Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Xtreme Firmware 5.3 - annars upptäcker MS dig snart.

Collapse
X
  •  
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Har läst runt lite på scene, men undrar fortf. om man ska uppdatera från 5.2, behöver man då flasha tebaka till orig först? Eller är det bara fixa in orig-nyckeln på 5.3 och flasha som vanligt? Flasha över 5.2 alltså.

Comment

Original inlägg av Norbius Visa Inlägg
      Har läst runt lite på scene, men undrar fortf. om man ska uppdatera från 5.2, behöver man då flasha tebaka till orig först? Eller är det bara fixa in orig-nyckeln på 5.3 och flasha som vanligt? Flasha över 5.2 alltså.
      Bara att flasha över med nyckel ja. För att kunna flasha över, måste du köra enable0880-discen i DVD:en ca 10sek innan du skriver över firmwaren.
      Boxen är på släkttäff i Tyskland.

Comment

Original inlägg av xbox360 Visa Inlägg
        Bara att flasha över med nyckel ja. För att kunna flasha över, måste du köra enable0880-discen i DVD:en ca 10sek innan du skriver över firmwaren.
        Gäller inte det bara ms25? Med ms28 är det väl bara köra "bad-flash"(10sek tricket) Rätta mig om jag har fel.
        Och vart får jag tag i enable0800 .ison?
        Last edited by Norbius; 2007-05-07, 01:28.

Comment

vet han med insiderinfo när uppdatering kan tänkas komma också?

Comment

Original inlägg av Norbius Visa Inlägg
            Gäller inte det bara ms25? Med ms28 är det väl bara köra "bad-flash"(10sek tricket) Rätta mig om jag har fel.
            Och vart får jag tag i enable0800 .ison?
            Har också hört att det inte skall behövas på en ms28, men eftersom jag inte äger en ms28:a så vet jag inte säkert. enable0800.iso finns i Xtreme 3.0 eller 3.3 minns inte riktigt.
            Boxen är på släkttäff i Tyskland.

Comment

uppdaterade till 5.3 ifrån 4.3 igår.. Har en ms25 och jag körde 10sek tricket istället för att böka med enable0800.iso skivan. Det fungerade felfritt...

Bara att hålla tummarna nu att xtreme firmware 5.3 håller vad den lovar när dashboard updaten rullas ut under dagen...
              H78 iXtreme 1.2
              XBOX LIVE Gamertag: QuBaR

Comment

10sek tricket - som inte alls kräver några 10 sekunder... - går alltid att använda istället för enable iso i alla lägen på alla samsungversioner...
                Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

När kommer uppdateringen idag?

Comment

vem har sagt att den kommer idag?
                    "Week of 7th may" har jag för mig det stod när man läste om det första gången... skall bli häftigt med kopplingen till Live Messenger

Comment

hur är det för dom som inte använder live alls? kommer dom "skicka med" updaten på framtida spel eller kommer det bara om man går ut på live?

Comment

Räkna med att den kommer med på diverse spel framöver.
                        Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Va drygt att behöva släpa boxen te syrran för att flasha igen då >_<
                          Har ingen via-krets.
                          Kanske dags att köpa mig ett kort av er

Comment

funderar lite längre!

ok allt de här med att inte kunna spela backupper! men vad ska den nya skivan vara till för då? något senare skall de sitta ett hologram på skivorna som 360 ska läsa in finns inte detta hologram startar inte spelet ska försöka hitta länken till den artikeln men men lite segt att bara vänta o se hur de går med spelandet!

Microsoft utvecklar ny streckkod
                            Ska kunna avläsas med mobiltelefoner
                            2007-04-20 08:59 | Lars Lindroth Microsoft har utvecklat en ny sorts streckkod som fått namnet "High Capacity Color Barcode". Trots att en ruta på ungefär 6.5 kvadratcentimeter klarar av att hålla upp till två sidor data tänker företaget inte försöka utkonkurrera den vanliga streckkoden - istället tänker de använda den nya på spel, skivor och dylikt.

Tanken är att koden ska kunna avläsas med webbkameror och kameramobiler med speciella program installerade. De som sitter på spel ska då kunna omvandlas till exempelvis hemsideadresser, där extramaterial ska kunna hämtas hem. Dessutom kommer HCCB, som förkortningen lyder, att användas som ett skydd mot förfalskningar.

Företaget förväntas lansera Xbox 360-spel och DVD-skivor med dessa streckkoder under senare delen av året.
                            Last edited by GUBBEN32; 2007-05-07, 19:06.

Comment

Original inlägg av GUBBEN32 Visa Inlägg
                              ok allt de här med att inte kunna spela backupper! men vad ska den nya skivan vara till för då? något senare skall de sitta ett hologram på skivorna som 360 ska läsa in finns inte detta hologram startar inte spelet ska försöka hitta länken till den artikeln men men lite segt att bara vänta o se hur de går med spelandet!
                              Det kan ju inte stämma, finns inget som kan läsa av nåt hologram i dvdromen...
                              det är kanske deras nya streckkod utanpå förpackningen du menar.. den har inget med kopieringsskydd att göra..
                              Innan du ställer en fråga: dokumentera exakt VAD som är problemet och vilken utrustning du har, dvd-läsare, firmware, brännare, skivmärke, release namn etc. så slipper du mellansteget med följdfrågor! OCH läs FAQ!

Comment

har nya uptateringen kommit än kan man spela risktfritt med backup spel just nu har nån testat att gå in med live ? för jag vill gärna spela lite live just nu :P

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X