Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Rockband gitarren

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Rockband gitarren

på baksidan av gitarren finns en batterilucka plats för 3 AA batterier, vad är det batterierna skall driva?
    Last edited by SuFFix; 2008-07-28, 10:53.

eh... den är trådlös...?
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

Comment

nej den är trådbunden, det är därför jag är så jävla fundersam över batteriluckan :S

Comment

Lånar tråden lite, hur gör man ett band över live på rock band?
        X-Box 1.4
        Xenium *ICE*Pin-Head
        120GB HDD EVO-X och MS Dashbord
        Xbox 360 Premium, Samsung ixtreme 1.51
        Wii Wiikey 1.9g
        Sen vet jag inte vad jag ska skriva mer

Comment

Original inlägg av SuFFix Visa Inlägg
          nej den är trådbunden, det är därför jag är så jävla fundersam över batteriluckan :S
          aha... men det finns en trådlös variant också väl?
          har bara testat det en gång, och jag kan svära på att den gitarren inte var trådbunden....
          Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
          » Xbox360 FAQ

Comment

Ok, men min är det, och det är resten av gitarrerna tills i höst då den släpps trådlös i sverige.

Comment

En gissning är att de använder samma delar till den trådlösa och trådade guran. Därav blir det en batterilucka på båda.

Comment

Någon som vet om man kan använda rock bandgitarren till guitar hero?

Comment

Original inlägg av Lulebo Visa Inlägg
                  En gissning är att de använder samma delar till den trådlösa och trådade guran. Därav blir det en batterilucka på båda.
                  Stämmer bra det
                  Vore kul att konvertera trådburna guror till trådlösa

Original inlägg av Spacmec Visa Inlägg
                  Någon som vet om man kan använda rock bandgitarren till guitar hero?
                  Japp, och tvärtom men då missar man Soloknapparna o de funktionerna
                  / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg

Japp, och tvärtom men då missar man Soloknapparna o de funktionerna
                    Är du säker på detta? För när jag kopplar inte Rock Band gitarren får jag upp en ruta där det står att det inte är en guitar hero gitarr..

Comment

Original inlägg av Spacmec Visa Inlägg
                      Är du säker på detta? För när jag kopplar inte Rock Band gitarren får jag upp en ruta där det står att det inte är en guitar hero gitarr..
                      Jag är nästan helt 99% säker att vi kört GH3 med vår Rockband gura i butiken innan jag sålde Rockbandkitet vi hade som Demo så grabbarna kunde jobba på som vanligt igen ist. för att spela

Någon som har Rockband kan ju verifiera detta åt oss kanske.
                      Den som köpte en USB mic till Wii från oss av Logitechfabrikat glömde skriva hur det gick med den kombinationen med.
                      / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Comment

GH gitarren fungerar, men saknar som sagt soloknapparna...
                        Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
                          GH gitarren fungerar, men saknar som sagt soloknapparna...
                          Enligt vad min logistiknisse hittade på Google så skall Rockband guran med soloknappar bara fungera på Guitar Hero Aerosmith samt Rockband och även för PC versionen av Rockband.

Gamla guran utan solokvistar fungerar på alla men du missar soloknapparna bara

Jag gjorde mig av med Rockbandguran ur butik själv, annars hade jag bekräftat detta.

Vi körde nog Gh Aerosmith en sväng i butiken med Rockbnad guran kan jag tänka.
                          / Pendragon

Comment

Då skulle jag vilja veta vad som är problemet hos mig då..

När jag kör med rock band gurran på GH3 så blir grön intryckt och orange knappen blir röd samt så funkar inte resten av knapparna.. snackar inte om solo knapparna nu för dom tappar jag bort mig bara på, men dom funkar likadant.. grön intryckt, orange är röd och resten funkar inte..

Har inte testat på Aerosmith än :P

Comment

Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
                              Enligt vad min logistiknisse hittade på Google så skall Rockband guran med soloknappar bara fungera på Guitar Hero Aerosmith samt Rockband och även för PC versionen av Rockband.

Gamla guran utan solokvistar fungerar på alla men du missar soloknapparna bara

Jag gjorde mig av med Rockbandguran ur butik själv, annars hade jag bekräftat detta.

Vi körde nog Gh Aerosmith en sväng i butiken med Rockbnad guran kan jag tänka.
                              Vilket skulle förklara varför den inte fungerar till GH3 för mig..

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X