Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Xtreme firmware 5.0

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Original inlägg av skerk Visa Inlägg
    Kan någon länka till eller ännu hellre skriva här om skillnaden mellan ms25/28 jag har inte fått ngn kläm på det riktigt.
    Den skillnad jag vet är att många sata chipset är känsligare mot ms28 än ms25. Det resulterar i att många anser att det är lättare att flasha en ms25 än ms28. Men har man som t.ex psxcare rätt chipset så är det ingen skillnad. Sen kan det vara något mer men det är inget jag kan komma på eller vet.

Comment

Tack weeh!

Comment

tyvärr måste jag säga att man fortfarande måste bränna xbox1 spel på dual layer-skiva

testade halo2 idag på dvd5 men det gick inte.

min e flashad med 5.0B förövrigt

Comment

Kolla så ISO'n är gjord med rätt verktyg (gdfimage eller ett verktyg baserat på det) och att det är rätt region (Xbox360 är regionslåst). Xbe får inte vara modifierad eller patchad heller.

Comment

ok. vart kan man få tag i dessa verktyg då?

(krångligt med alla dessa nya tillägg

tacka vet jag isobuster, winrar samt decrypter :P )

Comment

På dom "vanliga ställena". Läs guiderna i xbox1forumen, där tror jag att det står vad för verktyg du behöver (craxion tror jag).

Comment

ok tack

fick ett annat problem nu.

drog hem denna: Pro.Evolution.Soccer.6.PAL.XBOX360-Allstars

när jag packade upp den så vart det en isofil istället för dvdimage

brände i alla fall med decrypter men xboxen tog inte den.

förklaring någon?

Comment

Har du ställt in Layerbreak (LayerBreak=1913760)? Det kan du göra i DVD Decrypter.

Comment

jag brände ett spel nu.. och dvdn låter konstigt och det kommer upp: unplayeble disc ?? vad är fel?
                    krysslåda trehundra sextio säämsung 5,3a oljud
                    peeääs trää tyst

Comment

Original inlägg av Arabaldo Visa Inlägg
                      Har du ställt in Layerbreak (LayerBreak=1913760)? Det kan du göra i DVD Decrypter.
                      tack mannen. nu funkade klockrent. bara en sak till;

packade upp Rockstar.Table.Tennis.PAL.XBOX360-DNL men fick bara fram en fil: IMAGE.000

hur gör jag nu då? läste nånstans att man kan "fixa" till det genom att skapa nån fil. hur går detta till?

du verkar ju kunna detta
                      Last edited by Mahadeva; 2006-12-23, 03:50.

Comment

kan ingen lägga upp en guide hur man bränner xbox 360 och xbox spel till 360n?
                        krysslåda trehundra sextio säämsung 5,3a oljud
                        peeääs trää tyst

Comment

Original inlägg av Mahadeva Visa Inlägg
                          tack mannen. nu funkade klockrent. bara en sak till;

packade upp Rockstar.Table.Tennis.PAL.XBOX360-DNL men fick bara fram en fil: IMAGE.000

hur gör jag nu då? läste nånstans att man kan "fixa" till det genom att skapa nån fil. hur går detta till?

du verkar ju kunna detta
                          Gör bara en fil med anteckningar och döp den till "IMAGE.dvd" med detta innehåll:

LayerBreak=1913760
                          IMAGE.000

Lägg den i samma mapp som IMAGE.000 och bränn med CloneCD 5.2.9.1. (Använd IMAGE.dvd).

Klart...

Comment

hehe

men då kan man ju ta vilken IMAGE fil som helst. packade upp en annan o öppnade den med notepad varav det stod redan samma info (som du skrev i ditt svar) i den

tack igen mannen, hoppas bara dom fixar till så man kan lira xbox1 spel utan att behöva patcha dom.

kom på en annan sak:

5.0A läser ju med 10-12X hastighet och B med 2-4X.
                            nån borde kolla upp med gruppen som gör Xtreme om dom kan fixa så dvdläsaren läser i 6-8X! (borde ju inte vara omöjligt rent tekniskt)
                            då får man ju en rätt tyst läsare med hyfsad fart då jag upplever ibland att 5.0B är lite väl långsam.

kan någon komma i kontakt med dom tror ni?

Comment

Jag förstår inte riktigt det här.. Om jag laddar ner exempel LOTR; The Third Age (XBOX) till 360n.. Är det bara att bränna det då på en vanlig DVD-R så ska det fungera? OBS, spelet finns ej med på XBOX's lista över bakåtkompatibla spel.
                              www.blaljus-norr.com

Comment

Detta tråd är för firmware 5.0 inte bränningsproblem såvitt jag vet, har ni läst faqen?
                                Läs FAQ:n samt sök i forumet innan du frågar något!

Och så vill jag önska alla en fin vinter för att vara lite positiv i signaturen också

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused:
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X