Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Flash 0078 hjälp!!

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Flash 0078 hjälp!!

Hej jag ska flasha min hitachi 0078fk och det fungerar att köra slax och få den i mode b. (från xboxens dvd)
    men windows "vista" startar inte när jag har xbox dvd ikopplad det kommer bara upp en svart bild där det står " Err1Err3 "
    och om jag startar windows först och sedan ansluter sata kabeln så hittar inte windows dvd ...?

jag har INTE ändrat några RAID - inställningar (för jag vet inte hur jag gör -hittar inget om det)
    hjälp vad ska jag göra är det vista som ställer till det ?????

koppla in S-ata kabeln efter Vista bootat, jag skulle dock hellre rekommendera xp Pro än Vista då Vistas rättigheter kan ställa till det lite.
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

jag har tyvärr inte några sata kablar i min pc så jag fick låna svärfars dator och han kör med vista tyvärr ...

jag har provat att koppla in SATA kabeln efter att vista har bootat men dvd kommer inte upp ändå ??

måste man ändra RAID inställningar isåfall hur gör jag det ?.

Comment

Mitt tips är att köra ett Connectivitykot och en PC då du flashar
        / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Comment

går det inte att flasha från linux om man bootar det från cd istället för vista ??
          kanske man kan hitta xbox dvd då eller går det inte ??

Comment

Väntar du bara på att dvdn ska poppa upp i t.ex "den här datorn" eller går du till "lägg till maskinvara" i kontrollpanalen?

Comment

nej jag väntade på att dvd skulle "poppa" upp och att windows skulle känna av ny maskinvara själv !!!
              jag får titta på det imorron..

är det någon som har haft problem med vista eller går det smärtfritt för alla ?.
              eftersom jag inte ens kan starta vista med xboxens dvd utan det står
              "Err1Err3".
              I guiden står det något om RAID inställningar ...jag hittar inget om det i bios...
              Last edited by eddy; 2008-11-12, 22:03.

Comment

Prova att lägga till maskinvara och se om de blir bättre.

Comment

Är det kanske dumt att flacha xboxen nu eftersom det går en ban våg eller är det ok att flacha med toolbox ....
                  jag spelar inte online men xboxen är ju kopplad till internet för att ladda ner spel demo och ansluts till mitt hemhärverk .. kan man bli bannad ändå ?

Comment

Det är väll nu du ska flasha och lira bara spel som är helt säkra, du har ju låg banrisk nu om du flashar eftersom MS har delay på sina bans och därför har de som blivit bannade nu blivit flaggade förut.

Comment

Original inlägg av eddy Visa Inlägg
                      går det inte att flasha från linux om man bootar det från cd istället för vista ??
                      kanske man kan hitta xbox dvd då eller går det inte ??
                      Nej det går tyvärr inte att flasha från Linux konstigt nog. Om det är nånstans man ska flasha firmware chip och liknande är det från Linux.

Comment

Testa med att trycka på eject ett par gången under tiden windows laddar när själva Windows loggan visas på skärmen.

Comment

Original inlägg av razor1394 Visa Inlägg
                          Nej det går tyvärr inte att flasha från Linux konstigt nog. Om det är nånstans man ska flasha firmware chip och liknande är det från Linux.
                          inte ens om man Winar ??
                          / Pendragon

Comment

Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
                            inte ens om man Winar ??
                            Wine har viss hårdvarutillgång. Problemet är att de flesta program som fw toolbox, xdvdmulleter är skrivna med skräpet .NET vilket inte fungerar så bra med Wine. Antar att det dessutom är VB.NET vilket inte gör det hela mycket bättre. VB.net lär man sig under högstadiet om det inte har ändrats sen min tid.

Sen skulle jag aldrig försöka mig på flasha hårdvara med ett Windows program under GNU/Linux då det är en väldigt stor risk att något går fel.

Comment

Original inlägg av razor1394 Visa Inlägg
                              Wine har viss hårdvarutillgång. Problemet är att de flesta program som fw toolbox, xdvdmulleter är skrivna med skräpet .NET vilket inte fungerar så bra med Wine. Antar att det dessutom är VB.NET vilket inte gör det hela mycket bättre. VB.net lär man sig under högstadiet om det inte har ändrats sen min tid.

Sen skulle jag aldrig försöka mig på flasha hårdvara med ett Windows program under GNU/Linux då det är en väldigt stor risk att något går fel.
                              Aha, där ser man, själv har jag provat med Winos + WMWare och jag lade in en Slaxiso som jag slaxade läsare med och sen körde jag resten i Win med FW Toolbox o det fungerade fint.
                              Men sen sket vi i det o körde Samsungläsare för Lite-On spoofningar och kör allt i DOS med Bat kommandon som fungerar guld

Trolleri trollera, vi spoofar liteons på 5.min max från det att Lite-On läsaren är byglad o ihopskruvad tills att Samsungen är flashad med Liteonnyckeln o Spoofad som Lite-On
                              / Pendragon

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X