Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Pioneer DVR-111D dvdbrännare Supporttråd

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Ah, ja kör pioneeren till det jag köpte den för å så får den gamla lite-on slita djur på cd osv. Inhandlade några verbatim å testade bränna ett 360 lir och det funka klockrent, så lär ju va skivorna.

Att man aldrig lär sig....

Comment

Tjena.

Funderar på att köpa en Pioneer brännare. Har bara en inbyggd brännare i min bärbara, men funkar pioneer brännaren även till bärbara? Tacksam för svar

Comment

nej, det är en intern brännare avsedd för stationära pc's..
        möjligen kan du köpa chassi till den på diverse butiker så det blir USB2.. men större risk att det strular med sånt jämfört med normal installation va ja hört iaf..
        Innan du ställer en fråga: dokumentera exakt VAD som är problemet och vilken utrustning du har, dvd-läsare, firmware, brännare, skivmärke, release namn etc. så slipper du mellansteget med följdfrågor! OCH läs FAQ!

Comment

Original inlägg av dilajn Visa Inlägg
          Tjena.

Funderar på att köpa en Pioneer brännare. Har bara en inbyggd brännare i min bärbara, men funkar pioneer brännaren även till bärbara? Tacksam för svar
          Fungerar inte din aktuella DVD-brännare eller?

Comment

Original inlägg av VoRa Visa Inlägg
            Fungerar inte din aktuella DVD-brännare eller?
            Grejen är att jag inte vet ännu. Får min box inom ett par dagar, men efter att läst runt på dels detta och även andra forum. Så känner man sig lite orolig. Jag kan inte uppdatera firmware eller något sånt på min brännare heller, något som löst problem för många vad jag förstått. Jag kan inte ändra min booktype(heter de så?) heller, behöver man det förresten?

Comment

så det duger inte med senaste firmwaren till 111d ,du rekommenderar även att man gör om den till 111l

mvh Peter som väntar på sin första xbox360 med spänning,min är lite försenad,väntar på att ni får in blaster 360 är så sugen

tjaba

Comment

Hmm, jag har en 212-D och vad jag förstått är enda skillnaden att den är S-ATA och 112 är IDE.

Finns det inte hackat firmware till 212 också?

Comment

Original inlägg av TRX7 Visa Inlägg
                  Hmm, jag har en 212-D och vad jag förstått är enda skillnaden att den är S-ATA och 112 är IDE.

Jag undrar detsamma!?

Comment

Original inlägg av m96aljo Visa Inlägg
                    Jag undrar detsamma!?
                    http://www.rpc1.org/
                    Innan du ställer en fråga: dokumentera exakt VAD som är problemet och vilken utrustning du har, dvd-läsare, firmware, brännare, skivmärke, release namn etc. så slipper du mellansteget med följdfrågor! OCH läs FAQ!

Comment

Original inlägg av TRX7 Visa Inlägg

Måste man ha ett hackat firmware till Dvr-212 för att göra xbox360 backuper?

Comment

Original inlägg av Zyren Visa Inlägg
                        Måste man ha ett hackat firmware till Dvr-212 för att göra xbox360 backuper?
                        Nej!

Comment

Men man måste ha ett till dvdläsaren Samsung SH-D162C eller SH-D163A för att göra backup på org spel

Om du har/kan få tag på en Samsung SH-D162C eller SH-D163A så kan du lägga in KREONS alternativa firmware. En Samsung med KREON firmware kan rippa spelen direkt utan en massa krångel.

Använd sen XBOX Backup Creator bara.
                          "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

är denna brännare svår och installera/koppla in i sin dator? vad ska man ha för book type när man bränner 360 spel?? svara snabbt gärna

Comment

Original inlägg av t1mp4 Visa Inlägg
                              är denna brännare svår och installera/koppla in i sin dator? vad ska man ha för book type när man bränner 360 spel?? svara snabbt gärna
                              tryck in och bränn, booktype är satt från fabrik.
                              lycka till.

Comment

Dum fråga kanske. Har en Dual Layer-brännare redan, men måste man ha den här (Pioneer DVR-111D) för att spelen ska fungera, eller går det lika bra att köra med den Dual Layer-brännaren jag redan har? Tacksam för svar!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X