Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vad är felet på boxen?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Jag har nu under en månads tid skickat in 3st boxar. Den sista jag fick var tillverkad 2006-11 nånting. Och den funkade i 5 sekunder, jag skojar inte. När jag ska välja språk så fick jag tre röda ringar.

Men då kom jag på att det kan ju vara mitt nätagg som är trasigt eftersom 3 boxar fått EXAKT samma fel 3ggr efter varann ...

Hur som helst så 2 av dom har jag skickat helt chippade utan MS märket kvar eller nånting, ingen har sagt nåt eller gjort nånting så ...

Nu väntar jag på mitt nätagg samt ett helt nytt spel som plåster på såren ifrån Microsoft ...

=)

Comment

En fundering jag fått sedan jag kände på mina skivor (Verbatim) efter de kom ur min box med Hitachidvd. Blir originalen lika varma eller beror det på att dvdn får kämpa mer med brända?

Comment

3 lights of dead kallas felet när inget händer och tre röda lampor lyser.
        Det finns en hel del webbplatser angående detta och det är ett vanligt fel inte bara på chippade/flashade xboxar.

Jag testade handuksfixen och det fungerar faktiskt!

Jag gjorde tvärtom först - slängde ut den i kylan (-1), trodde den
        var för värm :-)

Handuksfixen:

Det är chip på moderkortet som lossnar och jag antar att om man
        packar in xboxen i en/två handukar så den inte får luft så blir den
        varm och chippen "fastnar" igen - tillfälligt antar jag.

Så en värmepistol eller vad det är lär fungera, helt klart.
        Men om man har garanti kvar hos psxcare (om chippad) eller hos MS
        så skall man ju få det fixad/utbytt ordentligt istället.

Comment

Men herregud ... Tror ni på dom där sakerna själva lr ?

RENA tillfälligheter att det funkar då.

Jag körde "Spinn Around The World" fixen på min när jag fick 3 röda lampor för 2 xbox'ar sen.

Jag drog ur alla sladdar, snurrade xboxen 2 varv vertikalt, skrek "ramalama-dingdong" kastade lite salt över min högra axel och POFF!!

Så funkade den en hel dag till ...

Oxå en fix som säkert flera hundra kommer testa nu närmsta dagarna...

Skicka in den istället är mitt tips, jag har skickat in helt chippad utan ms märke o allting och fick en ny 4 dagar senare ...

Comment

Jag brukar släppa den i butiksdisken (med hårddisken borttagen) från c:a 20-30cm, då brukar dom gå i ett par minuter...
            Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

HAHA! I love it!

Comment

Lånar tråden lite... Om man INTE har garanti kvar p.g.a. bortslarvat kvitto låt oss säga, kan man fortfarande skicka in den till Microsoft?

Comment

Ja, fast då lär du få betala för dig.
                  Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
                  » Xbox360 FAQ

Comment

Inte garanti kvar ?

Var väl inte ens två år sen xbox 360 kom eller ?

Jag har aldrig ens behövt nämna nå kvitto ...

Comment

Alltså att 360'n har 2 års garanti.... vart står det?
                      » Xbox360 FAQ

Comment

Har inte allt man köper 2 års garanti ?

Comment

Nej.... Du har 2 års reklamationsrätt om du kan bevisa att det är ett fabriksfel och inget som uppstått genom hur du använt produkten.

Garanti tror jag är upp till butiken där man handlar. Oftast brukar det vara 1 års garanti....
                          » Xbox360 FAQ

Comment

Microsoft supporten frågar inte efter något kvitto iaf så det brukar inte vara några problem.

Det är tre års reklamationsrätt.
                            Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Nja ... Det där stämmer inte riktigt!

Enligt Konsumentverket så har man 3 år på sig att reklamera ett ursprungligt fel på en vara. Skillnaden är att när GARANTIN gått ut så måste DU kunna bevisa att varan varit trasig, har du garanti så behöver du inte bevisa nåt. Och oftast är garantin på just 12 månader.

Comment

Det som gäller är 1 år i butik och tillverkaren brukar ha 2 år.

All elektronik måste ha 2 år än vad dom i butiken/leverantören säger.

Detta är enligt lag.

Går xboxen sönder så gå till butiken och kräv en ny eller så får dom fixa den.
                                Hota annars med att gå till din lokala tidning. Funkar fint kan jag säja.

Dom gav upp o jag fick en ny DVD tex
                                Last edited by SixPac; 2007-02-23, 13:40.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X