Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

abgx360

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

det betyder ju att ini filen inte finns för det spelet du försöker verifera. Hur den vet vilken ini fil som ska tankas är väl ganska skit samma?

Comment

Original inlägg av firstchoice Visa Inlägg
      vad betyder detta?

Verifying this game against the online database...
      Attempting to get '02B9EAC3986C0FDC.ini' from the online verified database
      ERROR: The requested URL returned error: 404

hur kan den veta vilken ini fil den skall leta efter?
      hur den vet? den kollar var du har för värden i din stealth och sedan söker efter ini fil med de värden. i ditt fall är SS värdet 02B9EAC3 och Xex värdet 986C0FDC för din backup.. och databasen fungerar så att de lägger ihop de två värdena så har du namnet på din ini fil. antagligen så finns inte någon release inlagd som matchar din backup version. vilket spel gäller det?

Comment

Original inlägg av anderzxb Visa Inlägg
        Hur den vet vilken ini fil som ska tankas är väl ganska skit samma?
        inte om man vill lära sig hur saker och ting fungerar. den som vet, klarar sig på egen hand.

Comment

Haha okej då :P men just det tycker inte jag är spciellt intressant. inte direkt så jag ska programera ett eget abgx

Comment

Original inlägg av anderzxb Visa Inlägg
            Haha okej då :P men just det tycker inte jag är spciellt intressant. inte direkt så jag ska programera ett eget abgx
            Antagligen så tar den en unik signatur från spelet och laddar ner den inifilen som matchar.
            iPhone 3G:
            Svart 16GB
            Telia Max 25
            PSP:

Custom firmware - 5.00 M33-6
            SanDisc MS Pro Duo Ultra II
            4GB
            Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Comment

Original inlägg av Xager Visa Inlägg
              Antagligen så tar den en unik signatur från spelet och laddar ner den inifilen som matchar.
              Hur som helst så är det inget jag är intresserad av men tack för infon iaf

Comment

Original inlägg av int21 Visa Inlägg
                vilket spel gäller det?
                det gäller: Kung.Fu.Panda.PAL.XBOX360-ARROGANE

Comment

det gäller: Kung.Fu.Panda.PAL.XBOX360-ARROGANE
                  hittar bara denna version som är inlagd i databasen.

[B959EFC131A8B847]
                  SS=B959EFC1
                  RawSS=94E0BA08
                  PFI=A4CFB59C
                  DMI=DA47DDD7
                  RegionFlags=FFFFFFFF
                  V0=81DF6964
                  V1=E47F6A94
                  Video=91410773
                  Game=F035A4B3
                  XexHash=31A8B847
                  MediaID=7AD6461EB2BFF73ED54C6D8F-524CA11E
                  DiscSource=Retail
                  GameName=Kung Fu Panda
                  GamerTag=PsWii60
                  DriveName=Unknown
                  DriveFW=Unknown
                  Notes=BenQ 0800.bin
                  och eftersom inte arrogane går att fixa så borde denna gå bättre, Kung_Fu_Panda_USA_XBOX360-PROTOCOL, den är regionsfri.

Comment

"Kung.Fu.Panda.PAL.XBOX360-ARROGANE" skall också vara regions fri

men jag får prova den andra releasen.

Comment

"Kung.Fu.Panda.PAL.XBOX360-ARROGANE" skall också vara regions fri

men jag får prova den andra releasen.
                      ja, det är den men spelar ingen roll eftersom du har en pal konsol antar jag. nämnde regionsfri eftersom den andra releasen är ntsc.

Comment

Hej !!! Jag har laddar nu 2 spel : Nba 12 och 50 cent blood on the sand o båda och försökte jag göra samma sak i abgx360 som ni sa o i både står det så där :

ERROR: C:/Users/Semir/Downloads/NBA.2k12.2011 elr 50 cent osv sen står det .xbox360/Basketball.iso isn't recognized as an XBOX 360 ISO or stealth file. Så står det i 50 cent spel o NBA 12 Vad ska jag göra???Är det fel på iso elr ?????
                        Tacksam för svaret !!!

Comment

Troligen är dom XGD3 spel (dom är 8.7GB) och ABGX360 har inte stöd för XGD3 ännu
                          Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Men hur ska jag göra för att bränna spelet ?? Ska jag bränna bara direkt med ImbBurn som vanligt : Layerbreak 1913760 och imagesfilname ?????
                            Jag har en fråga till Om det går att kolla med ABGX360 då vet jag hur ska jag göra men inte när man trycker på launch o sen kommer massor av grejer Jag vet att om det är grönt då behöver man inte göra men om det är någon annat färg hur ska jag göra/patcha??? Kan du ge mig en bra sida där de visar,skulle vara mycket tacksam om du svarar !!!!!!!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                            Auto-Saved
                            Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
                            x
                            Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                            x
                            x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                            Working...
                            X