Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lite-On Reversed "Spoofning av Lite-on"

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Lite-On Reversed "Spoofning av Lite-on"

Hej hopp kära medlemmar.

Vi har nu lyckats med bedriften att läsa ur mjukvaran i Lite-On DVD läsare så det ser rätt ljust ut för er som sitter på dessa värdelösa häckar.

Vi kommer efter helgen att lägga upp ett pris och lösning på att modda era boxar som i dagsläge går ut på att mecka isär era befintliga Lite-on läsare och sedan läsa ur nycklar för att kasta in i nya fräscha läsare.

Ett ungefärligt riktpris på detta kommer ligga på 1.500 kr

Mer info + bilder postas senare.
    /Pendragon

Bild på när vi läser ur nyckeln på en Lite-on:
    Last edited by Pendragon; 2008-08-29, 19:37.
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Lite-on driven kommer INTE gå sönder, slarvigt uttryckt där, den får ni behålla men vi kommer skruva isär den och löda i den = det kommer synas att den är mekkad med vilket går det mindre sannolikt att ni kan montera tillbaka driven och skicka in boxen på garanti ifall den pajar i framtiden...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

My bad, det är ändrat från mecka sönder till mecka isär

Vi har nu testat att Spoofa med en BenQ och en Hitatchi, får se om vi orkar Spoofa en Samsungläsare i helgen eller efter bara för sakens skull.

Men vi har en Fd. Lite-On 360 som tuggar på backupper med två DVD läsare i butik nu iaf
      / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Comment

Skickade in en V79:a som jag hade sönder en gång i tiden. Epoxyn var borta, satt en massa kablar i den då jag bara blev less och knipsade bort chippet efter jag brickat den.

Fungerade dock bara bra att få den inlämnad och utbytt, så nej, de kolllar inte inuti DVD-läsaren.

Comment

Jag ger upp. Ids inte vänta på en leverans från USA (eBay), letat som en dåre på Svenska sidor men hittar bara chippet.

Vart får man tag i en MAX3232.... sak?

Kan en sån här vara till hands? Den går till en Xbox 1:a, men ser ut att passa.

[IMG]http://**************/images/medium/455314_MED.jpg[/IMG]
          Last edited by Drexon; 2008-08-31, 03:42.

Comment

Jag beställde max3232 och kondensatorer från elfa, kontakter osv hade vi liggande, sedan byggde vi en egen adapter inkl ett Connectivity kit v2, så det enda vi behöver göra är de två byglingarna inuti driven, serieporten och max3232 chippet kopplas via kontakterna på connectivitykitet.
            Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Funkar det med Connectivity kit v1 ?

Comment

Original inlägg av zdx Visa Inlägg
                Funkar det med Connectivity kit v1 ?
                Så länge DVDenheten "Lite-On" får ström så är den glad o go
                Connectivitykit 1.0 skall fungera om du ejectar släden till hälften först innan du rycker strömmen ur din 360 konsoll.

Lite-on drivarna måste vid flashning ha släden ejectad till hälften nämligen o Connectivitykit v2 klarar det bättre än v.1 men jag ser inga peblem i att trolla lite
                / Pendragon

Comment

Hade också tänkt bygga en adapter från ett connectivity kit v2, men det jag saknar är de 2 kablarna som saknas på kabeln till kittet, dvs. RX och TX. Vart får man tag i extra sådana som man sen lätt kan knipsa och koppla till MAX3232.... saken?

Edit: De (läs: C4eva och company) säger att spoofning på Hitachi's och Samsungar är live-osäkert som bara den. Just saying, ni kan vilja meddela det till eventuella kunder.
                  Last edited by Drexon; 2008-09-02, 05:40.

Comment

Original inlägg av Drexon Visa Inlägg
                    Hade också tänkt bygga en adapter från ett connectivity kit v2, men det jag saknar är de 2 kablarna som saknas på kabeln till kittet, dvs. RX och TX. Vart får man tag i extra sådana som man sen lätt kan knipsa och koppla till MAX3232.... saken?
                    Jag byggde adaptern med lite reservdelar från kablage från en gammal trasig 360, jag tog helt enkelt strömkablaget från det moderkortet som går till den drivern o pillade loss två kablar med en nål och lödde på RxD + TxD
                    Klippte av och byglade +3.3v samt Jord.

Edit: De (läs: C4eva och company) säger att spoofning på Hitachi's och Samsungar är live-osäkert som bara den. Just saying, ni kan vilja meddela det till eventuella kunder.
                    Ingen som påstått att Flashningar eller Spoofningar är Livesäkra
                    Man spelar alltid Live på egen risk.
                    / Pendragon

Comment

Jag har beställt ett Xecuter Connectivity Kit V2 från er i förrgår och tror det kommer skickas idag. Tror du du skulle kunna skicka med 2 såna där kablar som du pickade loss? :O Annars kan jag betala för att få dom skickade i ett kuvert bara..

Mitt ordernummer är: 75126

Edit: Fick ett mail där det stod att ni skickar när ni får leverans? Trodde ni hade dom inne. =/‏
                      Last edited by Drexon; 2008-09-02, 16:41.

Comment

Just nu har v2 kiten tagit slut och min ordinarie leverantör har slutat sälja xecuters prylar, försöker hitta en ny leverantör snabbt, men annars har vi bara v1 kit kvar. :-(

Comment

JAg lade undan två kablar åt dig med den ordern du uppgav så får du dem med då vi får in nya conn kit
                          / Pendragon

Comment

Rädd att jag inte orkar vänta så länge, så ni får avbryta det köpet. Kan gärna betala en femtilapp för 1-2 DVD-strömkablar som jag kan pilla på själv. =)

Säg gärna till här om det är avbrutet, är det inte det inom 24h skickar jag ett mail också.

Comment

Rädd att jag inte orkar vänta så länge, så ni får avbryta det köpet. Kan gärna betala en femtilapp för 1-2 DVD-strömkablar som jag kan pilla på själv. =)

Säg gärna till här om det är avbrutet, är det inte det inom 24h skickar jag ett mail också.
                              Ja skicka ett e-brev du jag ids inte o kuta runt
                              Det blir lättare för dem som packar med om ordrar annuleras på rätt sätt.
                              / Pendragon

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X