Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

För er Arcade ägare som inte har någon HD

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Original inlägg av Heenok Visa Inlägg
    Dum fråga kanske, men har uppdateringen kommit ut än? Och om inte, när kommer den ut?
    19 november.
    1 x Trinity RGH, 250GB. 1 x Trinity original, 4GB + 250GB HD.

Comment

ok tack för svar

Comment

Stort tack för tipset! Hade jag inte sett det här på forumet hade jag inte haft en aning.

Jag undrar bara hur det fungerar när Live aktiveras? Får man en aktiveringskod eller liknande så man kan börja sina 3 månader när man vill, eller?

Comment

hoppas det är så, jag har ju fortfarande en månad kvar som man fick som testmånad
          Fast det borde ju vara så att man aktiverar när man själv vill.

Comment

Härligt! 140kr för en 20gb hdd med frakt.

Visst är det bara att kopiera sparade spel från minneskortet till HDDn?
            Last edited by superpalten; 2008-10-20, 14:41.

Comment

Skummisar!

Är det bara jag som är Paranoid o dubelkollar allt

Jag tycker sidan verkar lite skum med tanke på att den inte har ett X-box live id fält för inloggning eller relateras från Microsoft.

Info:

Whois Server Version 2.0

Domain names in the .com and .net domains can now be registered
              with many different competing registrars. Go to http://www.internic.net
              for detailed information.

Domain Name: XBOXSTORAGEUPGRADE.COM
              Registrar: MARKMONITOR INC.
              Whois Server: whois.markmonitor.com
              Referral URL: http://www.markmonitor.com
              Name Server: NS1.HARTE-HANKS.COM
              Name Server: NS2.HARTE-HANKS.COM
              Name Server: NS3.HARTE-HANKS.COM
              Status: clientDeleteProhibited
              Status: clientTransferProhibited
              Status: clientUpdateProhibited
              Updated Date: 16-sep-2008
              Creation Date: 16-sep-2008
              Expiration Date: 16-sep-2009

>>> Last update of whois database: Mon, 20 Oct 2008 07:23:50 EDT <<<

NOTICE: The expiration date displayed in this record is the date the
              registrar's sponsorship of the domain name registration in the registry is
              currently set to expire. This date does not necessarily reflect the expiration
              date of the domain name registrant's agreement with the sponsoring
              registrar. Users may consult the sponsoring registrar's Whois database to
              view the registrar's reported date of expiration for this registration.

TERMS OF USE: You are not authorized to access or query our Whois
              database through the use of electronic processes that are high-volume and
              automated except as reasonably necessary to register domain names or
              modify existing registrations; the Data in VeriSign Global Registry
              Services' ("VeriSign") Whois database is provided by VeriSign for
              information purposes only, and to assist persons in obtaining information
              about or related to a domain name registration record. VeriSign does not
              guarantee its accuracy. By submitting a Whois query, you agree to abide
              by the following terms of use: You agree that you may use this Data only
              for lawful purposes and that under no circumstances will you use this Data
              to: (1) allow, enable, or otherwise support the transmission of mass
              unsolicited, commercial advertising or solicitations via e-mail, telephone,
              or facsimile; or (2) enable high volume, automated, electronic processes
              that apply to VeriSign (or its computer systems). The compilation,
              repackaging, dissemination or other use of this Data is expressly
              prohibited without the prior written consent of VeriSign. You agree not to
              use electronic processes that are automated and high-volume to access or
              query the Whois database except as reasonably necessary to register
              domain names or modify existing registrations. VeriSign reserves the right
              to restrict your access to the Whois database in its sole discretion to ensure
              operational stability. VeriSign may restrict or terminate your access to the
              Whois database for failure to abide by these terms of use. VeriSign
              reserves the right to modify these terms at any time.

The Registry database contains ONLY .COM, .NET, .EDU domains and
              Registrars.

-----------------------------------------------------------------------
              MarkMonitor, the Global Leader in Enterprise Brand Protection

Domain Management
              Online Trademark Protection
              Online Channel Protection
              AntiPhishing Solutions
              The Data in MarkMonitor.com's WHOIS database is provided by MarkMonitor.com
              for information purposes, and to assist persons in obtaining information
              about or related to a domain name registration record. MarkMonitor.com
              does not guarantee its accuracy. By submitting a WHOIS query, you agree
              that you will use this Data only for lawful purposes and that, under no
              circumstances will you use this Data to: (1) allow, enable, or otherwise
              support the transmission of mass unsolicited, commercial advertising or
              solicitations via e-mail (spam); or (2) enable high volume, automated,
              electronic processes that apply to MarkMonitor.com (or its systems).
              MarkMonitor.com reserves the right to modify these terms at any time.
              By submitting this query, you agree to abide by this policy.

Registrant:
              Harte-Hanks Inc.
              Harte-Hanks Corporate Technology Services
              2800 Wells Branch Pkwy
              Austin TX 78728
              US
              hostmaster@harte-hanks.com +1.5124341100 Fax: -

Domain Name: xboxstorageupgrade.com

Registrar Name: Markmonitor.com
              Registrar Whois: whois.markmonitor.com
              Registrar Homepage: http://www.markmonitor.com

Administrative Contact:
              Harte-Hanks Inc.
              2800 Wells Branch Pkwy
              Austin TX 78728
              US
              Technical Contact, Zone Contact:
              Harte-Hanks Inc.
              2800 Wells Branch Pkwy
              Austin TX 78728
              US

Created on..............: 2008-09-16.
              Expires on..............: 2009-09-16.
              Record last updated on..: 2008-09-16.

Domain servers in listed order:

ns3.harte-hanks.com
              ns2.harte-hanks.com
              ns1.harte-hanks.com

MarkMonitor, the Global Leader in Enterprise Brand Protection

Domain Management
              Online Trademark Protection
              Online Channel Protection
              AntiPhishing Solutions
              / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Men vadå.. inte fan reparerar man väl en hdd? Har dom nån tekniker som sitter och öppnar upp diskar och byter delar, löder om dom? =) Är det inte returer etc dom fått in. Kan ju knappast vara ekonomiskt att reparera trasiga diskar jämfört med att plocka in nya.. eller?

Edit: Ja du Pendragon. Det ser ju ärligt talat lite skumt ut. Nån som finner denna länk någonstans på xbox.com? Eller ser att dom ens antyder detta?
                Last edited by pemani; 2008-10-20, 16:22.
                PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
                PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
                PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

360 JTAG With 500 GB USB External Drive
                360 JTAG Backup Console
                360 JTAGable Console

Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

Comment

Kanske äkta ändå:

http://www.xbox.com/en-US/support/ha...te/default.htm
                  PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
                  PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
                  PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

360 JTAG With 500 GB USB External Drive
                  360 JTAG Backup Console
                  360 JTAGable Console

Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

Comment

Original inlägg av pemani Visa Inlägg
                    Men vadå.. inte fan reparerar man väl en hdd? Har dom nån tekniker som sitter och öppnar upp diskar och byter delar, löder om dom? =) Är det inte returer etc dom fått in. Kan ju knappast vara ekonomiskt att reparera trasiga diskar jämfört med att plocka in nya.. eller?

Edit: Ja du Pendragon. Det ser ju ärligt talat lite skumt ut. Nån som finner denna länk någonstans på xbox.com? Eller ser att dom ens antyder detta?
                    med refurbished så menar de nog att de gör tester på en begagnad hdd, går den igenom kan den användas, gör den det inte, släng den.

Comment

Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg

Jag tycker sidan verkar lite skum med tanke på att den inte har ett X-box live id fält för inloggning eller relateras från Microsoft.

Info:

Det är bara att titta på vad Harte-Hanks Inc. gör. :-)
                      http://www.harte-hanks.com/
                      1 x Trinity RGH, 250GB. 1 x Trinity original, 4GB + 250GB HD.

Comment

Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg

Info:
                        du är dålig på research

REDMOND, Wash. ? Nov. 17, 2005 ? Microsoft Corp. today announced that three new data providers, Cyota Inc., Internet Identity and MarkMonitor Inc., will be regularly providing Microsoft with information on confirmed phishing Web sites as part of efforts to help enhance the protection offered by Microsoft® Phishing Filter and Microsoft SmartScreen? Technology.
                        http://www.microsoft.com/presspass/p...tectionPR.mspx

Comment

Någonting är på väg till mig via UPS iaf, har inte beställt något annat så jag antar att det är den.

Comment

Kan intyga nu att det funkar alldeles utmärkt, fick min disk och live idag, och visst disken är renoverad (finns en liten klisterlapp där det står refurbished in mexico), men då har dom renoverat den bra, den ser splitter ny ut, inte en repa så antagligen så byter dom ut skalet med (eller hade jag bara tur) ang live så fick jag med ett litet plastkort (kreditkort) med ett nummer på så detta kan jag förmodligen aktivera när jag vill då man ska ange detta nummer vid aktivering. Jag är nöjd iaf, nu kan man börja tanka hem lite demos och annan skit

Comment

Gött att det verkar fungera . Men skulle man inte ha ett alternativ osså? liksom typ att välja antingen en HD för 200 kr eller ett 512 MB kort gratis? skulle vilja ha minneskortet då jag är en fattig grabb och inte har 200 kr tills att det här erbjudandet har gått ut :O. tror ni man måste ringa till MS och fråga om man kan få ett 512 MB minneskort istället?

Comment

Men grejen är ju den att man ska kunna ''njuta utav upplevelsen fullt ut'' och det kan man enligt ms inte göra utan hårddisk

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X