Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

VIA VT6421A MTKFLASH + Drivrutiner

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Har du använt connectivity kit då?

När vi råkat ut för samma symptom så har det hjälpt att byta connectivity kit (eller använda xboxen som strömförsörjning)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

TS-H943 ms28

TS-H943 ms28
      Jag får den att hitta driven och trycker nr:2 på MTKFLASH men sen händer inget mera den står bara och väntar.
      Har du någon liten snabb guide för detta?

ps). använder kort 6421 från er.

Comment

KuBuntU:

Använder du dig av 10-skeunderstricket då?

Hansi: Tack för hjälpen, men det fungerar fortfarande inte när jag använder mig av xboxen istället :'( Jag tycker attt allt känns jätte konstigt eftersom den har funkat med andra ms28or så sent som i förrgår.

Comment

Original inlägg av kentuckied Visa Inlägg
          Jag har problem med att flasha min Ms28, har tidigare flashat 2 polares ms28r utan problem, har samma kort som näms i den här tråden och kör med ntfs for dos live-cd och xtreeme boot maker. Det har funkat felfritt fram tills den här gången, när jag skrivit samread bla bla , dragit ur strömmen och valt chipset, väntat 10 skeunder och sen stoppat in strömmen händer inget. Har testat allt mellan 1 och 30 sekunder, men fattar inte vad som är fel, det har ju funkat utan problem med de andra spelarna..
          hände mig med, har dock inte gjort det med det här kortet än

hel skumt, ska prova med psxcare kortet så fort jag fått en samsung box o flasha igen

Comment

Original inlägg av KuBuntU Visa Inlägg
            TS-H943 ms28
            Jag får den att hitta driven och trycker nr:2 på MTKFLASH men sen händer inget mera den står bara och väntar.
            Har du någon liten snabb guide för detta?

ps). använder kort 6421 från er.

MTKFLASH? har du provat med den editerade versionen som finns i början på den här tråden?

Hansi editerade en och testade den med och han fick det att fungera, många som använt den och fått det att fungera fint

Comment

Fick det att funka nu! Lösningen: Använda psxcares hexediterade mtkflash. Jag har ju hittills bara använt mig av xtreme boot makers mtkflash, men den här gången fungerade det som sagt inte. Testade den ett antal gånger utan resultat, så jag tänkte testa psxcares verision i går kväll, men när jag startade upp i dos kunde jag inte gå in i mappen eftersom den hade ett för långt filnamn (Via vt6421a mtkflash) och jag orkade inte starta om för att byta namn på den. Så idag efter ett antal försök gjorde jag det och nu fungerade det klockrent! Tack för all hjälp..

Comment

vad skrev jag för en timme 2 timmar sen?

Comment

Jo, självklart..men grejjen är ju dena tt jag har flashat 3-4st ms28 med den andra metoden(xtreeme boot maker) utan några som helst problem! Det var därför jag inte testade det tidigare..

Sen vet jag inte riktigt om du fick det att framgå så bra om du försökte skriva "Testa psxcares hexediterade mtkflash" i ditt inlägg ;-)

Comment

Original inlägg av PiGGELiN Visa Inlägg
                    MTKFLASH? har du provat med den editerade versionen som finns i början på den här tråden?

Hansi editerade en och testade den med och han fick det att fungera, många som använt den och fått det att fungera fint
                    Original inlägg av kentuckied Visa Inlägg
                    Fick det att funka nu! Lösningen: Använda psxcares hexediterade mtkflash. Jag har ju hittills bara använt mig av xtreme boot makers mtkflash, men den här gången fungerade det som sagt inte. Testade den ett antal gånger utan resultat, så jag tänkte testa psxcares verision i går kväll, men när jag startade upp i dos kunde jag inte gå in i mappen eftersom den hade ett för långt filnamn (Via vt6421a mtkflash) och jag orkade inte starta om för att byta namn på den. Så idag efter ett antal försök gjorde jag det och nu fungerade det klockrent! Tack för all hjälp..

)

Comment

Original inlägg av PiGGELiN Visa Inlägg
                      hände mig med, har dock inte gjort det med det här kortet än

hel skumt, ska prova med psxcare kortet så fort jag fått en samsung box o flasha igen
                      Var det du skrev till mig, det andra skrev du till KuBuntU! Därav läste jag det ej..

Comment

Funkar inte för mig..

jag har ms28 läsaren.. och editerad mtkflash. för via vt 6421A..
                        monterat detta kortet från datorn också så klart och fört över filerna till A: styart disket.

när jag skriver "mtkflash r/m orig.bin" i dos så får jag välja mellan ide master eller slave PSXCARE nåt står inget om sata,, stänger av strömen till dvdläsaren på xboxen och väljer 2 slave PSXCARE och väntar exackt 10 sek innan jag ger dvd ström igen... efter några sek står det bara Fail to open inputfile.

vad gör jag fel.. ??? i windows hittar den dvden i via raid tool
                        Last edited by Palleman; 2007-02-23, 18:25.
                        hejs

Comment

Prova skriv EXAKT såhär:

mtkflash r /m /sata orig.bin
                          Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

ok ska prova med det samma... återkommer strax...

Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
                            Prova skriv EXAKT såhär:

mtkflash r /m /sata orig.bin
                            ------------------
                            återkommer strax...

1 timma senare. .................................................. ........

Jävlit stort tack.. Xboxen är flashad och funkar kanon bra med ett bränt spel ... wiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii tack igen.. det var komando raden där som var fel skriven ja..
                            Last edited by Palleman; 2007-02-23, 19:50.
                            hejs

Comment

är det någon som provat med ett extra kontrollerkort i datorn? jag har tidigare tagit ut mitt kontrollerkort när jag flashat om polarens box och ersatt den med kortet från psxcare.

iallafall, vad händer om jag har ett till kort inkopplad? promise är det

Comment

Det ska nog inte vara nån skillnad..du väljer ju vilket kort du ska använda ändå..

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :)
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X