Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ännu en "Unplayable disc" tråd ;)

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Ännu en "Unplayable disc" tråd ;)

Hej!

Flashade för nån vecka sen mitt XBOX 360, och satte idag igång med att bränna lite spel. Men när jag testade dem så fick jag "Unplayable disc". Lägg märke till att det är bara brända spel som det kommer på, originalspel funkar utmärkt. Så jag tror inte det är nåt fel på själva lasern eller DVD-läsaren.
    Jag listar all nödvändig info nedan:

BenQ-läsare med senaste iXtreme firmwaren
    Verbatim DVD+R DL 2.4x
    Testat med både CloneCD 5.3.1.0 och IMGBurn 2.3.2.0
    Har kollat så att layerbreaken är rätt
    Testat med följande spel, båda är patchade och klara att köra:
    Call_Of_Duty_4_USA_XBOX360
    Skate.PAL.XBOX360-LCS
    Brännare: NEC ND-4551A drivrutin är ifrån 2001-07-01
    Har väntat ca 5min på att varje skiva ska läsa klart, men den startar fortfarande inte.
    Hoppas jag har täckt det mesta...

Kan det vara att min brännare inte stöds eller nåt sånt?

Tack på förhand!
    MVH Jonas

EDIT
    Problemet är löst, se längre ner för lösning.
    Last edited by craler; 2008-01-10, 15:51.

6-7 år gammal brännare, är nog ett rätt snabbt och enkelt beslut att pensionera den...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
      6-7 år gammal brännare, är nog ett rätt snabbt och enkelt beslut att pensionera den...
      Njae, den släpptes i december 2005 vet inte varför windoze säger att den har en drivrutin från 2001...

Comment

Problemet är löst!

Uppdaterade min brännare till nya firmware och kollade ännu en gång att layerbreaken va rätt, men till min förvåning hade IMGBurn inte sparat min inställning Så det va troligtvis att layerbreaken inte var rätt på mina förra bränningar. Men konstigt att inte det blev rätt med clonecd, då man inte behöver ställa in nåt där...

För er som har samma fel som jag, starta IMGBurn -> Tools -> Settings -> Write, och under Layer Break (For DL Media) tryck på User Specified och sätt in följande nummer: 1913760

Tack och hej!

Comment

lägg ner 300kr och köp en pioneer 112 eller 115

Comment

Han har ju fått det att fungera och kan köpa 6 paket ben&jerryglass för pengarna istället :-)
            Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

missade det =)

Comment

Lånar tråden, jag har samma problem.

Har flashat den med Ixtreme 1.4 8X.

Brände Fifa 08, vet att jag gjorde allting rätt, kollade även iso-filen med XDVDMulleter, allt var kryssat. Brände 2,4x med CloneCD men verkar som den bränner 4x-5x, bränningen blir klar och jag sätter in skivan i xboxen och när man ska välja "språk/land" på fifa så kom det fram Unreadable disc.. Sen testade jag två gånger till så kom jag denna gång fram till menyn och allt men precis när matchen ska börja, alltså när det laddat klart och man ska trycka start så hör jag bara publiken sen 1-2 sek kommer det upp Unreadable disc. Längre än så kommer jag inte.

Det är inte brännaren, för det har funkat perfekt flera gånger förut.

Något fel med flashningen, eller skivorna?
                Last edited by Kasko; 2008-01-10, 18:26.

Comment

Har samma problem med fifa 08. Ena gången kom jag in i menyn bara och andra gången kunde ja börja spela match. Har en pioneer brännare. Har beställt andra skivor nu som ja ska testa med.
                  Beställde dessa: http://www.matrixx-media.com/catalog...ox-p-1047.html

Någon som har erfarenhet av de?

Comment

verbatim dvd+r dl , har du testat de?

Comment

Original inlägg av Jonzeboy Visa Inlägg
                      Har samma problem med fifa 08. Ena gången kom jag in i menyn bara och andra gången kunde ja börja spela match. Har en pioneer brännare. Har beställt andra skivor nu som ja ska testa med.

Jag använder såna. Ungefär 9 av 10 funkar som dom ska.

Comment

vet att problemet är löst i denna tråd, men att bränningar med clonecd inte lyckades var skumt.
                        Men problemet låg till 99,9% i din firmware.
                        Man ska alltid föröska ha sneaste firmware till sin brännare.

Min gamla Nec 3500 körde jag en moddad firmware och det gick hur bra som helst att bränna spel.
                        tom på 10kr +dl skivor ( a-one/XB)

Comment

Original inlägg av Jonzeboy Visa Inlägg

Säg till hur det går om du ska testa bränna fifa igen, vilken release använde du? Jag körde med ABSOKT den svenska verisonen. Kan det vara fel på den?

Original inlägg av Andreas_Ace Visa Inlägg
                          vet att problemet är löst i denna tråd, men att bränningar med clonecd inte lyckades var skumt.
                          Men problemet låg till 99,9% i din firmware.
                          Man ska alltid föröska ha sneaste firmware till sin brännare.

Min gamla Nec 3500 körde jag en moddad firmware och det gick hur bra som helst att bränna spel.
                          tom på 10kr +dl skivor ( a-one/XB)
                          Det var med sånna skivor jag körde med, men har beställt verbatim skivor nu. Får se om det löser mina problem, då jag fått "This disc is unreadable" ett par gånger på mitt senaste spel också (ASSASSIN'S CREED).

Annars är det lasern i min läsare som är på väg att dö?
                          Last edited by Kasko; 2008-01-15, 08:54.

Comment

Jag har en sprillans ny benq som är flashad med ixtreme 1.2c och har också stora problem med läsningen av spelen...

Call of Duty 4 hänger sig vid en laddning efter en film går inte komma förbi...
                            Fler spel måste startas om flera gånger innan de går igång.
                            Också stora problem med hängningar i alla spel.

Kör som några ovan XB/Aone discs som funkat felfritt i min gammla box med Hitachi.

Kan dessa problem bero på skivorna, gammal firmware eller har jag bara fått en dålig läsare?

Har det funnits några läsnings problem med tidiga benq firm eller 1.2 specifikt?
                            Last edited by Meecrob; 2008-01-16, 20:01.

Comment

Lånar tråden lite då den handlar om samma problem jag har.

Flashade just min Hitachi 79'a med maximus passkey till iXtreme 1.4 8x
                              Allt funkade kalas i flashningen men nu är det problem.

Orginal Bioshock går igång utan problem.
                              Däremot Assasins Creed från Allstars (som skall vara en pre-patched och fungerande release, dubbelkollat med xdvdmulleter) är en av många som funkar och bara ger "Unplayable disc".

Brännt i både ImgBurn och Clone CD (ställde in layerbreak manuellt i ImgBurn för att vara säker)
                              Kör med Verbatim 2.4x +DL skivor, brännt i både 2.4 och 4x

Brännaren i fråga är en Samsung SH-S203D med senaste (och enda) firmware.

Någon som kan tipsa om något jag kan ha missat?
                              Prova att flasha om? Kanske med snabbare / långsammare speed på dvdn?
                              Visst skall det inte vara några problem att låta passkeyn sitta kvar efter flashning?
                              Last edited by Buckner; 2008-01-22, 03:03.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :)
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X