Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Trasig Hitachi-spelare??? / Kollar de flashning vid återköp?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Original inlägg av Mackieman Visa Inlägg
    Om vi säger såhär,

Siba har inga skyldigheter whatsoever att ge mig en ny låda, utan det är vid 3:e reparationen som jag antingen får pengarna tillbaka eller en helt ny.
    DVS M$ måste sätta sina klor i den först etc, jag måste vänta några veckor..

Men om de har goodwill så bör de ge mig en ny direkt, men det vet jag ju inte nu... aja ska flasha om den på torsdag, funkar det inte då så lämnar jag tillbaka den (reparation/återköp )
    Bara så du vet har du rätt att byta ut din 360 direkt i butik inom 30 dagar efter köpet!
    Det är lag på detta! så stå på dig om de börjar tjafsa om att du ska skicka den på service eller dylikt.

Comment

Kan vi få en LÄNK till den lagen tro?
      Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

På tal om ämnet.. jag har en xbox som jag felflashede (hitatchi 46d) och som nu bara ligger o skräpar då jag köpte en ny istället för å laga den..

dvd'n är firmware-lös och således död.. om jag införskaffar mig ett garantiklistermärke oc skickar iväg till M$, tror ni dom bjuder på en ny?.. den är trots allt inte "omflashad"... kan man inte lixom påstå att den.. ehm.. avflashede sig pga en poltergeist i garderoben?

Comment

Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
          Kan vi få en LÄNK till den lagen tro?

Det är väl konsumentkpslagen...?
          Pratade med xbox support när min var trasig och de sa att man har rätt att byta ut den inom en månad!
          Min var dock 1,5 månad gammal så jag fick skicka till tyskland!

Comment

Original inlägg av deadmeat77 Visa Inlägg
            Det är väl konsumentkpslagen...?
            Pratade med xbox support när min var trasig och de sa att man har rätt att byta ut den inom en månad!
            Min var dock 1,5 månad gammal så jag fick skicka till tyskland!
            men de kanske ljög och jag är helt ute och cyklar!?!?!?

Comment

Det finns ingen LAG som ger dig rätt att kräva en ny vara i utbyte inom 30 dagar. Handlaren har rätt att inom rimlig tid, praxis c:a 30 dager, åtgärda felet genom reparation eller utbyte. Handlaren har TVÅ försök på sig. Sedan har kunden rätt att häva köpet.

Men en handlare som vill finnas kvar skall inte bry sig så mycket om vad lagen säger utan se till att hålla sina kunder nöjda till varje pris :-)
              Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
                Men en handlare som vill finnas kvar skall inte bry sig så mycket om vad lagen säger utan se till att hålla sina kunder nöjda till varje pris :-)
                Word

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                Auto-Saved
                Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                x
                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                x
                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                Working...
                X