Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Skicka in och laga flashad xbox

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Skicka in och laga flashad xbox

Mitt xbox har gått sönder dock inte RROD som de flesta verkar ha fått. Det hänger sig istället väldigt ofta och med spelet Halo 3 så får jag upp Unreadable disc. Har en magkänsla av att det är DVD-läsaren som spökar Till saken hör att jag har en Hitachi 0079fk läsare som det är ett inlött ett chip för att komma in i modeB. Är det lönt att skicka in xboxet till reperation? Eller kommer MS bara att skicka tillbaka den och isf blir man betalningskyldig då?

Original inlägg av Smaug Visa Inlägg
    Mitt xbox har gått sönder dock inte RROD som de flesta verkar ha fått. Det hänger sig istället väldigt ofta och med spelet Halo 3 så får jag upp Unreadable disc. Har en magkänsla av att det är DVD-läsaren som spökar Till saken hör att jag har en Hitachi 0079fk läsare som det är ett inlött ett chip för att komma in i modeB. Är det lönt att skicka in xboxet till reperation? Eller kommer MS bara att skicka tillbaka den och isf blir man betalningskyldig då?
    Om chippet är kvar så kommer dom med 100% sannolikhet inte att laga din xbox och alternativt kräva dig på pengar.

Lämna in den till oss och hoppas på att M$ lagar den
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Comment

en liten grej vill jag tilläga, till det Xager precis skrev, lämna in den till oss för ÅTERSTÄLLNING och skicka sedan in den till MS och hoppas på det bästa
      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Det blir nog inte prisvärt att skicka den från umeå till stockholm och sen återställa den för några hundringar(har ej köpt boxen på psxcare).
        Xager: Finns det några kända fall där folk har blivit betalningskyldiga efter ha skickat in en flashad xbox.?

Comment

om jag vore du skulle jag inte ta chansen utan återställa den antingen hos oss eller hos någon lokal firma som sysslar med sådant här innan jag skickade in den till MS..
          Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Jag var i exakt samma sits som du. Jag har också en chippad Hitachi 0079 läsare. Jag lämnade in den hos en lokal butik för omflashning till orig. fw. och sedan klistrade fast Microsoft sigillet (som hade borttagits tidigare med hårtork). Nu har reparationscentrumet i Tyskland fått xboxen och jag håller tummarna

Jag kan passa på att fråga hur farligt är det att skicka in en flashad Lite-On läsare? De går ju inte att återställa till orig. fw. Reperatörerna har väl inte en hög med brända spel som de testar maskinerna med?

Comment

Det kan vi inte svara på, det är väl ungefär lika farligt som med alla dom andra boxarna? men chansen att den pajar igen innan vi har en lösning för återställning av lite-on's är inte så stor
              Google is your friend!

Comment

Jag hade en 360 med BenQ-läsare, flashad. Fick RLOD, skickade in till ms.
                Sigillet satt kvar då den satt så löst från början att det bara var att klistra fast den igen efter mecket.. skickade alltså in den flashad. Fick tillbaka en ny 360 med LiteOn-läsare, och på papprena som följde med stog det att de hittat fel på "moderkort och DVD-ROM".

Men BenQ-läsarna kräver o andra sidan ingen hårdvarumod för att flashas..

Comment

Jag har tänkt omkring det här ett tag och kommit till några kvalicifierade gissningar.

*MS vinster i spelbranschen skadas inte så värst mycket av att folk modifierar sina konsoler (till skillnad från PC-spel försäljningen). De letar därför inte efter modiferade konsoller i samma grad som vi paranoida tror.

*Lite-On läsarnas fw är "oläsbara" (officiellt) så de kan egentligen inte leta efter spår av flashning om de inte lägger en bränd test-skiva och startar upp den, vilket borde vara extremt lätt att göra.

Men om de inte gör det med varje xbox, varför skulle de då göra det med vissa? Dessa reperationställen följer strikta procedurer.

Comment

Original inlägg av Ratchet Visa Inlägg
                    Men om de inte gör det med varje xbox, varför skulle de då göra det med vissa? Dessa reperationställen följer strikta procedurer.
                    Nja, det finns ställen i polen och ställen i tyskland.
                    Dom i polen är inte så värst strikta...

Och ja, det finns folk som blivit betalningsskyldiga. Antagligen om flashningen upptäckts efter öppning.
                    iPhone 3G:
                    Svart 16GB
                    Telia Max 25
                    PSP:

Custom firmware - 5.00 M33-6
                    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
                    4GB
                    Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Comment

Det blir nog inte prisvärt att skicka den från umeå till stockholm och sen återställa den för några hundringar(har ej köpt boxen på psxcare).
                      För att återställa boxar vi moddat tar vi 500:- vilket man får som Tillgodo vid nästa flashning.
                      För att återställa boxar vi inte trollat med tar vi 700 kr då det innebär merarbete samt jagande av nycklar o fulknep.
                      Vi brukar tipsa våra kunder som inte bor i 08 att skriva upp serienummer , skicka in boxen för återställning samt när vi är klara med boxen skicka upp fraktlappar man får av Ms till oss antingen via e-brev "länken till UPS" eller per snigelpost "utskrivet" så smäller vi på den på kartongen o ringer UPS.
                      På det sättet sparar kunder en fraktkostnad efter service.

Xager: Finns det några kända fall där folk har blivit betalningskyldiga efter ha skickat in en flashad xbox.?
                      Definitionen på Betalningsskyldig är egentligen att Ms kontaktar Boxägaren och säger att om de vill ha tillbaka sin box får de betala 80 Euro
                      Det hände mig en gång och jag nekade bara och de fullföljde inte reparationen. *Skrotade boxen eller använde reservdelar.*

Sen är frågan om boxen kommer tillbaka lagad o Bannad
                      / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
                        Definitionen på Betalningsskyldig är egentligen att Ms kontaktar Boxägaren och säger att om de vill ha tillbaka sin box får de betala 80 Euro
                        Det hände mig en gång och jag nekade bara och de fullföljde inte reparationen. *Skrotade boxen eller använde reservdelar.*
                        det påminner om när man fastnat i tullen, betala eller beslagta ...

Comment

Har ingen sagt något om betalningsskyldighet i samband med reklamationen INNAN du skickar in boxen så kan ingen kräva någon form av betalning eller kidnappa boxen.

Däremot brukar dom väl - om dom ser att boxen är bannad när du ringer och reklamerar - att "din box är modifierad enligt våra system, skickar du in den och vi ser att den är modifierad så kommer vi debitera xx euro för att skicka tillbaka den igen"
                          Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Tack för alla givande svar! Ratchet skriv gärna här någonstans om när du har fått besked om din xbox. Själv måste jag först och främst bråka med microsoft när de säger att min standardgaranti gick ut 12 januari 2009 trots att jag köpte den i april 08. Hörde av mig i början på veckan till deras telefonsupport de bad mig då maila en kopia på inköpskvittot vilket jag gjorde i måndags fortfarande har inget hänt.

Comment

det där är lite roligt, dom går inte till 100% efter när man köpt boxen, snarare när den är tillverkad...
                              Google is your friend!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X