Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

hur ser man vilka spel !?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• hur ser man vilka spel !?

ja nu har jag letat runt på forumet men hittar inget om..

tex om jag har nu firm 1,2 och vill köra live på tex sega rally.. hur kan man då kolla så just det spelet är live säkert? hört att man kan köra ngt program som kollar så skivan är ok innan ?vad heter det programet och hur gör man då? hmm
    Psp,ps one,ps2,ps3,nes,snes,Wii,xbox,360

Du borde leta dig till FAQ'n
    Länk i min signatur.

1. Läs i spelets nfo-fil där står det nästan alltid om releasen är iXtreme-kompatibel eller ej.
    2. Står det ingen sån information i nfo'n. Kolla imagefilen med XDVDMulleter
    och gör eventuell fix med den.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

Comment

sen finns en tråd med alla spel som funkar med Ixtreme 1.2 och då funkar på live. Man kan ju undra hur många mikrosekunder du la ner på att leta runt på forumet?

Comment

hmm

Original inlägg av mickys Visa Inlägg
        sen finns en tråd med alla spel som funkar med Ixtreme 1.2 och då funkar på live. Man kan ju undra hur många mikrosekunder du la ner på att leta runt på forumet?
        aha jo ja läste om det men eftersom man är lite newbee så fattade jag det inte som att dom va live säker så att säga =)

Comment

live säkert vet man ju aldirg....Ixtreme1.2 har dock funkat i 4-5 månader nu utan att någon blivit bannad som jag hört iaf...så spela på

Comment

xdvdmulleter

Original inlägg av Enlund Visa Inlägg
            Du borde leta dig till FAQ'n
            Länk i min signatur.

1. Läs i spelets nfo-fil där står det nästan alltid om releasen är iXtreme-kompatibel eller ej.
            2. Står det ingen sån information i nfo'n. Kolla imagefilen med XDVDMulleter
            och gör eventuell fix med den.

hmm kan man inte kolla redan utbrända spel om dom är ok ? jagtestade med beta 8,an.. men gick inte hmm

Comment

Tror inte det.
              Men har du iXtreme så märker du ju om spelet startar eller inte.
              iXtreme startar bara releaser som är korrekt patchade.
              » Xbox360 FAQ

Comment

aha

Tror inte det.
                Men har du iXtreme så märker du ju om spelet startar eller inte.
                iXtreme startar bara releaser som är korrekt patchade.
                så alltså törs man spela dom då? läste ngt om att dom måste vara stealth patchade riktigt annars kunde den bli bannad osv ?

Comment

det är lite av en feature i iXtreme - den, som jag redan skrivit, startar inte ens ett spel (oavsett om du kör Live eller ej) som inte är helt korrekt patchat.

D.v.s. startar spelet kan du vara säker på att den är stealthpatchad.
                  » Xbox360 FAQ

Comment

newbee sista

det är lite av en feature i iXtreme - den, som jag redan skrivit, startar inte ens ett spel (oavsett om du kör Live eller ej) som inte är helt korrekt patchat.

D.v.s. startar spelet kan du vara säker på att den är stealthpatchad.
                    newbeees sista fundering då när jag ändå har 360 kungen här
                    alla mina gamla brända spel startar, bla quake 4 som jag då vill köra mot en polare. undrar om ,,pfi ,dmi -present security sector osv alltså startar spelet så är allt det ok ?så man törs köra live mot varandra då? och finaly.. hur gör jag för att göra en kopia till av mitt quake(backup)

Comment

enklast att ladda ner igen?
                      Xbox 360 Premium HDMI
                      BenQ iXtreme 1.5

Comment

jodå

Original inlägg av kaffetandfen Visa Inlägg
                        enklast att ladda ner igen?
                        skulle jag verkligen vilja göra men hittar det inte någonstans längre

Comment

Original inlägg av ducce Visa Inlägg
                          newbeees sista fundering då när jag ändå har 360 kungen här
                          alla mina gamla brända spel startar, bla quake 4 som jag då vill köra mot en polare. undrar om ,,pfi ,dmi -present security sector osv alltså startar spelet så är allt det ok ?så man törs köra live mot varandra då? och finaly.. hur gör jag för att göra en kopia till av mitt quake(backup)

Är du helt säker på att det är iXtreme (å inte vanliga Xtreme) du har och spelet startar så är allt ok. Då törs du spela Live.

Har aldrig testat själv (jag spar nämligen alla imagefiler på det jag tankar hem) men det ska gå att göra en kopia/klon med CloneCD.
                          » Xbox360 FAQ

Comment

hmm

Är du helt säker på att det är iXtreme (å inte vanliga Xtreme) du har och spelet startar så är allt ok. Då törs du spela Live.

Har aldrig testat själv (jag spar nämligen alla imagefiler på det jag tankar hem) men det ska gå att göra en kopia/klon med CloneCD.
                            nja det vet jag inte va en kille som gjorde det åt mig.. hur ser man det ?

Comment

Som jag förstått det räcker det att man har spelat offline med ett osäkert spel efter en viss update (minns inte vilken) så loggar konsollen det och du blir bannad nästa gång du går ut på live.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek:
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X