Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Xbox 360 Case mods!

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Original inlägg av lindgren Visa Inlägg
    Jamen tjena! Nu var det ett tag sedan jag har varit här,, Tittade på bilderna filmen,, ser ass bra ut (Y)
    Den kommer ha plexiglas på CD-Drive skalet också snart ^^ plus att den kommer att ha blå leds istället för dom gröna/röda som sitter på synkpanelen som orginal
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Men tjena Lindgren!!!m ska åka köpa primer och plexi imorn
      Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
      ALLEWMODZ-CASE MODDING

Comment

Har målat skalet nu ... Boxen kommer vara klar på lördag ,Skulle vart klar i fredags men väntar på ixtreme 1.6

Lägger upp en bild(fläckarna är kameran som gör):
        ALLEWMODZ-CASE MODDING

Comment

Jag har ju inte fått mitt xbox än så kan ju inte case modda man man kan ju leka med tillbehören

*EDIT* Micen är marinblå om ni inte ser och gubben är min låtsaskompis

Jag har ju mer men 2 bilder räcker

Comment

Nu är boxen färdig (Ska göra klart faceplaten när jag har tid!). Video kommer snart på youtube (ALLEWMODZ ).
            Videon kommer den 25!

Last edited by allewii; 2009-05-24, 22:13.
            ALLEWMODZ-CASE MODDING

Comment

Original inlägg av allewii Visa Inlägg
              Nu är boxen färdig (Ska göra klart faceplaten när jag har tid!). Video kommer snart på youtube (ALLEWMODZ ).
              Stiligt, synkpanelen jag hjälpte dig med att modda dioderna på såg rätt läcker ut i kombination med den boxen
              / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
                Stiligt, synkpanelen jag hjälpte dig med att modda dioderna på såg rätt läcker ut i kombination med den boxen
                Synkpanelen vart ju sjuk snyggt Och gillar färgerna på dioderna "lysen" vet inte vad du använder för lamper ^^

Comment

Synkpanelen vart ju sjuk snyggt Och gillar färgerna på dioderna "lysen" vet inte vad du använder för lamper ^^
                  googla på smd led 0603

http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=680934

Comment

dom kostar typ 1-3:- /st på ebay (dom säljs oftast i 10-150 pack men även i 600 pack [då med flera olika färger oftast])

*Edit:*

finns i följande färger på ebay (vad jag hittat hittils):

Vit
                    Blå (vissa beskrivs som blå, men är i sjävla verket turkosa)
                    Grön (varför köpa dessa????)
                    Röd
                    Rosa
                    Orange
                    Gul
                    Lila
                    UV
                    Last edited by Swizzy; 2009-05-23, 16:42.
                    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                      dom kostar typ 1-3:- /st på ebay (dom säljs oftast i 10-150 pack men även i 600 pack [då med flera olika färger oftast])

*Edit:*

finns i följande färger på ebay (vad jag hittat hittils):

Vit
                      Blå (vissa beskrivs som blå, men är i sjävla verket turkosa)
                      Grön (varför köpa dessa????)
                      Röd
                      Rosa
                      Orange
                      Gul
                      Lila
                      UV
                      Swizzy håll dig till ämnet! Inte diskutera vart man köper dioder

Och gillar färgerna på dioderna "lysen" vet inte vad du använder för lamper ^^
                      Cold cathode rör bara att löda några kablar på moderkortet
                      Last edited by allewii; 2009-05-24, 00:58.
                      ALLEWMODZ-CASE MODDING

Comment

Original inlägg av allewii Visa Inlägg
                        Swizzy håll dig till ämnet! Inte diskutera vart man köper dioder
                        jag håller mig till ämnet dioderna är en del av casemods
                        Google is your friend!

Comment

JA! Men inte vart man köper dom och pris skit Slutdiskuterat om det!
                          ALLEWMODZ-CASE MODDING

Comment

Varför inte, vi sålde olikfärgade LED dioder förut för länge länge sedan och jag moddade folks mobiltelefoner för att de skulle lysa blått eller rött som vissa "då" mer exklusiva o dyrare Nokia telefoner gjorde för att folk skulle sticka ut lite mer på krogen

Nu säljer vi inte några LED dioder själva så dä är det väl helt OK att länka runt till större elektronikkedjor som ELFA http://www.elfa.se t.ex.

Tanken med att Casemodda o lägga upp bilder är väl lite att utbyta ideer o tips
                            / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Casemod för GHWT-gura

Hade lite kolfiber som jag inte visste vad jag skulle "träna" på.
                              Då dök idén om guran upp.

Utgångsobjekt:

Efter drapering och en liten slipning:

Resultat efter en del slipande och en putsning med polish:

Comment

Original inlägg av .db. Visa Inlägg
                                stiligt.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X