Original inlägg av skerk
Visa Inlägg
Viktigt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Xtreme firmware 5.0
Collapse
X
-
Den skillnad jag vet är att många sata chipset är känsligare mot ms28 än ms25. Det resulterar i att många anser att det är lättare att flasha en ms25 än ms28. Men har man som t.ex psxcare rätt chipset så är det ingen skillnad. Sen kan det vara något mer men det är inget jag kan komma på eller vet.
- Citat
- Flag
-
ok tack
fick ett annat problem nu.
drog hem denna: Pro.Evolution.Soccer.6.PAL.XBOX360-Allstars
när jag packade upp den så vart det en isofil istället för dvdimage
brände i alla fall med decrypter men xboxen tog inte den.
förklaring någon?
- Citat
- Flag
Comment
-
tack mannen. nu funkade klockrent. bara en sak till;Original inlägg av Arabaldo Visa InläggHar du ställt in Layerbreak (LayerBreak=1913760)? Det kan du göra i DVD Decrypter.
packade upp Rockstar.Table.Tennis.PAL.XBOX360-DNL men fick bara fram en fil: IMAGE.000
hur gör jag nu då? läste nånstans att man kan "fixa" till det genom att skapa nån fil. hur går detta till?
du verkar ju kunna detta
Last edited by Mahadeva; 2006-12-23, 03:50.
- Citat
- Flag
Comment
-
Gör bara en fil med anteckningar och döp den till "IMAGE.dvd" med detta innehåll:Original inlägg av Mahadeva Visa Inläggtack mannen. nu funkade klockrent. bara en sak till;
packade upp Rockstar.Table.Tennis.PAL.XBOX360-DNL men fick bara fram en fil: IMAGE.000
hur gör jag nu då? läste nånstans att man kan "fixa" till det genom att skapa nån fil. hur går detta till?
du verkar ju kunna detta
LayerBreak=1913760
IMAGE.000
Lägg den i samma mapp som IMAGE.000 och bränn med CloneCD 5.2.9.1. (Använd IMAGE.dvd).
Klart...
- Citat
- Flag
Comment
-
hehe
men då kan man ju ta vilken IMAGE fil som helst. packade upp en annan o öppnade den med notepad varav det stod redan samma info (som du skrev i ditt svar) i den
tack igen mannen, hoppas bara dom fixar till så man kan lira xbox1 spel utan att behöva patcha dom.
kom på en annan sak:
5.0A läser ju med 10-12X hastighet och B med 2-4X.
nån borde kolla upp med gruppen som gör Xtreme om dom kan fixa så dvdläsaren läser i 6-8X! (borde ju inte vara omöjligt rent tekniskt)
då får man ju en rätt tyst läsare med hyfsad fart då jag upplever ibland att 5.0B är lite väl långsam.
kan någon komma i kontakt med dom tror ni?
- Citat
- Flag
Comment
-
Jag förstår inte riktigt det här.. Om jag laddar ner exempel LOTR; The Third Age (XBOX) till 360n.. Är det bara att bränna det då på en vanlig DVD-R så ska det fungera? OBS, spelet finns ej med på XBOX's lista över bakåtkompatibla spel.
- Citat
- Flag
Comment

Comment