Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

VIA VT6421A MTKFLASH + Drivrutiner

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• VIA VT6421A MTKFLASH + Drivrutiner

I denna tråd hittar du hexediterad mtkflash.exe samt drivrutiner för de VIA VT 6421 / VIA VT 6421A kort vi säljer i webshoppen.

http://www.psxcare.com/product.php?xProd=501&xSec=65

Perfekt för att flasha XBOX360 med Samsung MS25 och MS28 dvdläsare.

=== Nytt 2007-03-02 ===
    Senaste sändningen med kort vi fick var av en ny typ med TRE sata kontakter istället för två, samt RAID bios.

RAID bioset får problem vid uppstart om du har en xbox dvdläsare ansluten. Därför måste man starta datorn INNAN man ansluter SATA kabeln till dvdläsaren.

Om du vill så kan vi inaktivera RAID bioset från kortet (vi tar bort resistor R11 som är kopplad till 49lf020 chippets RE# pin) så att du kan starta datorn med xbox dvdläsaren ansluten.

Kortet fungerar lika bra ändå, inga problem i windows osv, men du kan inte boota datorn från en hårddisk som är ansluten till kortet.

OBS! Du måste ansluta dvdläsaren till CH1 eller CH2 kontakten. Mtkflash hittar inte dvdläsaren om du kopplat den till CH3. CH1 = porten som pekar "framåt", CH2 = porten som sitter på baksidan, CH3 = porten som sitter uppåt.

Drivrutiner till Windows:
    http://www.viaarena.com/Driver/VIA_RAID_V520C.zip

In this thread you will find hexedited mtkflash.exe and drivers for VIA VT6421A SATA cards available for download. Perfect for flashing Samsung MS 25 and MS 28 XBOX 360 drives.
    Attached Files
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Behövs verkligen denna modifierade version av MTKflash om man flashar om sin MS25 med VT6421A och använder Xtreme Boot Maker 0.3.6?
    Boxen är på släkttäff i Tyskland.

Comment

Jag har använt xtreme boot maker för att göra den här mtkflashen, så du får ju exakt samma resultat om du gör det själv :-)

Eftersom jag lovat att tillhandahålla en färdigpatchad mtkflash till de kunder som köpt VIA6421 kort av mig så har jag jag lagt upp den här och länkat hit från webshoppen.

Och det är ju tryggt att veta att den är TESTAD av mig, jag har själv flashat en MS28 med denna mtkflash idag.
      Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Ja, det är ju så TRYGGT att veta att den just är testad av dig. Tack för svaret btw.

Comment

Original inlägg av xbox360 Visa Inlägg
          Ja, det är ju så TRYGGT att veta att den just är testad av dig. Tack för svaret btw.
          Sarkasm?
          "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
          Maxtor D-Max 200gig
          v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Comment

Kan inte hitta dvdläsaren

Trots att jag köpt ett VT6421A kontrollerkort av er och laddat hem samt installerat drivrutinerna från detta forum så kan jag endast se min Samsung läsare i VIA RAID Tool programet. Flashningsprogramet "mtkflash.exe" vill inte hitta xbox360 enheten? Vad är fel???

Comment

Kolla i Bios att VIA SATA RAID står i Disabled läge, annars så fungerar det inte.

Comment

Du måste boota i DOS läge från en dos partition, en diskett eller ett USB minne för att kunna använda mtkflash.

Comment

Tackar så mkt Hansi, Perfekt , väntar bara på kortet säkert här i morgon . Guld stjarna till dig

Comment

jag borde kunna boota med CD/DVD-läsaren på min PC istället för USB? För nån diskett-enhet har jag ej.

Comment

Borde ju kanske gå, du får ju anpassa eventuella .bat filer då så att dom skriver biosfilerna till hårddisken isåfall. Eller gör det enkelt för dig och skaffa ett litet billigt USB minne, dom kostar väl runt en 100-lapp...

Comment

Provade att boota från USB men enligt min PC är det inget bootbart medium på USB-enheten? Skapade boot-USB enligt Xtreme Boot-maker...

Comment

Bara en snabb fråga, fungerar det där kortet med alla hitachi?

Comment

Det borde det göra, men vi har inte hunnit testa det alls med hitachi.

Comment

Njaa Hansi, är inte sås äker på det. Läste i ett annat stort X360-forum att det inte va kompitabelt med alla Hitachi.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X