med boxen igen om ni får error efter uppdateringen. Vi tar endast betalt för eventuella fraktkostnader.
                        Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Tack Hansi!!!!
                          Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
                          » Xbox360 FAQ

Comment

Bra service Hansi
                            "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

har sammy.. uppdaterat och spelar Test Drive i Live!

Comment

Riktigt bra Service! Ska testa och uppdatera min box i morgon.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X