Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vart hittar man bra releaser?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Original inlägg av TheLithium Visa Inlägg
    Och på dessa sidor kan du ladda ner hur mycket du vill? Hur funkar det med gamla spel, som t.ex. Gears of War. Går det lika snabbt som att ladda ner ett nytt spel, som säg; Assassin's Creed?
    Du kan alltid söka. Det finns mängder av sidor som indexerar usenet. Ex är http://www.newzbin.com/, http://alt.binaries.nl/ och http://www.binsearch.net/ .

edit:

Och du tankar inte från nån sida utan från en Usenet server. Och finns det gammalt material på servern så går det givetvis lika snabbt som nytt.
    Last edited by razor1394; 2008-02-24, 12:47.

Comment

http://v3.newzbin.com/search/query/?...Go&areadone=-1

Comment

Måste säga att jag skulle rekommendera www.midnight-torrents.com väldigt varmt! Bra sida, bra torrents, bra releaser, bra seeders. Mina erfarenheter är väldigt goda därifrån

Comment

razor1394: vad har du för lina? har aldrig hört talas om 30mbit+ med 1mbit i upload.

Comment

Var har du fatt ifran att jag har 1Mb/s i upload? For flera ar sen hade jag 8/1 genom adsl men det var skrap. Nu sitter jag pa BBB 100/10. Det gar aven battre nu med hellanzb istallet for Pan. Ibland har jag legat pa 13+MB/s. Hellanzb ar aven valdigt speciellt eftersom man bara behover ladda ner nzb file i queue mappen sen fixar den nedladdning, par checking, uppackning mm automatiskt.

Comment

ja jag kör blackcats jag för mina 360 spel.
              Behöver definitivt inte ha datorn på i 3 dygn för att få upp ration på spel.

trodde du satt på dålig lina razor men när du sitter på en 10Mbits lina uppåt så bör du kunna seeda dina torrents på nån timma.. Men är man lat så är man väl :-P

sitter på bb2 100/60 och slangar från tex blackcats i runt 7-9MB/s vanligen.
              Inga proble med hastighet från torrents men visst e newsgroups fint också.

Comment

låter ju bra d där hellanzb men det värkar &så vara mycket jobb med att installera flera olika program krångligt fattar inte hur man gör??men om du känner dig manad så får du gärna förklara för mig..en tut på svenska kanske =)

Comment

Original inlägg av razor1394 Visa Inlägg
                  Var har du fatt ifran att jag har 1Mb/s i upload? For flera ar sen hade jag 8/1 genom adsl men det var skrap. Nu sitter jag pa BBB 100/10. Det gar aven battre nu med hellanzb istallet for Pan. Ibland har jag legat pa 13+MB/s. Hellanzb ar aven valdigt speciellt eftersom man bara behover ladda ner nzb file i queue mappen sen fixar den nedladdning, par checking, uppackning mm automatiskt.
                  med 10mbit upload så är torrents en barnlek på privata trackers.
                  du är bara lat med andra ord eller så vägrar du seeda när du har laddat ner

Comment

Original inlägg av tOPO Visa Inlägg
                    med 10mbit upload så är torrents en barnlek på privata trackers.
                    du är bara lat med andra ord eller så vägrar du seeda när du har laddat ner
                    Här ville jag skriva något riktigt fult men jag avstår.

När det gäller bittorrent har jag seedat ordentligt eftersom jag har haft en dedikerad seedbox men den måste vara på dygnet runt annars faller ration. Kan bero mycket på att jag laddar ner flera TB i månaden. Mina loggar blir fulla med TCP treason med bittorrent.

Eller jag vet inte, du kanske kallar alla som kör på automatiserade och mer effektiva system för lata?

Comment

Original inlägg av razor1394 Visa Inlägg
                      Jag måste nästan ha datorn på dygnet runt med torrents annars måste jag anstränga mig. Ignorerar jag detta faller ration.

Kan bero mycket på att jag laddar ner flera TB i månaden.
                      Här ville jag skriva något som skulle få folk att tro att jag är ball, men jag avstår.

Och jag som tyckte att jag laddade ner mycket.
                      Säljer du warez eller?

Det jag laddar ner seedas oftast tillbaka 10 dubbelt på ca: 12h om det är nytt.
                      Och max 2-3 dagar om det är något gammalt.

Du måste laddat ner massa gammalt eftersom din ratio inte kunde hållas uppe :P
                      Last edited by tOPO; 2008-03-11, 22:18.

Comment

Original inlägg av Förvirrad Visa Inlägg
                        låter ju bra d där hellanzb men det värkar &så vara mycket jobb med att installera flera olika program krångligt fattar inte hur man gör??men om du känner dig manad så får du gärna förklara för mig..en tut på svenska kanske =)
                        Sök på Usenet i fildelningsforumet på Flashback. Där finns en stor tråd om Usenet. Finns många som är jättenöjda. Sitter du på Ubuntu behöver du bara installera hellanzb genom pakethanteraren och möjligtvis ställa in vart filerna ska hamna ifall du inte vill ha de i /home/x katalogen.

För Windows har jag inte sett något program som har alla de funktionerna. Grabit ligger nog närmast men den stödjer inte SSL. Men sen är också Windows ett stolpskott till operativssystem.

Comment

Jag måste verkligen ha på min dator 24/7 för att hålla ration, och ändå så är jag väldigt begränsad hur mycket jag kan ladda ner!!
                          8/1 MBit/s lina som håller ungefär 6/0,8 mbit/s.. stackars mej :'(

Comment

Kör också Usenet (Giganews) och payar 120kr/mån.. Ångrar inte för en sekund att jag skippade torrents (även om det blir lite återfall för att dra hem svenska tv-serier och liknande ibland på Swebits/SweTV/Piratebits)!

Friheten med Usenet är så fruktansvärt härlig.. Kan dra hem 720/1080p filmer, Xbox 360 filer, allt jäkla möjligt som finns att hitta på Usenet (och det är M-Y-C-K-E-T!!!) och man slipper oroa sig över ratio som sagt.

Hittar varje spel som jag vill ha direkt och drar hem i maxhastigheten på 900kb/s-1.2mb/s, inte helt fel! Och alla nya releaser dyker upp vääldigt snabbt dessutom.

Klart rekommenderat! Drar lätt hem minst 10-15 gb om dagen och det hade aldrig funkat med torrents!

Comment

Original inlägg av Merla Visa Inlägg
                              Kör också Usenet (Giganews) och payar 120kr/mån.. Ångrar inte för en sekund att jag skippade torrents (även om det blir lite återfall för att dra hem svenska tv-serier och liknande ibland på Swebits/SweTV/Piratebits)!

Friheten med Usenet är så fruktansvärt härlig.. Kan dra hem 720/1080p filmer, Xbox 360 filer, allt jäkla möjligt som finns att hitta på Usenet (och det är M-Y-C-K-E-T!!!) och man slipper oroa sig över ratio som sagt.

Hittar varje spel som jag vill ha direkt och drar hem i maxhastigheten på 900kb/s-1.2mb/s, inte helt fel! Och alla nya releaser dyker upp vääldigt snabbt dessutom.

Klart rekommenderat! Drar lätt hem minst 10-15 gb om dagen och det hade aldrig funkat med torrents!
                              Vad har du för hastighet på din lina?

Comment

Original inlägg av Förvirrad Visa Inlägg
                                Vad har du för hastighet på din lina?
                                10/10

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X