Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lot#0637

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Lot#0637

Hej!
    Jag har hittat och lagt undan en XBOX 360 Premium med LOT#0637.
    Kan någon bekräfta att det är samsung som är lätt att flasha i denna boxen?
    Har läst på forumet och vill bara få det bekräftat Kommer antagligen skicka en den till er sedan för flashning. MVH Freddy

Samsung MS28, lätt som en plätt om man har ett modekort med "rätt" SATA chip.
    Men skicka du in, om du inte har grejat förrut lätt att det blir fel...

Comment

Okej...det är inga problem även om man har "fel" moderkort?
      Jag har aldrig gjort det själv på en 360. Bara på min vanliga xbox.
      Du kan inte skicka en länk till en steg för steg sida så jag kan kolla lite om det är något jag kan klara själv? Kan dock en hel del om datorer och sånt.
      Tackar för det snabba svaret!

Comment

Skaffa en IRC-klient och gå in på EFNET och kanalen #FW där finns allt du behöver...

Comment

okej...typ mIrc eller nåt? Sjukt länge sedan jag va inne där Kan ju va kul att ta upp gamla IRC -"takter". Tack så mycket! Får kollla på det och se om jag ger mig på det eller inte. Annars blir det att skicka in den så jag vet att det funkar...hehe. Inte så kul att sabba en helt ny 360 och dessutom bli av garantin. Ska iaf hämta den imon på onoff i kristianstad. Lite dyrare än både siba och elgiganten men vad gör man inte för att kunna spela sina "backuper" Haha! Tjo!

Comment

hmm går det att köra på samma sätt som med hitachis jag körde min med slax skiva o nu ska polarn ha köpt en med LOT#0637 o kan nån bara tipsa vilken firmware det e som gäller :-)

Comment

och måste man använda mktflash med den ?

Comment

Vad ska du med slax skiva till i en samsung?

Comment

jaha trodde man behövde få den i mode B som hitachin :S

Comment

Som skrivet ovan gå in på IRC och ta hem det där...gjorde jag! Lätt som en plätt! Nu ska jag bara våga flasha den själv med..vet inte riktigt om jag vågar . Annars blir det att skicka in den.

Comment

hmm vad e det man skulle hämta i FW kanalen?

Comment

jag får nog läsa lite andra guider jag ville ju typ en autoflasher som fixa automatiskt newbie som man e ...haha

Comment

Original inlägg av monstersinc Visa Inlägg
                          Samsung MS28, lätt som en plätt om man har ett modekort med "rätt" SATA chip.
                          Men skicka du in, om du inte har grejat förrut lätt att det blir fel...

Hej
                          Jag har precis också skaffat en premium med Lot#0637
                          Den jag har är tillverkad i september och hade inte bärhandtag på lådan
                          Kommer det att fungera ändå?
                          Jag har jämfört med bilder och der ser ut som att jag har en samsung.

Comment

Det ska inte vara några problem med den. Som jag har förstått det så ska alla Samsung och hitatchi gå att flasha förutom hitachin som kommer i en låda utan handtag. Så du kan nog sova lugnt
                            MVH Freddy

Comment

Det du hämtar där e firmwaren till din dvd-läsare. Följ nån länk som de andra postar till dig...gjorde iaf jag. Har glömt komandon och sådant i mIRC. flera år sedan jag använde det senast

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek:
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X