Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Skriv HÄR om du har blivit Live bannad!!!

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Original inlägg av kaskar Visa Inlägg
    Ja ursäkta att jag inte sitter och håller stenkoll på hur det funkar. Jag trodde ett supportorum ska vara till stöd för de som undrar saker men det kanske är ett forum för inbördes beundran?!?

Det måste ju på nåt sätt loggas och sparas att man spelat med en dålig rip ifall folk har lirat offline och sen blivit bannade då de loggat på, utan att lira spelet i fråga?

Du har helt rätt i att det är ett supportforum, men liksom om du snabbt scannar igenom ett par trådar (kanske t o m använder sökfunktionen) så skulle nästan även en schimp förstå att det inte är så enkelt som att radera ett par save filer.

Lite logiskt tänkande är väl inte för mkt begärt?
    Xbox 360 samsung extreme firmware
    Xbox v1.6 smartxx 2.0 300gb
    PsTWO V14 Matrix infinity
    Gamecube Qoob

Ps.

Även den starke får ta i när han skiter.

Comment

Original inlägg av BadRuby Visa Inlägg
      Du har helt rätt i att det är ett supportforum, men liksom om du snabbt scannar igenom ett par trådar (kanske t o m använder sökfunktionen) så skulle nästan även en schimp förstå att det inte är så enkelt som att radera ett par save filer.

Lite logiskt tänkande är väl inte för mkt begärt?
      Man FÅR vara nybörjare och ställa vilka frågor man vill i forumet, hänvisa gärna till faq och sök men gör det med lite stil tack...
      Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Original inlägg av N!klas Visa Inlägg
        Troligen så är det du som ska hålla koll på vad som händer med din konsoll. Kan tänka mig att microsoft är väl skyddade i sina avtal.

Kan man inte ladda ner prylarna igen på en ny konsoll eller måste man betala igen? Går väl att flytta hårddisken också?

Vad jag har läst så är account ban felaktig info. Det är konsollen som bannas och inte kontot.
        det skulle inte förvåna mig ett dugg om dom har massor ful text i det där "license agreement avtalet"

tyvärr har jag läst på xbox forumet att flera pers blivit bannade för dom har satt i hårddiskar från bannade konsoler i nya o på så sätt blivit bannade igen, detta är inte skrock det kom från någon högre uppsatt på microsoft som faktiskt förklarade för två stycken som blivit bannade utan modifierade konsoller

Comment

Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
          Man FÅR vara nybörjare och ställa vilka frågor man vill i forumet, hänvisa gärna till faq och sök men gör det med lite stil tack...
          Absolut, alla är det någon gång.

Jag tycker bara det är konstigt hur folk får på sig byxorna åt rätt håll varje morgon.
          Gamecube Qoob

Ps.

Comment

Original inlägg av BadRuby Visa Inlägg
            Absolut, alla är det någon gång.

Jag tycker bara det är konstigt hur folk får på sig byxorna åt rätt håll varje morgon.
            Hur vet du att alla får det, jag har iaf ett antal gånger fått mig tröjor bakofram och utoin (dock inte samtidigt!) hehe :P
            iPhone 3G:
            Svart 16GB
            Telia Max 25
            PSP:

Custom firmware - 5.00 M33-6
            SanDisc MS Pro Duo Ultra II
            4GB
            Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Comment

hehe Kudos till dig, tröjjor är en sak. Men byxor?=)
              Gamecube Qoob

Ps.

Comment

Väldigt märkligt satte igång Xboxen idag och såg att min Account också är bannad, konstigaste är att de som spelat Gears of War 2 verkar ha blivit drabbad men jag har inte ens lirat spelet på min Box :S . Provade ringa till Live support och fråga vad som hänt de trodde man kanske har betett sig illa mot andra Xbox live spelare men jag har ju inte ens pratat med andra spelare Live.

Comment

Original inlägg av Perser Visa Inlägg
                  Väldigt märkligt satte igång Xboxen idag och såg att min Account också är bannad, konstigaste är att de som spelat Gears of War 2 verkar ha blivit drabbad men jag har inte ens lirat spelet på min Box :S . Provade ringa till Live support och fråga vad som hänt de trodde man kanske har betett sig illa mot andra Xbox live spelare men jag har ju inte ens pratat med andra spelare Live.
                  Har du lirat COD? För den verkar ju oxå ge ban.

Comment

Jag har läst runt lite och det verkar som om anledningen till att folk blir bannade är Saints Row 2 Seed4Me. Tydligen är Seed4Me en review copy... lätt för Microsoft att se vem som ska bannas.
                    Ni som har blivit bannade, har ni spelat Saints Row 2 Seed4Me versionen?

Själv är jag inte bannad och jag har spelat:

Gears.Of.War.2.NTSC.XBOX360-x360inT
                    Mirrors Edge Allstars
                    Call of Duty World at War Allstars.

Får se hur länge jag klarar mig då.

Comment

Bannad här. Upptäckte nyss vid försök att ansluta till Live efter användning av den läckta versionen av NXE sedan ca två veckor tillbaka.

Har väl inte varit sådär jätte försiktig när det kommer till verifieringen av spel - men resten kollar jag alltid. Vad är det som gäller vid verifiering egentligen? Är det något som behöver fixas någonsin? Verifierar alltid mina backups efter jag använt dem (för att veta ifall jag är i riskzonen) och inga av de jag verifierat i efterhand har misslyckats, förutom Gears Of War 2 NTSC XBOX360-x360inT. Kollade visserligen inte Seed4Me-versionen av Fallout 3 eller Saints Row men de slängde jag direkt när jag fick höra att det inte var retail.

Hur som helst, tänkte posta lite detaljerad information för de intresserade.

Xbox 360 Arcade, tillverkad 2008-01-06
                      BenQ w/ iXtreme 1.41 [Flashad av PSXCare någon gång i våras]

Har i stort sett lirat alla storspel (vilket är det enda som släppts i princip, okt-nov) med få undantag. De storspel som släpptes innan 8 nov inkl. Mirrors Edge och Banjo-Kazooie Nuts And Bolts PAL X360-Allstars är lirade, kan man kort sammanfatta det.
                      Däribland finns även Seed4ME-versionerna av Fallout 3 och Saint's Row 2 samt GoW2-x360inT.

Konstigt nog är min andra box inte bannad, en Samsung (tidigare Lite-On), som läst samma skivor som min bannade konsol.

EDIT: Nu när jag kontrollerade detta är det endast Seed4Me-versionen av Saint's Row 2 som min andra box inte spelat.
                      Last edited by master_c3; 2008-11-21, 18:11.

Comment

Även jag är bannad, tänkte hämta den nya uppdateringen nyss och kom inte ut på live'n och fick då se att ja va bannad.. Men jag är inte så förvånad har inte haft ork att uppdatera till 1,41 har kört på 1,2 jag sen de kom :P men däremot har ja ALDRIG kört ett spel online. Jag som har förbokat Guitar hero WT till 360in, får ringa och ändra att jag vill ha de till ps3 iställe nudå

EDIT: Såg att en 360 kostar inte många kronor idag, får nog bli en Elite som förblir omoddad och den bannade boxen får vara i sovrummet och agera lite media center + testa nerladdade spel ifall de är värt att köpa och spela online
                        Last edited by cewe; 2008-11-19, 21:48.

Comment

Vi är 4 st som spelar mycket live och i stort sett samma spel,3 av oss spelade sr2 seed4me,den 4:e inte,,vi 3 som spelade sr2 seed4me är nu bannade inte den 4:e,nåt skit var det med den verisionen iallafall.

Comment

Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
                            Och det är nog tack vare sådana som dig som byter hårdvara i maskinerna o returnerar gammalt de kommer sluta med den Policyn!
                            Sen tycker jag synd om den kund som får den bannade boxen du lämnat in.

Du tror inte att de har din adress och matchar lätt ihop en ox som går ut till en kund som sen visar sig vara bannad eller?
                            Bedrägeri/Bedrägerligt beteende är inte att leka med.

Påminn mig om du handlar av oss att skriva till en notis att du inte har någon garantirätt på något överhuvud taget är du bussig.

hahah skulle aldrig handla utav er, oroa dig inte nej dom har inte min adress då en normal människa (utan down syndorm) betalar kontant
                            och sedan går därifrån (gjort detta 4-5 gånger med olika consoller)

inte synd om dom , dom lämnar tillbaks den till EG och får en ny ,det är EG's problem och inte kundens.

Comment

Det där kan nog fan stämma rätt bra, Jag och en polare kör alltid coop på samma spel online och jag råkade dra hem fel relle av SR2 dvs review kopian och jag är bannad men inte polaren, så den teorin kan nog fan stämma väldigt bra.
                              Gamecube Qoob

Ps.

Comment

Nu är jag också bannad..

Hade en Samsung läsare med Xtreme 1.4.

Det måste ha varit x360inT's release som gjorde det. Det är väl det ända spelet som är hyffsat färskt jag har spelat.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X