Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

3 red lights "general hardware failure"... ngra förslag?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Original inlägg av deadmeat77 Visa Inlägg
    Jag tror (av det jag läst på alla forum världen över) att de har problem med vissa moderkort, lödningarna är för dåligt gjorda och utav värmen 360:n ger ifrån sig så släpper lödningarna på moderkortet vilket resulterar i systemcrash.
    Koden 0102 som de flesta får är ju hårdvarurelaterad och jag kan tänka mig att det är moderkortet som fallerar.
    Sen kan det ju vara vad som helst då den är ganska komplex.
    Jag kan inte tänka mig att de sitter och löder om vissa punkter utan de bara byter ut moderkortet och hoppas på det bästa...
    Det måste ju bli sjukt dyrt för MS att ¨reparera¨ alla dessa boxar men inte lika dyrt som att återkalla alla boxar ute i affärerna och byta ut dem mot nya som fungerar.
    Jag hoppas att MS har ändrat sina rutiner vid tillverkning av Xbox 360. Det måste ju ha skickats in flera tusen trasiga boxar. Om man då bara byter ut dem mot en ny så är ju chansen stor att även den får samma problem efter ett tag. Knappt så att man vågar spela när garantitiden gått ut.

Håller fast vid min livstidsgarantiförslag.... :-)

Comment

Klistermärket

Hur fan lyckas ni få loss era märken så fint jag öppnar baksidan först sen fronten men klisterlappen blir oftast skadad finns det ngt annat smart sätt ?

Comment

Värm med en varmluftpistol / hårtork och öppna sedan försiktigt.

Comment

Som Weeh påpekar det är bäst att värma MS klistermärke först sedan försiktigt dra av det.

Vill tacka PSXCARE för världens bästa konsol forum enligt mig

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
          Auto-Saved
          EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :)
          x
          Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
          x
          x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
          Working...
          X