Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Full Fall 2007 Update Details Revealed: DivX Confirmed

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Original inlägg av [Gen]Evil-A Visa Inlägg
    har två frågor bara kanske är dum i huvudet men men

1.Om man blir bannad på xbox live kan man aldrig uppdatera sin konsol igen då?,eller är det bara att man inte kan spela online?

2.Hur gör man med spel då som kräver uppdatering är det färdigspelat även offline då?

Mycket tacksam för svar
    1. du kan uppdatera även om du är bannad.

2. nödvändiga updates brukar ligga med spelet på skivan.

Comment

Original inlägg av int21 Visa Inlägg

1. var kan man hitta de?

Comment

Original inlägg av Jocce_84 Visa Inlägg
        1. var kan man hitta de?
        på spel som kommer antar jag. den frågar om du vill uppdatera när du stoppar i skivan.

Comment

Har provat en del XviD AVI filer och det fungerar utmärkt. PS3 kan slänga sig i väggen även om den kommer att få DivX i framtiden (kanske inte ens XviD stöd).

Comment

Original inlägg av int21 Visa Inlägg

Men de senaste uppdateringarna kan väl knappast ligga på skivan? De måste man väl dra ner från Microsoft:s server?

edit:

Mmm, kom igen nu MS ge oss x264 mkv. Det skulle sitta perfekt just nu.

Comment

Om någon vet om det går att ladda ner updaten på skiva eller liknande så vore det toppen, för jag har inte tillgång till live då jag är bannad hade varit gött att slippa tvversity

Comment

har testat divx med den nya updaten och kvaliten är sådär,, blir betydligt bättre bild när jag kopplar datorn till plasma tvn o kör 1080p dvi-hdmi ,, 360 e inställd på 1080i men kvaliten är ruskigt dålig! kör samma fil på 360n som på datorn,, 360n skalar inte upp eller?
                360 Elite (Falcon, 175w)
                Xbox (Första chippet som kom ut)

Comment

Original inlägg av razor1394 Visa Inlägg
                  Men de senaste uppdateringarna kan väl knappast ligga på skivan? De måste man väl dra ner från Microsoft:s server?
                  jag skrev på kommande spel, inte de som finns idag.

Comment

Hur ska man se på divx med 360 och slippa mediacenter skiten.. vägrar ha nått sånt skräp på pcn..
                    PS3 US version, XBOX 360 /Hitachi drive, och alla nintendo konsoller

Comment

DixX/Xvid fungerar inte ens med "mediacenter-skiten" - du spelar upp DixX/Xvid direkt från dashboard och dina filmer kan ligga på exempelvis en extern hårddisk direktansluten till Xbox 360.

MCE är förövrigt helt underbart om man kör digital-TV kort i MCE-datorn. En av de stora fördelarna med Xbox 360 jämfört med PS3 är just möjligheten att ha Xboxen som en extender.

Comment

hur uppdaterar man om man är bannad då ?

Comment

..

baaaaah.. nu fungerar allt.. fungerar riktigt bra att streama divx över nätverket.. kalas! //v
                          Last edited by vader; 2007-12-05, 23:07.

Comment

*suck* (obs min xbox360 är ej orginal )

Efter ett gäng timmar på forum och läsande hit o dit så har jag ännu inte lyckats få in senaste uppdateringen..(eller hur jag ska göra)

jag har inte haft min xbox igång på ca 1 månad eller mer,, men idag så skulle jag dra igång xboxen och hade iofs ett spel i (juiced 2) sedan efter det kom jag inte in på live... dvs jag kunde aldrig köra uppdateringen som kom härom dagen.. läste några som sa att man kunde bränna skiva med update på och boota från den.. men MS har sin gamla 2007-05 version fortfarande kvar på sidan (den engelska sidan) hittade på ett annat ställe en fil som hette UPDATE-2.0.6683.0-HDD jag testade att packa in den i en zipfil med filnamnet "$SystemUpdate_12-2007.zip" och sedan in på en cd eller dvd... inte heller detta gick, måste jag bränna i ett specielt format eller något , det framgår inte så mkt från microsoft "howto" tycker jag... eller om man ska packa upp till en katalog eller ej... lite "luddigt" tycker jag allt det är , är det någon annan som kanske kan svara på vad man kan göra nu för att få in den senaste uppgraderingen.. ?

Comment

Hej! täntke höra om denna uppdatering. kan ajg installera denna även om jag har ett anant firmware? tänkte på t.ex ring of death
                              finns den eller när kommer den?

Comment

denna uppdatering uppdaterar bara dashboarden i xbox360:n den har inget med något spel att göra i sig...

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X