Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ström till fläkt

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Ström till fläkt

Tänkte ställa en vanlig 60 mm chassi fläkt inne i 360 för att kyla direkt på kylflänsen. Men jag undrar varifrån jag skall ta strömmen till denna?
    Banned:
    Annonserat försäljning av brända spel.

Ta strömmen från molex kontakten till HD:n ... Gul+Svart=12v, Röd+gul=7v, Röd+svart=5v ... / voltsmodden tycker jag du ska skita i .. Kör på 12v och skaffa en liten fan regulator ist ...
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

Comment

Molexkontakt? Den enda strömkälla jag har som jag ser på moderkortet är den för de vanliga fläktarna. Det går inte att splitta denna på något sätt?
      Banned:

Comment

Det verkar innebära att jag måste löda och det har jag inga verktyg till. Går det inte att köra den via usb eller nåt?
        Banned:

Comment

Köp en billig lödkolv. Den har man alltid nytta av i framtiden.

Comment

Molex är kontakten som går till HD:n ... Bor du i närheten av Skellefteå så kan jag fixa det därna åt dig gratis ... Kan även fixa till vaggan som HD:n ligger i så den får bättre kylning för controllerkretsarna ...
            Last edited by Begga; 2007-01-09, 19:40.
            Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

Comment

Begga: Du verkar ha missat att det är en xbox 360 som nutte pratar om

Comment

Jo det har du rätt i 8-)

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                Auto-Saved
                EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :)
                x
                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                x
                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                Working...
                X