Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ny dashboard

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Original inlägg av mafiaboy Visa Inlägg
    Ja de har varit full stealth. med logg menar jag att infon ligger där och skickas till MS när du är uppkopplad senare och borde ha innehållit att man använt icke stealth / live säker kopia och dyl.
    jag vet vad som menas med log, det var dock inget svar till varför sådana loggar skulle existera när de räcker med att du har dålig stealth? det finns bevis för att man blir bannad av dålig stealth, inga bevis för loggar.. dålig stealth går även hand i hand med loggar så att skrämma upp folk med loggar känns inte aktuellt då de inte behövs av ms och finns de överhuvudtaget?

det var så jag menade.. folk har hysteri över loggar.. när det finns enkelt sätt att bevisa bans och ingenting för loggar.

Comment

• Hur får MS infon om du använt bad stealth då? de måste få infon på något sätt det måste sparas någon stans att du spelat ett bad stealth spel eller hur? Eller ligger ban enbart lokalt?
      -----------------------------------
      | - PaNts.oN.hEaD.rEtaRd - |
      -----------------------------------
      Gamertag: donpyr SE
      Steam: donpyr_se

sigpic

Comment

• Original inlägg av mafiaboy Visa Inlägg
        Hur får MS infon om du använt bad stealth då? de måste få infon på något sätt det måste sparas någon stans att du spelat ett bad stealth spel eller hur? Eller ligger ban enbart lokalt?
        de märker det så fort du kopplar upp dig med skivan i tex. kolla bara hur många som blev bannade i november pga bad stealth i spel.

förövrigt så kanske info sparas för vad du har för xex/dmi etc men det har igentligen med loggar och göra utan det hör ju till spelet i sig. har du bra backuper så kommer du inte bannas med största sannolikhet, har du inte så kommer du bannas för eller senare.

att ms ska läsa av info är inget att oroa sig över sålänge du spelar med verifierade backuper. jag vet ingen i dagsläget som blivit bannad av verifierade backuper som spelat offline hela tiden och även live, däremot folk med overifierade backuper som blivit bannade, men inte när de spelat offline med dem. det är bara att kolla igenom alla trådar på xbox-scene, finns en gemensam nämnare som följer alla bans där, någon gång har personen ifråga spelat overifierade backuper (IT WAS ONLY ONE TIME.. bla bla.. ) eller på annat sätt äventyrat säkerheten.

Comment

• Snabb fråga, kan man uppdatera dashboarden med denna http://www.xbox.com/en-US/support/sy...temupdates.htm om man har flashad box?

Comment

• Original inlägg av Allealex Visa Inlägg
            Snabb fråga, kan man uppdatera dashboarden med denna http://www.xbox.com/en-US/support/sy...temupdates.htm om man har flashad box?
            Ja.
            1 x Trinity RGH, 250GB. 1 x Trinity original, 4GB + 250GB HD.

Comment

• Tackar för snabbt svar

Comment

• är du inte live bannad så kan du hämta hem den direkt från live också
                Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                Auto-Saved
                Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
                x
                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                x
                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                Working...
                X