Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

får "Unrecognized disc" på varenda skiva

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• får "Unrecognized disc" på varenda skiva

Har just fått min xbox som är flashad med iXtreme 1.2 . Men jag har ett problem eftersom jag får:

"Unrecognized disc" på varenda skiva jag har provat.

Jag har följande grejer:
    - Hitachi dvd-läsare i xboxen
    - Samsung Writemaster (dvd-brännare)
    - Kodak 8.5GB DL (dvdskivor)

Så vet ni vars det kan ha gått galet? jag bränner med Imgburn och har ställt in layerbreak till det som det ska vara.
    Alla isos har checkat ut från xdvdmuletter och det står "iXtreme compatible" på allihop så.

Är oerhört tacksam för svar eftersom att detta är aningen frustrerande. MVH/Rainmaker

Vilken Samsung brännare har du ?
    Och testa att köra med Verbatim skivor istället.

Comment

Har du ändrat även booktype till DVDRom för dvd+r DL media?
      Det är endast dvd+r DL som fungerar i X360, inte dvd-r DL, bara så du inte köpt fel.
      Och som TM1 skrev, har du testat med verbatim?
      Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

Comment

TM1: http://datorfixarna.com/catalog/prod...oducts_id=6410

är det jag har.

Game_freak_se
        Nej jag har bara provat de här kodak skivorna. Vet inte om jag ändrat booktype, jag ska googla det.

Comment

Har okcså en 'Hitachi läsare,surfade runt för lite info om vilken brännare jag skulle använda! .....Och 99% sa att jag skulle köpa en pioneer 111D!
          Så jag köpte en,har haft en fel bränning av ca 50 bränningar av 360 spel!
          Om jag inte minns helt fel så har hitachin inte så många alternativ av brännare och media som samsung drivarna har!

Ska du vara säker på att allt funka så ska du köra :

VERBATIM DVD+R DL i 2x hastig med PIONEER 111D Brännare!
          Last edited by hellsekka; 2007-07-14, 20:31.

Comment

Original inlägg av Rainmaker Visa Inlägg
            TM1: http://datorfixarna.com/catalog/prod...oducts_id=6410

är det jag har.

Game_freak_se
            Nej jag har bara provat de här kodak skivorna. Vet inte om jag ändrat booktype, jag ska googla det.
            Den brännan ska det funka med.
            Med detta programmet kan du ändra och kolla om du har ändrat booktypen på brännan: http://www.dvd-recordable.org/wwwimg...oadvertzip.htm Programmet är en trial version så den gäller bara i 28 dagar ungefär, och när du har ändrat booktypen så sparas det i brännan så när programmets testid har gått ut så försvinner inte dom ändringarna som är du har gjort i brännaren.

Comment

Tackar för svaren, tror att jag hittade i ImgBurn hur man ändrade booktype. Ska testa mig på Verbatim skivor på måndag om det inte löst sig!

Comment

Original inlägg av hellsekka Visa Inlägg
                Har okcså en 'Hitachi läsare,surfade runt för lite info om vilken brännare jag skulle använda! .....Och 99% sa att jag skulle köpa en pioneer 111D!
                Så jag köpte en,har haft en fel bränning av ca 50 bränningar av 360 spel!
                Om jag inte minns helt fel så har hitachin inte så många alternativ av brännare och media som samsung drivarna har!

Ska du vara säker på att allt funka så ska du köra :

VERBATIM DVD+R DL i 2x hastig med PIONEER 111D Brännare!
                VERBATIM DVD+R DL i 4x hastighet med PIONEER 111D Brännare

Funkar perfect o bränna i 4x vilket är säkrare än 2x så bränn i 4x så får du 0 fellbränningar

Comment

Säkrare att bränna i 2,4x.

Comment

Original inlägg av TM1 Visa Inlägg
                    Säkrare att bränna i 2,4x.
                    Sorry!

Man ska bränna i 4x specielt om man har en pioneer brännare för att inte få fell vid början av bränningen!

Tror du inte mig så får du titta på xboxhacker om detta.

Comment

Original inlägg av Postal Visa Inlägg
                      Sorry!

Man ska bränna i 4x specielt om man har en pioneer brännare för att inte få fell vid början av bränningen!

Har brännt i 2 ända sen jag började med 360 bränning,fick det talat för mig i ett x antal forum,att ju långsamare du brännare ju säkrare och noggranare blir din kopia!
                      Kan ju tillägga igen att jag haft en felbränning på övr 50 spel!
                      Och den orsakde jag själv =)
                      Men men,det funkar säkert i 4grr oxå,har inte prova och tänker inte göra det hlr,har ingen anledning

Och då jag menar 2x bränning så är självklart 2.4x inget annat!

Och jag har en pioneer 111D med hitachi rom
                      Last edited by hellsekka; 2007-07-15, 19:04.

Comment

Original inlägg av hellsekka Visa Inlägg
                        Har brännt i 2 ända sen jag började med 360 bränning,fick det talat för mig i ett x antal forum,att ju långsamare du brännare ju säkrare och noggranare blir din kopia!
                        Kan ju tillägga igen att jag haft en felbränning på övr 50 spel!
                        Och den orsakde jag själv =)
                        Men men,det funkar säkert i 4grr oxå,har inte prova och tänker inte göra det hlr,har ingen anledning

Och då jag menar 2x bränning så är självklart 2.4x inget annat!
                        Coolt

Comment

Sorry!

Om man har en Pioneer så kanske det är så det, men annars ska man bränna i 2,4x.

Comment

Sorry!

Hmm... Undrar om det är där mitt fel ligger...
                            Ibland får jag fel och då har jag nog kört i 2,4 för jag inte haft så brottom...
                            Ska testa bränna om senaste spelet ja gahde fel på i 4x för att testa.
                            Om det är det som strulat kommer jag tacka dig ordentligt!!!

Comment

Jag kör alltid 4x, alltid Verbatim och ingen Pioneer-brännare (Har en Lacie Porsche design som rent tekniskt är en NEC)
                              Funkar hur fint som helst.
                              Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
                              » Xbox360 FAQ

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X