Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hd-dvd

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Hd-dvd

Undrar om man köper sig hd-dvd spelaren till sin 360,, klarar den av att spela upp brända hd-dvd filmer ?? finns njhu Massvis att tanka hem.

//zezam

Jo. men hur ska du bränna dom?
    HD-DVD brännare är nog inte billig tror jag

Comment

öh, är ju skitenkelt o bränna dom. vanlig DVD-DL skiva man använder ju

Comment

Hd-dvd

Original inlägg av PiGGELiN Visa Inlägg
        öh, är ju skitenkelt o bränna dom. vanlig DVD-DL skiva man använder ju

Va är det så?? Tjoohoo.

Isåfall blire snart en Hd-dvd till min 360,, men är inte riktigt säker på att de verkligen är så !! Vanliga DL skivor??

Ngn som kan detta med Hd-dvd

Comment

klart det fungerar med vanliga dual-layer, men det finns ju speciella HD-DVD skivor, dom kostar väl 100kronor st.

nackdelen med att bränna på vanliga dual layers är ju att man får dela upp filmen på två skivor

finns ju releaser ute o tanka som är HD-DVD, men dom är oftast 2st dual layer skivor

Comment

Original inlägg av PiGGELiN Visa Inlägg
            klart det fungerar med vanliga dual-layer, men det finns ju speciella HD-DVD skivor, dom kostar väl 100kronor st.

nackdelen med att bränna på vanliga dual layers är ju att man får dela upp filmen på två skivor

finns ju releaser ute o tanka som är HD-DVD, men dom är oftast 2st dual layer skivor
            ja tex, dessa
            Walk the Line 720p x264 DD5 1-HINT
            Mission Impossible HD-DVD 1080p VC-1 DDPlus 5 1 EVO
            Alien vs Predator 720p OAR HDTV DTS x264-ESiR

Eller är inte detta Hd-dvd titlar ?? Kanske jag som missuppfattar allt ??
            Filmen Walk.the.Line.720p.x264.DD5.1-HINT
            RELEASE.DATE..: 2007.01.29
            RUNTiME.......: 02:15:47
            SiZE..........: 4.35 GB (Endast 4,3 giga???)
            ViDEO.CODEC...: x264(2pass)
            FRAMERATE.....: 23.976fps
            BiTRATE.......: ~4585 kbps
            RESOLUTiON....: 1280x688
            AUDiO.........: English AC3 48000Hz 384kbps 5.1
            SOURCE........: i_walk_the_line-cinemax-pmd.ts
            Last edited by zezam; 2007-02-15, 10:16.

Comment

Det är filmer som är rippade från HD-DVD. Du kan inte spela sådant i en 360 med HD-DVD läsare. Däremot kan du säkert lyckas streama dom till din 360 om du har några ghz i cpukapacitet i din pc.
              Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Hur bränner du en x264 film så att den kan spelas upp av hd-dvd:n?
                x264 är ett komprimerat format precis som xvid.
                en hd-dvd i okomprimerat format är ganska mycket större. c:a 25 Gb

Comment

streama

Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
                  Det är filmer som är rippade från HD-DVD. Du kan inte spela sådant i en 360 med HD-DVD läsare. Däremot kan du säkert lyckas streama dom till din 360 om du har några ghz i cpukapacitet i din pc.
                  Oki räcker 2,4 Ghz Pentium 4??

Samt måste jag inte convertera om filen för att det skall funka att streama xvid filer på 360?? eller funkar de nu??

m.v.h

Comment

Kolla tversity tråden
                    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
                      Kolla tversity tråden
                      oki tackar

Comment

Har en lite film som ska ligga på 2 dvd skivor och på filmen är upplösnigen 1080i. Ska jag bränna ut filmen i nero så drar den ner kvaliten till 576p, varför??? Och finns det något program som jag kan bränna filmen i 1080i?

Comment

vilket format är filmen i?

Comment

det är .ts

Comment

är hd-dvdn regionsfri?

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X