Testar, skriver snart..
Viktigt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Litet problem när jag flashar min 360!
Collapse
X
-
okej. glöm inte bort glappet. kanske därför den inte hittar drive. http://forum.psxcare.com/support/sho...39&postcount=4Original inlägg av ironhead Visa InläggTestar, skriver snart..
- Citat
- Flag
Comment
-
har du fler sata enheter i datorn? ryck ur de kablarna issåfall så du bara har den till via kortet. hur många platser har du på ditt via kort? har du satt sata'n i den lägsta porten?Original inlägg av ironhead Visa InläggFår fortfarande "No Drive Detected" Faan :/
Har fixat så att satakabeln sitter ordentligt..
- Citat
- Flag
Comment
-
hm. konstigt den inte hittar dvd'n. xboxen hittar den så du kan spela och sånt antar jag? du använder via kort så access ska inte vara några problem. vad bootar du ifrån diskett eller usb-sticka, för jag antar att du inte försöker innifrån windows. provat byta till en annan sata kabel mellan xbox och pc?Original inlägg av ironhead Visa InläggGjorde allt du skrev..Samma resultat. Fan man undrar ju vad som kan vara fel.
- Citat
- Flag
Comment
-
kanske dum fråga men för att utesluta saker.. du har installerat via-kortet och väljer det när du förbereder med iprep? du kanske skulle prova via kortet i den datorn du sitter på nu för jag antar du har fler än den du skriver på.Original inlägg av ironhead Visa InläggUsb andvänder jag..Det funkar fin fint att spela spel osv så i det fallet verkar satakabeln göra sitt. Har också testat lite olika satakablar med samma resultat..Vetefan vad jag ska ta mig till nu asså..
- Citat
- Flag
Comment
-
vet inte vilken av ide´n som var bra men.Original inlägg av ironhead Visa InläggDet var en bra ide..Ska testa!
formatera usb stickan och gör om iprep saken om du byter via kortet till annan dator så allt blir från scratch så att säga. prova att följa orginal guiden med idump / iflash om du plockar över kortet i annan dator. ryck ur alla sata kablear förutom den du ska använda. kanske fungerar direkt då annars finns ju backup guiden. har man något att utgå ifrån.
- Citat
- Flag
Comment
-
Jag kom till när man skulle välja Xtreme porten. Fick upp tre alternativ (Fick inte upp något förut) , stängde av xboxen, valde alternativ xtreme, 10 sekunder, sedan satte jag på xboxen..Inget hände alls. Testade typ 5 gånger med lite olika tider varje gång, funkade inte det heller.
Tìps?
- Citat
- Flag
Comment
-
på vilken port har du sata kontakten på via kortet? finns det fler än en? provat alla eller bara den lägsta? om inte, prova alla sata kontakter på via kortet och se om det går bättre. gott att du fått framgång iaf. återkom med resultat när du testat dem.Original inlägg av ironhead Visa InläggJag kom till när man skulle välja Xtreme porten. Fick upp tre alternativ (Fick inte upp något förut) , stängde av xboxen, valde alternativ xtreme, 10 sekunder, sedan satte jag på xboxen..Inget hände alls. Testade typ 5 gånger med lite olika tider varje gång, funkade inte det heller.
Tìps?
kan tillägga att jag får problem med connect med nyare iprep mot min ms28. den stannar också där men det fungerar kanon med den versionen jag länkade till i guiden.
hittade detta om det kanske hjälper dig.
http://forum.psxcare.com/support/sho...5&postcount=31
- Citat
- Flag
Comment
-
Ok, nu är jag sugen på att testa att flasha igen..Ska fortsätta att testa med den senare datorn jag andvände..Kom ju iallafall lite längre fram med den.
Har ni något tips på vad jag kan tänka på för att få flashning att funka denna gången? Behöver lite tips och idéer så kommer jag försöka snart igen!
- Citat
- Flag
Comment
-
Tjena ironman, jag får typ samma problem alltså no driver detected. Skillnaden här är att jag inte använder någon VIA kort alls. Kör med dom som sitter i datorn står såhär i IPREP "Intel (R) ICH9 2 port Serial ATA Storage Controller 1-2921" Moderkortet är ASUS P5K. Funka eller inte? DvDläsaren är M28.
- Citat
- Flag
Comment

Comment