Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Double Layer?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Double Layer?

Jag köpte Platinum DVD+R DL skivor på 8.5 GB igår. När jag försökte bränna CoD3 så står det i CloneCD att skivan är 4.5 GB stor och att filen inte får plats på skivan. Vet någon här vad som är problemet? Varför tror CloneCD att skivan är 4 GB mindre än vad den egentligen är?

Vad har du för brännare? Är du säker på att din brännare klarar Dual Layer?
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

Comment

Ja, jag har bränt DL skivor med den förut.
      Edit: Fast då var det på en annan dator.

Comment

Du har inte nån annan DL-skiva att testa med? Typ en Verbatim....
        » Xbox360 FAQ

Comment

Nej. Tänkte köpa Verbatim-skivor, men de var slut.

Comment

Kan inte lova att det hjälper iofs.... men av nån anledning tror CloneCD att det är en vanlig Single Layer disc du stoppat i. Så antingen beror det på dåligt media (skivan) eller så vill inte din brännare lira helt med din nya dator...
            » Xbox360 FAQ

Comment

Jag tror det handlar om SLARV med uppdateringar av brännprogrammet...
              Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Har uppdaterat nu, men får det här meddelandet när jag ska bränna.

Comment

Hur gör du egentligen när du ska bränna?
                  Du väljer .dvd-filen va?
                  » Xbox360 FAQ

Comment

Jag har packat upp både cod3.dvd och cod3.iso i samma mapp, sen lägger jag i skivan i datorn, sätter på CloneCD, väljer att den ska bränna cod3.dvd, sen får jag meddelandet jag precis visade.

Comment

Du tar alltså "Write from imagefile" och letar upp .dvd-filen?
                      Så långt rätt.
                      Har du dubbelkollat att layerbreak är korrekt angivet (1913760)?
                      » Xbox360 FAQ

Comment

Original inlägg av Enlund Visa Inlägg
                        Du tar alltså "Write from imagefile" och letar upp .dvd-filen?
                        Japp.

Original inlägg av Enlund Visa Inlägg
                        Så långt rätt.
                        Har du dubbelkollat att layerbreak är korrekt angivet (1913760)?
                        Japp, layerbreaken är korrekt.
                        Last edited by basseAEG; 2007-01-17, 18:05.

Comment

Hmmmm ja antingen så är dina skivor kassa... eller så är det något med din dator - brännaren - CloneCD.

Har du testat att bränna med nåt annat program? T.ex. imgburn?
                          Eller bara bränna nåt helt annat med t.ex. Nero?
                          » Xbox360 FAQ

Comment

Jag lånade en kompis GoW för att bränna, men samma problem hände då. Testade senare att bränna CoD3 med imgburn, men då gick skivan sönder. :/

Comment

Jag hade exakt samma fel i CloneCD som du hade. Installerade Imgburn istället och då gick det bra att bränna. Prova och bränn igen eller ett annat spel än CoD3 med Imgburn.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X