Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

USB eller COM (liteon)

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• USB eller COM (liteon)

Vad använder ni när ni läsar ur nycklarna ur liteon's, USB(Windows) eller COM(DOS)

Läser ni ut nyckeln och skapar hackad firmware med JF i windows först och sen erase, flash i dos?

Lite nyfiken bara då jag hört att det kan finnas lite osäkerhet med att läsa osv med COM i dos? eller har jag fått detta om bakfoten..

Själv väntar jag bara på min probe så ska jag ge mig på min första liteon.

COM(Windows) & COM(DOS)

JF Om allt går bra... DOS om något går snett.

Bakfoten..ja, USB är mycket mer problematiskt (iaf i DOS).

Comment

COM är det vi kör på PSXCare i windows med JF det fungerar för oss iaf
      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Original inlägg av POi2 Visa Inlägg
        COM(Windows) & COM(DOS)

JF Om allt går bra... DOS om något går snett.

Bakfoten..ja, USB är mycket mer problematiskt (iaf i DOS).
        Ok, ja USB i DOS går väl inte alls va?

Swizzy: Om man lyckas med JF så är det lika säkert som "dos" då? eller finns det fler risker med att flasha i windows än dos? att dos är ett stabilare val vet jag dock. Hade för mig att jag läst i någon tråd att psxcare enbart körde dos rakt av..

Comment

Original inlägg av bqobd Visa Inlägg
          Ok, ja USB i DOS går väl inte alls va?

Swizzy: Om man lyckas med JF så är det lika säkert som "dos" då? eller finns det fler risker med att flasha i windows än dos? att dos är ett stabilare val vet jag dock. Hade för mig att jag läst i någon tråd att psxcare enbart körde dos rakt av..
          Vi kör dos för samsung och benq, hitachi körs i vista.

Vi kör inte liteon i dos för att vi inte orkat fixa alla batchfiler.
          OS'et är viktigt men också setupen i datorn, vi har en som funkar med viasatakortet.

Och så det har sagts förut, får du ut en korrekt nyckel, identify samt inquiry så är det minst lika säkert i dos som i windows
          iPhone 3G:
          Svart 16GB
          Telia Max 25
          PSP:

Custom firmware - 5.00 M33-6
          SanDisc MS Pro Duo Ultra II
          4GB
          Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Comment

jag kör COM i både jungle och dos

Comment

skickar in en liten fråga på detta

Har läst någon tråd här att datorn kan hänga sig ifall man flashar liteon i windows genom USB. Blir det samma problem ifall man kör i windows via COM porten?

Comment

Oftast hänger bara JF.

Comment

OK, är det endast JF som har det problemet. Funkar det bättre med ex Maximus programvara?

Comment

Original inlägg av goure Visa Inlägg
                    OK, är det endast JF som har det problemet. Funkar det bättre med ex Maximus programvara?
                    Skulle nog tippa på att det är allt från vilken dator man har och vilka inställningar man har i windows osv som avgör om man kan flasha fullt ut i JF eller inte?... vad jag fattat iaf

Comment

Jo stämmer nog, hängningarna beror nog ofta på att de (S)ATA-kommandon som skickas i rå form och som skall tolkas/tas hand om av hårdvaran gör att hårdvaran får spelet.
                      För mig låste sig allt tills jag slog av den andra IDE-kanalen (inbyggt på moderkortet) ... då funkade allt perfekt tillsammans med sata-kortet.

Comment

Original inlägg av goure Visa Inlägg
                        båda fungerar lika bra, allt beror som någon annan skrev tidigare på hur datorn är byggd, vad den innehåller, vilka inställningar och sådant som windows har, varje liten detalj kan förändra allt...
                        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Jag använder mig av en äldre dator för att flasha med vilket har fungerat klockrent med alla "äldre" läsare. Frågan är om det kan komma till för eller nackdel när det kommer till JF t.ex? Eller ska det inte ha sån stor betydelse. Hitta några avancerade inställningar som i t.ex bios är inte att fundera på. kan nog räkna upp alla inställningar på en hand.

Det man ska hitta rätt till är då SATA/RAID, IDE inställningar/druvrutiner samt allmänt uppdaterat windows för att lyckas fullt ut i JF? är jag på god väg att fatta det hela rätt då? =)

Comment

jag kan inte alla inställningarna själv, men vet att varje liten detalj har stor betydelse när det gäller sådant här... om jag vore du skulle jag åtminstone prova med JF en gång, det kan fungera men kan också hänga sig, hänger hela datorn sig eller att JF hänger sig flera gånger under urläsning/spoofning så är det bara att ge upp (hänger datorn sig så är det bara att ge upp) det fenomenet att datorn hänger sig är ganska vanligt när man försöker i vista, i XP är det mindre vanligt vad jag har hört och läst... men det finns säkert någon som har haft problem där med...
                            Google is your friend!

Comment

se bara till att ingenting är raidat och kontrollerkortet inte är installerat i windows. så det kommer upp som ett frågetecken i enhetshanteraren. jag kör själv med en äldre dator. den är säkert 2-3 år gammal. (vet inte om jag ska kalla det gammalt) :P

min config är: asus a8n-sli + amd 3200+ + 1gbram + via 6421 pci(från psxcare)
                              kör xp, och datorn hänger sig aldrig när jag flashar lite-on.

kör med dos annars. finns ju enkla program du kan använda som x-flasher.

men då msåte du använda com porten )

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X