Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

The X-Clamp Fix?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Original inlägg av kau Visa Inlägg
    Hej, jag lånar tråden litegrann..
    Jag har nyss testat x-clamp fix...
    Från att inte ens kunna starta xboxen (fick tre röda på en gång)
    Har jag nu gått till 3 minuters speltid =)
    Sen lyser dom två vänstra dioderna = överhettning...
    Under dom 2-3 mintrarna jag kan spela så går fläkten jättetyst och fint i början men ökar succesivt i varvtal och låter till slut som ett gripen plan...
    Tips på åtgärd härifrån?
    Har bytt kylpasta också till artic silver men det blev ingen skillnad, körde med orginal först...

Vet ni av några kylmoddar man kan testa sig på?

Mvh

Om inte x-clamp fungerar så betyder det antagligen att det inte är GPU'n som sitter "löst" (ifall du får felkod 104). Testa med att byta kylningen på minnena. Jag skulle använt Zalman's vga ram kylare som inte kostar mer än 75kr
    Lycka till
    //Josef

Comment

Hansi ska ni inte köpa in några sånnadär xclamp kit och fixa brickade 360?
      Playstation 1, 3, PSP
      Xbox, 360
      Nintendo Wii

Comment

jag tror hansi varken har tid eller lust med rrod och de diverse omjobb som kommer när de pajar igen köpa in och sälja kit vore en annan sak

Comment

Varför inte, jag fick ju springa in och pröjsa 500kr för att dem skulle byta klistermärket och ändra firmware, jag pröjsar hellre 500kr så han ´kör xclamp grejen jag menar efter ett par gånger så tar det väl typ 10min för dem och göra det.
          Playstation 1, 3, PSP
          Xbox, 360
          Nintendo Wii

Comment

Original inlägg av PhR34k Visa Inlägg
            Varför inte, jag fick ju springa in och pröjsa 500kr för att dem skulle byta klistermärket och ändra firmware, jag pröjsar hellre 500kr så han ´kör xclamp grejen jag menar efter ett par gånger så tar det väl typ 10min för dem och göra det.
            jo, men det är mer tidsödande att kolla om en x-clamp fungerar som den ska eller om en firmware är ok. ska man provspela eller pressa varje x-clamp efteråt blir det rätt jobbigt. tror det skulle bli en dyr historia om det vore möjligt.

Comment

Original inlägg av int21 Visa Inlägg
              jag tror hansi varken har tid eller lust med rrod och de diverse omjobb som kommer när de pajar igen köpa in och sälja kit vore en annan sak
              Vanligtvis så går dom inte sönder igen efter att ha lagats med X-Clamp osv.

Comment

Original inlägg av Jonor Visa Inlägg
                Vanligtvis så går dom inte sönder igen efter att ha lagats med X-Clamp osv.
                nej det är sant.. det är många lyckade resultat änsålänge.. däremot kan man inte direkt uttala sig om det fungerar då x-clamp inte varit ute sålänge. finns ju inlägg här med personer som har haft problem med det.. det beror iofs hur noga man vart med.. men du förstår nog min poäng..

tiden får utvisa hur lyckad den är.. när folk kört med den 1 år eller så.. hittils ser det iaf ljust ut.. den dagen min box ger sig.. tänker ja x-clampa den direkt istället för att strula med ms support. boxen behöver ju vara där tre gånger innan de byter ut den helt.. och det är inte värt det om man kan fixa det själv rätt enkelt.. förbereder man sig med rätt verktyg, läser på, tar tid på sig.. så brukar allt gå vägen

Comment

x-clamp statestik: http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=595746

Comment

nej det är sant.. det är många lyckade resultat änsålänge.. däremot kan man inte direkt uttala sig om det fungerar då x-clamp inte varit ute sålänge. finns ju inlägg här med personer som har haft problem med det.. det beror iofs hur noga man vart med.. men du förstår nog min poäng..

tiden får utvisa hur lyckad den är.. när folk kört med den 1 år eller så.. hittils ser det iaf ljust ut.. den dagen min box ger sig.. tänker ja x-clampa den direkt istället för att strula med ms support. boxen behöver ju vara där tre gånger innan de byter ut den helt.. och det är inte värt det om man kan fixa det själv rätt enkelt.. förbereder man sig med rätt verktyg, läser på, tar tid på sig.. så brukar allt gå vägen
                    Varför inte förebygga genom att byta ut X-Clampen nu?

Comment

Original inlägg av Jonor Visa Inlägg
                      Varför inte förebygga genom att byta ut X-Clampen nu?
                      jag har faktiskt tagit upp detta tidigare.. med förklaringen.. vem vill det igentligen det finns boxar som håller hur bra som helst även om de är gamla.. man kanske sitter på en sådan men visst man borde.. men ändå vill man veta att man får rrod så inte boxen dör pga något annat istället.. då vet man inte vad som var problemet..

Comment

Hårdtesta är väl att tag i, startar den så är det okej, då kan man ta hem den, börjar den jävlas så kanske man får gå tillbaks o titta på den, men vad jag läst så verkar ingen ha probs med det.
                        Playstation 1, 3, PSP
                        Xbox, 360
                        Nintendo Wii

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                        Auto-Saved
                        Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                        x
                        Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                        x
                        x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                        Working...
                        X