Om detta är ditt första besök, se till och kika på vår
FAQ genom att klicka på
länken ovanför. För att kunna skriva inlägg måste du registrera
dig, klicka på länken för att fortsätta. För att börja läsa diskussioner välj det forum du är intresserad av i listan.
klart det fungerar med vanliga dual-layer, men det finns ju speciella HD-DVD skivor, dom kostar väl 100kronor st.
nackdelen med att bränna på vanliga dual layers är ju att man får dela upp filmen på två skivor
finns ju releaser ute o tanka som är HD-DVD, men dom är oftast 2st dual layer skivor
ja tex, dessa
Walk the Line 720p x264 DD5 1-HINT
Mission Impossible HD-DVD 1080p VC-1 DDPlus 5 1 EVO
Alien vs Predator 720p OAR HDTV DTS x264-ESiR
Eller är inte detta Hd-dvd titlar ?? Kanske jag som missuppfattar allt ??
Filmen Walk.the.Line.720p.x264.DD5.1-HINT
RELEASE.DATE..: 2007.01.29
RUNTiME.......: 02:15:47
SiZE..........: 4.35 GB (Endast 4,3 giga???)
ViDEO.CODEC...: x264(2pass)
FRAMERATE.....: 23.976fps
BiTRATE.......: ~4585 kbps
RESOLUTiON....: 1280x688
AUDiO.........: English AC3 48000Hz 384kbps 5.1
SOURCE........: i_walk_the_line-cinemax-pmd.ts
Det är filmer som är rippade från HD-DVD. Du kan inte spela sådant i en 360 med HD-DVD läsare. Däremot kan du säkert lyckas streama dom till din 360 om du har några ghz i cpukapacitet i din pc.
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Hur bränner du en x264 film så att den kan spelas upp av hd-dvd:n?
x264 är ett komprimerat format precis som xvid.
en hd-dvd i okomprimerat format är ganska mycket större. c:a 25 Gb
Det är filmer som är rippade från HD-DVD. Du kan inte spela sådant i en 360 med HD-DVD läsare. Däremot kan du säkert lyckas streama dom till din 360 om du har några ghz i cpukapacitet i din pc.
Oki räcker 2,4 Ghz Pentium 4??
Samt måste jag inte convertera om filen för att det skall funka att streama xvid filer på 360?? eller funkar de nu??
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Har en lite film som ska ligga på 2 dvd skivor och på filmen är upplösnigen 1080i. Ska jag bränna ut filmen i nero så drar den ner kvaliten till 576p, varför??? Och finns det något program som jag kan bränna filmen i 1080i?
Comment