Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hur länge var din 360 i Tyskland? (ring of death)

Collapse
X
  •  
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Surt.... man får väl överge MS och köra Sony i stället?
    360 Slim 250GB ej fipplad med, Wii +Wode, Monster-PC, GameCube Orig, PS3 PAL 80....

    Comment


    • #17
      Fasen ringde in för 5min sen för att skicka in min 360. Allt gick bra tills han precis skulle säga skicka in denoch då kom d.... "Du jag ser att ditt serienummer är spärrat från xbox live... då kan jag tyvärr inte ta in den... för det betyder oftast att den har varit chippad" så fråga han mig om jag gjort det och jag sa naturligtvis nej men det spela ingen roll han vägra ta in den ... han rekommendera att jag skulle gå till affären jag köpte den i för att få den utbytt isåfall.

      bahhh vad göra?
      kanske man kan ringa igen och hoppas att nästa supportsnubbe inte märker d?
      eller gå till media markt och försöka få en ny, var dock 1år och 2v sen jag köpte den så garantin hos dom borde vara ute.

      Comment


      • #18
        då ere nog kört!?
        360 Slim 250GB ej fipplad med, Wii +Wode, Monster-PC, GameCube Orig, PS3 PAL 80....

        Comment


        • #19
          Riktigt surt.

          Och jag fick frågan om mitt serienummer. Som tur är har jag aldrig blivit bannad med denna. Har bara kört senaste fw hela tiden. Det är nog nackdelarna som sällan tas upp. Visst kan man slippa att spela på live, men å andra sidan så tar dom serienummret och loggar. I början gjorde dom inte det....Så blir man bannad är det bara att glömma Red light fix från MS. Iockförsig så fich min kompis sin bannad i somras. Han ringde DIREKT till MS. Han sa att den minsann inte var moddad och att han bara körde originalspel och bad dom komma hem och ta en titt...han fick en unban. Nu kör han iExtreme. Dock tror jag att om det ska funka måste man ringa samma dag man blir bannad för att det ska verka trovärdigt. Men i det stora hela tycker jag att det spelar föga roll. Om inte dom fixar problem kan dom köra upp min 360 på ett ställe där solen aldrig skiner. På samma ställe kan dom köra upp mitt abbonemang på Xbox Live, och de originalspel jag faktiskt har. Ursäkta att jag svor.(original). Och nej. Jag övergår inte till Sony. Jag har fått min beskärda del av deras kvalitet under åren som varit. Nätaggen på ps1 och lasrarna på ps2 är ju fina exempel. Nä det får bli dator efter det här. Väldigt, väldigt synd. Jag gillade verkligen 360.

          Comment


          • #20
            Original inlägg av Meecrob Visa Inlägg
            Fasen ringde in för 5min sen för att skicka in min 360. Allt gick bra tills han precis skulle säga skicka in denoch då kom d.... "Du jag ser att ditt serienummer är spärrat från xbox live... då kan jag tyvärr inte ta in den... för det betyder oftast att den har varit chippad" så fråga han mig om jag gjort det och jag sa naturligtvis nej men det spela ingen roll han vägra ta in den ... han rekommendera att jag skulle gå till affären jag köpte den i för att få den utbytt isåfall.

            bahhh vad göra?
            kanske man kan ringa igen och hoppas att nästa supportsnubbe inte märker d?
            eller gå till media markt och försöka få en ny, var dock 1år och 2v sen jag köpte den så garantin hos dom borde vara ute.
            Har du fått röda-ringen?
            Gå till Mediamarkt, säg att du ringt till MS-supporten och de sagt åt dig att gå till handlaren. Du kan ju enkelt visa på plats att konsollen inte fungerar. Förmodligen hjälper de dig trots att din vanliga garanti gick ut för två veckor sedan.
            Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
            » Xbox360 FAQ

            Comment


            • #21
              Röda ringen det stämmer... Det finns inget man kan göra själv?

              Nix pix det sket sig... Media Markt hade fått order från Microsoft centralt att dom inte får ta emot trasiga 360:ar, dessa måste tydligen alltid skickas till Microsoft via supporten. Han tyckte det var konstigt att dom bett mig gå dit när dom inte får skicka in några konsoller.

              Ska pröva att ringa supporten ikväll igen och hoppas att man kommer i kontakt med nån som tar den ändå?

              Sen får vi se
              Last edited by Meecrob; 2007-11-19, 16:01.

              Comment


              • #22
                Du kan ju gå tillbaka annars och hänvisa till svenska konsumentköplagen.
                Enligt den är det SÄLJAREN som är ansvarig för att hjälpa dig (om reklamationen sker inom två år från köpet).
                Konsumentlagar och regler
                Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
                » Xbox360 FAQ

                Comment


                • #23
                  Det var knasigt, jag har ju skickat in 2 xboxar som båda var bannade på live, och allt annat :|

                  Comment


                  • #24
                    Original inlägg av Meecrob Visa Inlägg
                    kanske man kan ringa igen och hoppas att nästa supportsnubbe inte märker d?
                    precis.. ring tills det funkar.. ring på olika tider.. svarar fel person så lägg på..

                    Comment


                    • #25
                      Eller försök..

                      ..att fixa en Unban. Saken är den att MS har faktiskt råkat bana folk som haft 100% original grejor. Det är bara att försöka övertyga dom om att du är en av dom.
                      Det gick som sagt bra för en kompis i sommras.

                      Comment


                      • #26
                        Det verkar nog kört med Microsoft.

                        Fick prata med en tjej som var hur trevlig som helst och verkligen ville hjälpa mig men så fort hon fick upp meddelandet om att jag var bannad så kom hennes supervisor och meddela att hon inte får berätta nåt för mig, skicka mig vidare nånstans eller prata med mig nåt mer såvida jag inte har frågor som gäller en annan konsol som inte är spärrad från live.

                        vad är det för sätt att behandla sina kunder?

                        ser ut som d får bli en ny 360 arcade edition...
                        Last edited by Meecrob; 2007-11-19, 19:32.

                        Comment


                        • #27
                          Original inlägg av Meecrob Visa Inlägg
                          Det verkar nog kört med Microsoft.

                          Fick prata med en tjej som var hur trevlig som helst och verkligen ville hjälpa mig men så fort hon fick upp meddelandet om att jag var bannad så kom hennes supervisor och meddela att hon inte får berätta nåt för mig, skicka mig vidare nånstans eller prata med mig nåt mer såvida jag inte har frågor som gäller en annan konsol som inte är spärrad från live.

                          vad är det för sätt att behandla sina kunder?

                          ser ut som d får bli en ny 360 arcade edition...
                          prova nästa tjej då

                          Comment


                          • #28
                            Prova att få Xboxen unbannad först, säg att du har haft din xbox i eran stuga utan interuppkoppling under sommaren och nu när du har tagit hem den och ska logga in på Live så står det att du är bannad.

                            Om du lyckas få bort bannen så lägger du på, ringer ett tag senare och sen kan du skicka in din o-bannade xbox

                            Comment


                            • #29
                              mycket märkligt! ja ringde i fredags angående rrod på min bannade 360 inga problem als just nu är den i köpenhamn ups kom o hämta den inget tjöt om bannad box för min del hoppas de löser sig för dig!

                              Comment


                              • #30
                                Jag ringde MS första gången 24/9 och berättade om RRoD och vi kom överens om att den skulle in på service.
                                Nu drygt 8v (58 dagar exakt) senare så har ingen ännu hämtat vår 360....
                                Har ringt till MS minst en gång i veckan sedan dess och får oftast olika svar. Det senaste var att vår order var spärrad och "att en tekniker kollar på det och hör av sig till erså snart som möjligt". Första gången vi hörde detta var väl kanske 4-5v sen, och ännu har inget hänt.

                                Det kallar jag bra kundsupport!

                                Heja Microsoft...


                                Edit: Boxen är en helt original Core som aldrig varit flashad eller bannad från LIVE.
                                [-TpS-]
                                http://www.teamst.se

                                Comment

                                Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek:
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

                                Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

                                Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X