Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nytt samsung firmware, iXtreme 1.0

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Tröttsamt.....har nya iXtreme 1.0 FW att tanka på xboxsky, men det verkar blivit nått task sen jag bytte client från bitcomet till azureus

har uploadat för lite så jag får icke hem skiten+att min ratio inte ändras trots ständig upptankning efter client bytet

Comment

Kanske Hansi vet? Behöver hjälp med iXtreme 1.0

Var exakt hittar man denna, iXtreme firmware 1.0 for TS-H943 Xbox 360, dvs den nya moddning så man kan tanka hem den?

Jag har hittat ett ställe, men undrar om detta är korrekt?
      http://www.xbins.org/nfo.php?file=xboxnfo1596.nfo

Och finns det någon bra/enkel manual på hur man moddar sin box?

Comment

Fick tag på det via piratebay.....2 seeders fanns det....lol

Comment

Finns på Revolution, Torrentleech, massa ställen....
          Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
          » Xbox360 FAQ

Comment

Är det bara att köra samma på ms25 nu eller måste ngt ändras där?

/Göran

Comment

Original inlägg av illern_64 Visa Inlägg
              Är det bara att köra samma på ms25 nu eller måste ngt ändras där?

/Göran
              jag fick en varning om att det icke var ms28 drive i min....fixades till via merge progget för firmwaren

Comment

jag spoofade min till ms25 och satte in keyn med firmware toolbox :P

Comment

Jag flashade min MS25 drive med xtreme 4.2 när den kom ut. Tydligen gör 4.2 så att MS25-drives spoofas som MS28. Skulle vilja få detta bekräftat.

Jag brände en Enable0800-skiva på en +R DL-skiva och försökte göra som jag alltid gjort när jag flashat min MS25-drive, genom att ansluta den till ICH5-SATA chipet på mitt moderkort, ström från 360-psu:et, boota upp 360 med enable0800-skivan i och därefter boota upp PC:n.

Bios hittade driven, precis som vanligt. Problemet uppstår när jag ska köra mtkflash w /m /sata ix10.bin (iXtreme 1.0 firmware patchad med min key).
                  Mtkflash listar mina 2 ICH5 Sataportar, jag väljer den port som MS25 är ansluten till, därefter fryser programmet datorn.

Innan Firmguard (Xtreme 4.x) kom in i bilden funkade detta smärtfritt.
                  Min fråga är, behöver jag skaffa ett via-kort för att kunna köra 10sekunders-grejen? Trodde detta enbart gällde MS28-drives.

Hansi, vad kostar mig mest? Kan jag ta med mig boxen till dig och låta dig försöka flasha, eller köpa ett viakort och fortsätta slita mitt hår?

FYI har jag dessutom följt den instruktion som medföljer iXtreme 1.0 för hur man uppdaterar från 4.x. Den instruktionen fungerade ej.

Tack på förhand

Comment

Original inlägg av pahi Visa Inlägg
                    Jag flashade min MS25 drive med xtreme 4.2 när den kom ut. Tydligen gör 4.2 så att MS25-drives spoofas som MS28. Skulle vilja få detta bekräftat.

Bios hittade driven, precis som vanligt. Problemet uppstår när jag ska köra mtkflash w /m /sata ix10.bin (iXtreme 1.0 firmware patchad med min key).
                    Mtkflash listar mina 2 ICH5 Sataportar, jag väljer den port som MS25 är ansluten till, därefter fryser programmet datorn.

Innan Firmguard (Xtreme 4.x) kom in i bilden funkade detta smärtfritt.
                    Min fråga är, behöver jag skaffa ett via-kort för att kunna köra 10sekunders-grejen? Trodde detta enbart gällde MS28-drives.

Tack på förhand

4.x och uppåt är baserade på ms28 firmware. Så du flashar alltså på samma vis som om det vore en ms28.

Comment

Original inlägg av myztx Visa Inlägg
                      4.x och uppåt är baserade på ms28 firmware. Så du flashar alltså på samma vis som om det vore en ms28.
                      Ok, så det innebär i princip att jag kan glömma mitt ICH5 och måste skaffa ett VIA-kort då(?)

Comment

Har lirat shadowrun ca 4timmar nu....inte bannad så klart (änsålänge)

Snacka om roligt spel....önskar jag hade tangentbord/mus dock

Comment

när jag skriver
                          xRead <mitt serial nummer>
                          så kommer bara 1 alternativ upp
                          "IDE Pri master"
                          fast jag lagt in mtkflash.exe och mtkflash.typ i disketten
                          så vad ska jag göra då?
                          ska någon som helst kabel vara kopplad till VIA chipsetet?

Comment

använd dig av xtreme bootmaker istälet

Comment

Jag gör ju det

Comment

Såja då har man inhandlat nytt xbox med iXtreme firmware
                                Något/några speciellt spel/release nån vill att jag ska prova, för att se om den fungerar just till iXtreme ?

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek:
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X