tack
Ja var där jag läste det och försökte att förstå hur det hela hängde ihop lite tråkigt med tanke på att jag köpt en extra samsung läsare och kommer aldrig att kunna använda den i min 360
och med tanke på det nya operativsystemet som windows vista heter registrerar all hårdvara och om du modifierar någonting så fungerar det inte det suger fett. man får nog börja att fördjupa sig i linux nu tycker jag att microsoft har gått för långt.
Undrar bara om microsoft har möjligheten att läsa ur firmwaren ur dvd läsaren
dom kan ju läsa ut vilken läsare och vilken version som ska vara i respektive xbox enligt producering och dom kan se vilken version på firmwaren du har i din läsare.
men dom kan uppenbarligen inte se om den firmwaren är hackad eller ej.
och med tanke på att dom håller på att kleta in nyare versioner av dvd läsare i svart klister så tror jag inte att dom kan läsa ut firmwaren och se om man kör med en hackad firmware eller ej, (varför annars göra sig det besväret)
så med andra ord om man har många back up spel och vill spela live med nästa generations spelkonsol så heter den xbox 360
jag tror ej att ps3 kommer att låta sin dvd läsare vara öppen för hack eller vad tror ni.
Ja var där jag läste det och försökte att förstå hur det hela hängde ihop lite tråkigt med tanke på att jag köpt en extra samsung läsare och kommer aldrig att kunna använda den i min 360
och med tanke på det nya operativsystemet som windows vista heter registrerar all hårdvara och om du modifierar någonting så fungerar det inte det suger fett. man får nog börja att fördjupa sig i linux nu tycker jag att microsoft har gått för långt.Undrar bara om microsoft har möjligheten att läsa ur firmwaren ur dvd läsaren
dom kan ju läsa ut vilken läsare och vilken version som ska vara i respektive xbox enligt producering och dom kan se vilken version på firmwaren du har i din läsare.
men dom kan uppenbarligen inte se om den firmwaren är hackad eller ej.
och med tanke på att dom håller på att kleta in nyare versioner av dvd läsare i svart klister så tror jag inte att dom kan läsa ut firmwaren och se om man kör med en hackad firmware eller ej, (varför annars göra sig det besväret)
så med andra ord om man har många back up spel och vill spela live med nästa generations spelkonsol så heter den xbox 360
jag tror ej att ps3 kommer att låta sin dvd läsare vara öppen för hack eller vad tror ni.

Men det har inget med firmware och så vidare att göra. Nu när jag får min nya konsol så ska jag inte ansluta den till nätet nån gång. Hoppas jag får en med Hitachi-läsaren i också. :-)

Comment