Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

chippat 360 och live?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Men alltså, om jag nu flashar om min DVD-drive och spelar brända spel utan någon nätverks-kabel ens ikopplad, kan jag ändå riskera att bli bannad om jag kopplar upp mig på live 2-3 månader senare?

Comment

Hansi: asså det där med olika bin-filer och videopartitionen är inte något man fick lära sig på datorkunskapslektionerna på gymnasiet.
      Vet vad en binfil är men skulle du kunna vara så snäll att ta lite tid och förklara för en som inte har någon erfarhet när det kommer till hur informationen på 360skivorna är uppbyggda.

kucka: ja det tror jag nog. Jag är inte instatt på något som helst vis i detta så jag kanske inte borde yttra mig men jag skulle tro att live läser av och märker att det är någon som varit och pillat på själva maskinen, inte att den används till något fuffels. eller om ni kanske har en bra guide här på psxcare som man kan läsa. Eller bör man ladda hem ett spel eller låna ett av en kompis och chansa sig lite fram så kommer man ganska snabbt fram till hur allt ska vara om man tänker lite logiskt. För helt bakom flötet är jag inte
      De mesta saker bruakr kunna gå ganska bra när man bara testar sig fram. så länge det inte är helt ologiskt om hur man ska göra

Comment

Original inlägg av kucka Visa Inlägg
        Men alltså, om jag nu flashar om min DVD-drive och spelar brända spel utan någon nätverks-kabel ens ikopplad, kan jag ändå riskera att bli bannad om jag kopplar upp mig på live 2-3 månader senare?
        Ja
        Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Original inlägg av olssen Visa Inlägg
          Hansi: asså det där med olika bin-filer och videopartitionen är inte något man fick lära sig på datorkunskapslektionerna på gymnasiet.
          Vet vad en binfil är men skulle du kunna vara så snäll att ta lite tid och förklara för en som inte har någon erfarhet när det kommer till hur informationen på 360skivorna är uppbyggda.

Jag försöker göra så lite som möjligt nu under sommaren, annars orkar jag inte med allt jobb i höst :-)

Det mesta borde väl stå i FAQ tråden, annars kan säkert någon annan av våra 40.000 medlemmar skriva något...
          Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Hjälp mig

någon som kan hjälpa mig och tala om för mig hur jag ska bränna mina xbox360 backup spel på dvd+r Dl skivor
            jag vill inte förstöra dom skivorna
            Last edited by Tobbe90; 2007-07-17, 14:37.

Comment

Okej om jag har följt denna tråd rätt så om man flashar sitt xbox ska man kunna spela [U]orginalspel[U] på live utan problem eller nästan iaf. men så fort man spelar ett kopierat spel så är risken stor att man blir bannad från live. med ett flashat 360 ska man kunna spela xbox 360 orginal, xbox orginal och xbox 360 backupper och xbox backupper. Det som gör mig osäker på att flasha mitt 360 är att jag vill spela Halo 3 live när det kommer ut. en sak som jag skulle vilja ha svar på dock, hur är det med filmer? tex HD filmer har nämligen en HD-tv och vill gärna kunna se HD-dvd filmer.

Comment

För att se HD-dvd filmer måste du köpa en hd-dvd spelare som finns till 360. med andra ord så säljs den separat om kan inte spelas direkt i maskinen.

tror dock HD är kommer att dö ut ganska snabbt och blue-ray blir the next thing och vad jag hört så skulle det även släppas en blue-ray enhet till sin 360 också.

Detta är bara vad jag hört från vänner dock, någon som kan visa om det skullevara korrekt eller ej?

Comment

Okej, har följt tråden nu och då undrar jag om man köper en 360 med NME 1.2 kortet som är satt på att stänga av nätverksfunktionen när man kör backupper finns det då någon risk att när man kör ett lagligt spel och ansluter till live att man blir avstängd? den skulle visst ha stealth-mode och allting.

jag verkar inte särskilt haj på detta med att modda firmwaren och kör hellre ett chip som stänger av sig när det gäller att spela live med lagliga spel.. det verkar ju säkrare? eller?

Comment

Då både Dreamworks & Paramount har gått ut med att dom överger Blue-ray så skulle inte jag hoppas för mycket..
                    Tror nog HD-DVD "is the shit"

Comment

Å typ samma dag så meddelade Fox och MGM att de flesta av deras stora titlar bara kommer släppas på Blu-Ray.
                      http://*******usinesswire.com/portal...57&newsLang=en

Så jag skulle nog säga att båda är "shit"
                      :-)

EDIT: Hansi - Får man inte länka till businesswire? Det är ju en vanlig nyhetssajt...
                      Last edited by Enlund; 2007-08-23, 18:55.
                      Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
                      » Xbox360 FAQ

Comment

anlednigen till att paramount och dreamworks valt at bara släppa deras filmer på hd-dvd är att det fåt en enorm summa pengar för att göra det också.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                        Auto-Saved
                        Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
                        x
                        Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                        x
                        x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                        Working...
                        X