Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Skicka in och laga flashad xbox

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Original inlägg av Smaug Visa Inlägg
    Tack för alla givande svar! Ratchet skriv gärna här någonstans om när du har fått besked om din xbox. Själv måste jag först och främst bråka med microsoft när de säger att min standardgaranti gick ut 12 januari 2009 trots att jag köpte den i april 08. Hörde av mig i början på veckan till deras telefonsupport de bad mig då maila en kopia på inköpskvittot vilket jag gjorde i måndags fortfarande har inget hänt.
    Samma sak hände mig ang. garantin. Trots att jag köpte konsolen mars 2008 (den är tillverkad september 2007 och standardgarantin är 2 år) så stod det att garantin hade gått ut på Microsofts supportsida. Jag fick prata med telefonsupport för att reda ut det. De tvingade mig att skicka en skan av maskinens serie nummer en kopia på kvittot. Jag fick ringa de flera gånger under veckan innan de tog tag i saken och skickade mig en UPS fraktsedel via e-post

Nu står det på deras sida:

"Enhet levererad till kund - Din konsol har reparerats eller ersatts. Vi skickar tillbaka den till dig."

Jag kommer att hålla er uppdaterad när jag får tillbaka den på måndag
    Last edited by Ratchet; 2009-01-30, 00:03.

Comment

Original inlägg av Ratchet Visa Inlägg
      Samma sak hände mig ang. garantin. Trots att jag köpte konsolen mars 2008 (den är tillverkad september 2007 och standardgarantin är 2 år) så stod det att garantin hade gått ut på Microsofts supportsida. Jag fick prata med telefonsupport för att reda ut det. De tvingade mig att skicka en skan av maskinens serie nummer en kopia på kvittot. Jag fick ringa de flera gånger under veckan innan de tog tag i saken och skickade mig en UPS fraktsedel via e-post

Nu står det på deras sida:

"Enhet levererad till kund - Din konsol har reparerats eller ersatts. Vi skickar tillbaka den till dig."

Jag kommer att hålla er uppdaterad när jag får tillbaka den på måndag
      Standard garantin är 1 år inte 2, vart har du fått 2 år från?! det är 3 år med utökade garantin, och det e lite cp... byter dom ut din konsoll får du inte garanti på den konsollen egentligen...
      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
        Standard garantin är 1 år inte 2, vart har du fått 2 år från?! det är 3 år med utökade garantin, och det e lite cp... byter dom ut din konsoll får du inte garanti på den konsollen egentligen...
        Standardgarantin är definitivt 2 år för en xbox 360 köpt i Sverige. Det sa telefonsupport killen. Jag köpte en ny xbox 360 arcade åt min bror och när jag kollar garanti statusen på support sidan står det så här:

Aktuell garantistatus
        # Enhet: Xbox360 Spelkonsol
        # Serienummer: -------------
        # Garantistatus: Garantin gäller
        # Garantityp: Standard
        # Garantistart:
        # Garantins förfallotid: 9/28/2010 7:59:59 PM

Standard grantin = 2 år
        Utökade (3 RROD) garantin = 3 år

Garantin skiljer sig från land till land förstås och jag antar att det är mycket sämre villkor i t.ex USA.

När ens xbox 360 är reparerad så förlängs garantin med start f.o.m reperationsdatumet. Det är vad jag tror i alla fall. Vi får se på måndag när jag får tillbaka maskinen

Comment

När ens xbox 360 är reparerad så förlängs garantin med start f.o.m reperationsdatumet. Det är vad jag tror i alla fall. Vi får se på måndag när jag får tillbaka maskinen
          det har jag svårt att tro, då skulle den vara i all evighet eller så länge de beslutar sig för att laga den. lagade rrod har en tendens att rrod'a igen om de inte bytt moderkort eller liknande i den, som jag fattat det är det 3år från inköpsdatumet men på din info så gäller det tydligen from tillverkning, det är ju surt eftersom gamla boxar kunde ligga ett år innan de blev köpta... och då kunde det redan vara 2008 och issåfall är ju 2 år redan borta av garantin och då har de enbart legat nya i butik.

Comment

Original inlägg av int21 Visa Inlägg
            det har jag svårt att tro, då skulle den vara i all evighet eller så länge de beslutar sig för att laga den. lagade rrod har en tendens att rrod'a igen om de inte bytt moderkort eller liknande i den, som jag fattat det är det 3år från inköpsdatumet men på din info så gäller det tydligen from tillverkning, det är ju surt eftersom gamla boxar kunde ligga ett år innan de blev köpta... och då kunde det redan vara 2008 och issåfall är ju 2 år redan borta av garantin och då har de enbart legat nya i butik.
            enligt vad min far säger så är det 2 år från och med inköps datumet enligt svensk lag, dom kan hitta på egna regler bäst fan dom vill men dom måste följa svensk lag och därmed börjar garantin gälla från och med inköpsdatumet...
            Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

enligt vad min far säger så är det 2 år från och med inköps datumet enligt svensk lag, dom kan hitta på egna regler bäst fan dom vill men dom måste följa svensk lag och därmed börjar garantin gälla från och med inköpsdatumet...
              ja, men jag snackar om deras 3 års RROD garanti, när den gäller ifrån.. är det inköp eller produktion? är det produktion så verkar det ju helt snett. en 2006 box kan ha sålts i mitten av 2008 ska då kunden förlora 1.5 år på RROD garantin? du fattar nog.. hehe..

Comment

jo, det där kan jag inte heller svara på riktigt, man kan juh bara hoppas det är från inköp
                Google is your friend!

Comment

jo, det där kan jag inte heller svara på riktigt, man kan juh bara hoppas det är från inköp
                  Ratchet skrev:

Aktuell garantistatus
                  # Enhet: Xbox360 Spelkonsol
                  # Serienummer: -------------
                  # Garantistatus: Garantin gäller
                  # Garantityp: Standard
                  # Garantistart:

Standard grantin = 2 år
                  Utökade (3 RROD) garantin = 3 år
                  han har köpt den mars 2008, alltså går de på tillverkningsdatum som var 2007.. 2007-2010 är 3 år... detta är rätt kasst! speciellt på 2006 boxar som rrod'ar lätt och såldes ända fram till 2008, kund förlorar 2år rrod garanti eller hur?

Comment

jao, det stämmer o.O fan, det där systemet suger!!
                    Google is your friend!

Comment

Skrämmande att dom har exakt på sekunden också, om du går en sekund över så har du förlorat garantin o.O
                      Google is your friend!

Comment

Skrämmande att dom har exakt på sekunden också, om du går en sekund över så har du förlorat garantin o.O
                        Det där känns som något auto genererat så att som att t.ex. alla boxar gjorde under dagen reggas just kl 8.
                        iPhone 3G:
                        Svart 16GB
                        Telia Max 25
                        PSP:

Custom firmware - 5.00 M33-6
                        SanDisc MS Pro Duo Ultra II
                        4GB
                        Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Comment

nja, sådana paragraf nazister är de nog inte. det är nog bara programmet som tar uppgifterna från tillverkningen. man ska vara noga och korrekt med tillverknings uppgifter. du kan inte ställa in robotar att logga minuter när de spottar ut 50 enheter i minuten.

du kan nog förhandla med dem ang. sekunderna / dagar, men deras system suger, undrar vad de har för svar på frågan... kanske skulle ringa dem.

Comment

UPS lämnade tillbaka min xbox 360 idag. Microsoft har bytt ut DVD läsaren mot vad jag förmodar är en Lite-On läsare. Dessutom har jag fått en garanti sigill av den nyare sorten som är svårare att avlägsna utan att förstöra. Garantin har förlängts till 1/28/2010 6:59:59 PM. (sen har man ju 3 år RROD garanti till 2011)

Comment

Dessutom har jag fått en garanti sigill av den nyare sorten som är svårare att avlägsna utan att förstöra.
                              Haha, svårare att få av?
                              Då failar du, dom är ju superlätta juh.

Dra på lite värme bara (en fön räcker)
                              iPhone 3G:
                              Svart 16GB
                              Telia Max 25
                              PSP:

Custom firmware - 5.00 M33-6
                              SanDisc MS Pro Duo Ultra II
                              4GB
                              Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Comment

fick tebax min idag från tyskland NOT REPAIRED för att jag flashat driven

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :)
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X