Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Felkod E74 eller 1022

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Omlödning av Ana Hana för att släcka Felkod 0122 och E74

Omlödning av Ana Hana för att släcka Felkod 0122 och E74 lyckades jag med idag

Värmde på Ana kretsen efter jag tvättat med IPA och kört på lite fluss...
    Kommer strax lägga in lite bilder på Ana kretsen samt Kylflänsen jag satte på efteråt.

360 vi släckte koderna på levererades i en Wii kartong
    Attached Files
    Last edited by Pendragon; 2008-11-18, 18:50.
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Min xbox 360 räddad. fan vad bra gjort killar.
      Last edited by macbang; 2008-11-18, 18:48.

Comment

Original inlägg av macbang Visa Inlägg
        Min xbox 360 räddad. fan vad bra gjort killar.
        Japp o jag lade precis upp sista bilden med kylflänsen, nu skall jag bara kasta in kylkuddar som extra tack för att vi fick trolla den så håller den förhoppningsvis bättre
        / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Comment

Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
          Japp o jag lade precis upp sista bilden med kylflänsen, nu skall jag bara kasta in kylkuddar som extra tack för att vi fick trolla den så håller den förhoppningsvis bättre
          Tackar för det. Ska se om vi klara oss från att blir bannade när den nya dashboarden kommer.

Gillade ni lådan den kom i?

Comment

Original inlägg av macbang Visa Inlägg
            Tackar för det. Ska se om vi klara oss från att blir bannade när den nya dashboarden kommer.

Gillade ni lådan den kom i?
            Skitsöt, såg ut som en burrito i för trångt skal
            Nu sitter det kylkuddar på undersidan "Se attatchments innan"

Jag fick inte upp E74 eller 1022 själv men chackmönster i grafik under videosekvenser i GOW2 samt myrornas krig i svart under spelets gång över bilden från spelet.

Nu ger den inte gröna schackrutor eller myrkrig över bilden längre iaf.

Mycket nöje.
            / Pendragon

Comment

Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
              Skitsöt, såg ut som en burrito i för trångt skal
              Nu sitter det kylkuddar på undersidan "Se attatchments innan"

Jag fick inte upp E74 eller 1022 själv men chackmönster i grafik under videosekvenser i GOW2 samt myrornas krig i svart under spelets gång över bilden från spelet.

Nu ger den inte gröna schackrutor eller myrkrig över bilden längre iaf.

Mycket nöje.
              tackar för allt arbete ni har gjort med min box. Hoppas den lever länge.

Comment

Tjenare Grabbar...

Då jag lyckades få ett E74 meddelande på min box precis >=() så funderade jag lite på hur jag skulle lösa detta och jo.

Min lösning = lätt, gå in på UNDERBARA PSXCARE:COM läsa lite, sen ställa den uppenbara frågan: Hur får jag min box RROD:ad på det lättaste mest humana sett!? =) kollade baksidan och den är tillverkad 2005-12-20 så det hände verkligen i perfekt tid, (har haft tankar på att göra det nu ändå p.g.a dvd-läsarn som inte skjuter ut sig alltid utan måste VÅLD-tryckas EX ANTAL GGr..K%¤%¤N...) men har dragit mig länge för att göra detta. (hatar flashnings-delen HEMSKA MINNEN) Tur att man sitter med 1 till orginal box som samlar damm.
                P.s har kollat av/kabeln Funkar utmärkt....

Tackar på förhand För svar.....

Comment

Finns en liknande tråd upp just nu, verkar som att stoppa en penna i fläkten är nog det bästa då den kommer överhetta och detta lämnar inga spår.

Dock så ska du veta att vi (jag) inte tar något ansvar om det inte funkar, M$ inte vill laga den etc. Detta görs på helt egen risk.

BTW, den andra tråden:
                  http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=35935

EDIT: Du kan testa att byta AV-sladd också. Annars så har det funkat för vissa att ringa till M$, säga att dom har 3 röda lampor och 0102 så brukar dom inte whina.
                  Last edited by Xager; 2008-12-14, 00:45.
                  iPhone 3G:
                  Svart 16GB
                  Telia Max 25
                  PSP:

Custom firmware - 5.00 M33-6
                  SanDisc MS Pro Duo Ultra II
                  4GB
                  Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Comment

Hahahahahah, F#n va nice, den ligger helt klart som Nr 1 på min lista just nu,, keep em coming,,, förresten Xager hur lång tid tror du att det skulle kunna ta att få den rrod:ad på detta viset? =)

EDIT: Du kan testa att byta AV-sladd också. Annars så har det funkat för vissa att ringa till M$, säga att dom har 3 röda lampor och 0102 så brukar dom inte whina.
                    märker dom inte detta i sådana fall när dom tittar på den då?

Comment

Original inlägg av SWPHOBIA Visa Inlägg
                      Hahahahahah, F#n va nice, den ligger helt klart som Nr 1 på min lista just nu,, keep em coming,,, förresten Xager hur lång tid tror du att det skulle kunna ta att få den rrod:ad på detta viset? =)
                      Borde inte ta så lång tid då du har ett gammalt moderkort.

Original inlägg av SWPHOBIA Visa Inlägg
                      märker dom inte detta i sådana fall när dom tittar på den då?
                      Du kan ju säga att den får massa fel, ibland E74 och ibland 0102. Som jag har förståt det så har dom inte tid att testa alla.
                      iPhone 3G:
                      Svart 16GB
                      Telia Max 25
                      PSP:

Custom firmware - 5.00 M33-6
                      SanDisc MS Pro Duo Ultra II
                      4GB
                      Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Comment

Fick tillbaka min xbox från ms idag. Hade fått en ny läsare ( hitachi ). Har inte kollat om dom har bytt moderkortet än.

Ska vänta till nästa vecka innan den ska upp till er för flashning igen

Comment

Tjena,

Jag har också lyckats få felkod E74 på min xbox, kostar de fortfarande 500 att få det fixat och är de bara komma ner till butiken och droppa av den?

/AJron

Comment

Original inlägg av AJron Visa Inlägg
                            Tjena,

Jag har också lyckats få felkod E74 på min xbox, kostar de fortfarande 500 att få det fixat och är de bara komma ner till butiken och droppa av den?

/AJron
                            Jovars, lätt omlödning av Ana/Hana sen bör det fungera.
                            Vi brukar annars rekommendera en återställning o Ms retur för samma peng om vi moddat boxarna. På det sättet får man ofta nya fräscha moderkort av Ms.
                            / Pendragon

Comment

Billigt med 500:- ju! har ni någon sisådär-statistik över hur länge dom håller? Själv hade jag en box som fick E74 som jag "lekt" med värmepistol på ca 3-4ggr nu. Sisst slängde jag på en liknande kylfläns du har på bilden och den håller än faktist (efter 2månader). Vad använder ni för metod för att försöka "åter löda" kontakten på ana/hana chippet?

Comment

Original inlägg av bqobd Visa Inlägg
                                Billigt med 500:- ju! har ni någon sisådär-statistik över hur länge dom håller? Själv hade jag en box som fick E74 som jag "lekt" med värmepistol på ca 3-4ggr nu. Sisst slängde jag på en liknande kylfläns du har på bilden och den håller än faktist (efter 2månader). Vad använder ni för metod för att försöka "åter löda" kontakten på ana/hana chippet?
                                Första boxen jag gjorde fungerade fint tills posten fraktade ned den till McBang sen ville den inte vara med efter några minuter o vi återställde boxen o han skickade den till Ms.

Vi använder oss av Varmluftenheter från Weller för 25.000 kr samt avlödningstillsatser "för yttligare 16.000:-" Fluss/Rengöringsmedel och tålamod

Annars gör vi "jag" som beskrivits ovan.
                                Hjälpte medans maskinen stog här, fick bort myrkrig samt felkod men verkade inte överleva frakten med posten.
                                / Pendragon

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused:
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X