Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nu har dom börjat banna folk på LIVE'n

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Original inlägg av Meecrob Visa Inlägg
    Jag ringde M$ supporten och ställde dem mot väggen angående banningen.

Jag frågade varför jag blivit bannad och hon meddelade att hon inte får säga det.
    -Jag svarade att enligt svensk lag måste hon det för att de ensidigt brytigt ett avtal. Och tillade att dom inte kan ha en policy som strider mot svensk lag

- Då jag drog upp detta var hon goddag yxskaft och slingrade sig och pratade om deras policy

-Jag krävde att få tala med någon högre uppsatt som kunde berätta för mig
    -Hon berättade att ingen chef var inne men att hon skulle göra ett ärende av detta och de skulle återkomma i veckan. Hon tillade också att jag ej skulle behöva betala mer månader på live tills detta var uträtt (hon nedgradera mig till silver)
    Chefen stod säkert bredvid henne, men ville inte att du skulle prata med en ändå. När hon flyttade ner dig till silver så försvann guld , skoja! tror dom kan flytta dig till guld sedan. Dom slingrar sig hela tiden, jag tror att dom inte får säga hur det ligger till förns om någon dag, eller då M$ går ut med något medelande.

Comment

• nån som kan spräcka min teori här om att det är dom som inte spelat spel kopior efter updaten och har extrem 5.3 som klarat sig .
      eller att dom som inte spelat kopior alls på live och innan dom kört 5.3 ?

Comment

• Så här ligger det till hos mig. Köpte min box FW:ad och klar före Jul, aldrig uppdaterat nånting alls, om inte själva boxen vill det, tror inte det har varit någon live uppdate förutom denna som var för någon dag sedan. Jag har aldrig spelat något spel online, förutom FFXI, och då hadde jag heller inte guldmedlemska, så vet inte hur det gick till. Har testat en massa spel, ej Orginal. Har inte uppgraderat nya spring uppdate. Och våger inte he på Boxen äns. Jag vet inte om jag är bannad eller ej, men eftersom jag inte varit inne och spelat spel online så kanske man har en liten chans. Vet inte vad som är i boxen, inte äns FW. Fast den är från i Julas så den är nog gammal.

Vad jag har sett så är det många olika teorier om vad som kan göra att man blir bannad. Kolla här, jag orkar inte skriva allt. Om man inte rört live före man ändrat FW så kan man vara säker (kanske), kan också vara t ex att M$ har laggt in nånting som känner av vad man her in , ok om man spelar online med just det spelet mm.

Kan hända att jag svammlar, kolla i länken dom beskriver bättre där. Jag missar nog en massa.

Jag vågar inte he på Xboxen tills någon har nått riktigt svar, fast så länge man inte går ut på live så borde man (kanske) vara säker.

http://forums.xbox-scene.com/lofiver...p/t603956.html

Comment

• Meecrob
          Problemet är kanske att du nu gått ner på silver vilket kan innebära att då nu sagt upp guld abonemanget... fast å andra sidan så har du full rätt att spela de spel live som du köpt orginal.

Comment

• telgetok....finns ju massor som påstår att de inte flashat sin box alls men blivit bannade ändå så tror ej på din teori...

har en egen teori som jag skrivit en del om i olika trådar....

Comment

• fixa till en sån stämmnings joxx HANSI på MS så folk kan skriva in sig..då blir det nog annan ton..hoppas jag.

både min och polarns var bannade i morses och ingen av oss har lirat halo3 eller crackdown.

spela offline funkar ju dock bra än.

Comment

• Blanketen på ARN finns på http://www.arn.se/upload/Blanketter/...tt_tjanst.html
                Man skulle kunna göra en mall som folk kan hålla sig till och sedan ändra den så det passar en själv.

illern

Comment

• sorry dubbla mail den förra var tjänst den här blanket är för köp... vet inte riktigt om det ska klaga på som tjänst eller köp. Live är ju en sorts tjänst men spelen och boxen går under köp... vad tycker ni?

http://www.arn.se/upload/Blanketter/blankett_kop.html

Comment

• Lite halvskumt.

När jag ringde MS o frågade vad som hade hänt med mitt live, så kunde hon inte hitta min xbox alls i databasen. Hon sa att min var oreggad o jag reggade den då. Det tyckte jag var lite konstigt hur kunde de banna mig om de isnte ens visste att min box fanns. Jag frågade det förståss, men det kunde hon inte svara på. OK jag säger inte att jag r oskyldig. Men det osar mer o mer katt.
                    Däremot har jag en polare som är lite mer försiktig än jag, hans var så orginal som man kan ha det. o han är oxå bannad. Frågade hur det har gått till, det visste hon heller inte. Problematiken va att de sitter i Estland o har pluggat till sig svenska, så hon hade svårt att förstå mig. Men det r rätt inställning MS, sätt massa kineser som inte kan nåt annat än kinesiska, ta betallt i massor av folk. O öppna slussarna, de är på väg mot rätt håll.

Comment

• Finns det någon anledning att inte gå online och se om man är bannad eller ej?
                      Drog ur min box efter att jag lirade halo i torsdags, inte viljat koppla upp den mot live sedan dess, för att vara på den säkra sidan så att säga.

Men är man bannad så har de förmodligen redan infon om jag förstått det rätt?
                      Kör med springupdate och 5.3d, innan springupdate 5.2d
                      Men skulle det finnas nån risk med att gå online och bara testa marketplace? Inte spela nån backup alltså.

Comment

• I och med att ingen helt säkert har kommit på hur banningen sker så finns det inget säkert svar på din fråga. Det är en chansning vad folk än säger här just nu...

Comment

• Mjo tänkte väl det. Börjar få abstinens nu när man inte kan lira halo3-betan
                          Eller jag kanske kan men vill ju somsagt inte prova och bli bannad(om jag inte redan är det.
                          Fick mersmak de få timmar jag hann lira i torsdags kan jag ju säga, heh.

Comment

• Original inlägg av LaSnow Visa Inlägg
                            Problematiken va att de sitter i Estland o har pluggat till sig svenska, så hon hade svårt att förstå mig. Men det r rätt inställning MS, sätt massa kineser som inte kan nåt annat än kinesiska, ta betallt i massor av folk. O öppna slussarna, de är på väg mot rätt håll.
                            Haha, jo, det är fan skrattretande.

Förresten, här är lite statistik på vilken firmware folk kör, vilken dvd-läsaren de har i sin 360 och om de är bannade eller inte och liknande...

http://www.locallans.com/analysis.php

Kan vara intressant för vissa. Se något mönster kanske.

Comment

• tror ni det kommer någon ny Firmware som fixar så man kan köra live utan att bli bannad eller är detta slutet me live för oss me flashade 360s?

Comment

• Det är så patetiskt att läsa hur en del klagar och tjuter över att de blivit snuvande på en tjänst (live) och missar ett par månader när dem bränt spel för tusentals kronor.

Jag tippar på att 1/1000 läst igenom alla avtal som står ang Xbox Live och Xbox 360.

Jag tycker helt enkelt att man får stå för sin sak och bita i det sura äpplet, det är egenligen inga vackra saker "vi" gör, det vi kan göra är att hoppas på en ev solid lösning i framtiden, javisst jag spelar med "egna backuper" men jag har så pass god självkänsla att jag inte sitter och tjuter på ett forum och beklagar mig över något som jag SJÄLV orsakat.

Och om nu någon väljer att gå vidare med detta till högre makter som jag läst i tråden, se då för f*n till att ni till 100% vet vad ni ger er in på och vad ni har bakom er, annars gör ni inget annat än bort er.

Jag kan förstå att man blir irriterad och lite ledsen kanske, men att sitta och skriva skit om MS och Bill Gates osv som man läser på många forum är så jävla patetiskt så det inte är sant.

Stå för det ni har gjort till att börja med och inse er del i det hela!
                                Last edited by JayC; 2007-05-20, 09:57.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X