Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Xbox 360 Ixtreme 1.5

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Original inlägg av Xager Visa Inlägg
    I princip samma teknik, men oftast så innebär dual layer DVD- och double DVD+ så när det gäller xboxen så är det mer korrekt att säga double layer
    Okej. Visst kan man bränna vanliga cds samt dvd i dl brännare?
    TACKAR Swizzy. En jättebra guide du gjorde

Mvh
    // Greim

Solus lupus - Ensam varg
    -Hellre en natt som varg, än 1000år som får!

Comment

Original inlägg av Greim Visa Inlägg

Mvh
      i 99% av fallen ska det fungera ja annars kan du juh kolla om den har stöd för sådant
      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Mvh
        Alla DVD-brännare jag sett bränner alla typer av CD-skivor också.
        iPhone 3G:
        Svart 16GB
        Telia Max 25
        PSP:

Custom firmware - 5.00 M33-6
        SanDisc MS Pro Duo Ultra II
        4GB
        Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Comment

Vilka av dessa fläktar rekomenderar ni av dessa 2 som ni? Vad är det för skillnad?
          Talismoon Whisper Fan
          XCM High Speed Air Cooler v2 för 360

Jag vill kunna kyla ner xboxet så mkt som möjligt och att den ska låta mindre=) ska även beställa Nyko Intercoolern =)
          Vad mer behövs för att kyla ner boxen så mkt som möjligt? Eller räcker det med det jag skrivit?

mvh
          // Greim

Solus lupus - Ensam varg

Comment

Lägg boxen på balkongen på vintern
            Så slipper du värme o ljud

Nej det dämpar bara några dB och kör du saker från HDD låter det mindre.

Lägg pengarna på en vettig dammsugare och TV, damsug nära boxen o höj volymen på Tv´n så slipper du problem
            / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
              Glöm bara inte att lägga in en torrboll i konsolen, för det lär nog bli lite kondens...

Men ni som bor neröver landet har väl kanske +15 grader nu?
              "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
              Maxtor D-Max 200gig
              v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Comment

Nej det dämpar bara några dB och kör du saker från HDD låter det mindre.

Lägg pengarna på en vettig dammsugare och TV, damsug nära boxen o höj volymen på Tv´n så slipper du problem
                Hehe.
                Jo det visste jag att det låter mindre om man kör från hdd. Men ryms inte så mkt spel på en 60gb.
                Har faktist en nyinköpt dammsugare (Philips FC9171). Dessvärre med tv. Men det kommer det också

Nu till frågorna som jag ville få besvarat
                Last edited by Greim; 2009-02-11, 18:26.
                // Greim

Solus lupus - Ensam varg

Comment

Det fins inget vettigt sätt att slippa ljudet från en 360 annat än att höja sin TV, eller lägga den i ett välventilerat skåp med extra fläktar för in ioch utblås eller i ett annat rum.

Men lägger man spel på HDD o bootar från en skiva så minskar det drastiskt.
                  / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Comment

Det fins inget vettigt sätt att slippa ljudet från en 360 annat än att höja sin TV, eller lägga den i ett välventilerat skåp med extra fläktar för in ioch utblås eller i ett annat rum.

Men lägger man spel på HDD o bootar från en skiva så minskar det drastiskt.

Okej, Men jag tänkte mer på kylningen om den blir bättre om man köper någon av dom 2 fläktarna ni sålde, eller om man ska köra med org. fläkten som sitter i redan.

Jasså, men om man vill ha boxen i ett annat rum och man har tvn i vardagsrummet. Blir det inte sämre "Connection" mellan doserna & gitarren till xboxet?
                    För nu står xboxet alldeles bredvid Tvn (Bra eller dåligt?) sen har jag pallat upp det med några dvd fodral.
                    Finns det några andra sätt man kan göra på så att alla små hål inte täcks och att boxen får bra med luft och att kylningen blir bättre?. Ska xboxet ligga ner eller ska man låta det stå upp? Hoppas ni förstår vad jag menar.

Visst äre samma nätverkskabel som man har till datorn/Nätverket som man kan använda till xboxet?

Mvh
                    Last edited by Greim; 2009-02-13, 17:38.
                    // Greim

Solus lupus - Ensam varg

Comment

Okej, Men jag tänkte mer på kylningen om den blir bättre om man köper någon av dom 2 fläktarna ni sålde, eller om man ska köra med org. fläkten som sitter i redan.
                      Personligen skulle jag köra på Orginal, mindre att återställa när de rasar
                      Men har man en gammal box utan HDMI kan man behöva all hjälp med kylning man kan få Men det är så individuellt.

Jasså. men om man vill ha boxen i ett annat rum och man har tvn i vardagsrummet. Blir inte sämre "Connection" mellan doserna & gitarren till xboxet?
                      Signalen går genom väggar o golv finfint. Dock bör man ha fräscha nyladdade batterier Sen beror det på hur mycket armeringsjärn din kåk är byggd med. Kostar inget att testa

Visst äre samma nätverkskabel som man har till datorn/Nätverket som man kan använda till xboxet?
                      Mvh
                      Raka RJ45 CAT 5e kablar ja
                      / Pendragon

Comment

Personligen skulle jag köra på Orginal, mindre att återställa när de rasar
                        Men har man en gammal box utan HDMI kan man behöva all hjälp med kylning man kan få Men det är så individuellt.

Signalen går genom väggar o golv finfint. Dock bör man ha fräscha nyladdade batterier Sen beror det på hur mycket armeringsjärn din kåk är byggd med. Kostar inget att testa

Raka RJ45 CAT 5e kablar ja
                        Okej, tur jag har en ny box då =) Få se då hur jag gör =)
                        Bor inte i kåk utan lägenhet bara en vägg isåfall som den ska gå igenom.
                        Ska ta och prova det sen.
                        Okej men då vet jag att det är samma sladd =)
                        // Greim

Solus lupus - Ensam varg

Comment

Okej, tur jag har en ny box då =) Få se då hur jag gör =)
                          Bor inte i kåk utan lägenhet bara en vägg isåfall som den ska gå igenom.
                          Ska ta och prova det sen.
                          Okej men då vet jag att det är samma sladd =)
                          lägenhet? då är det inte "bara en vägg" den kan vara gjord av betong = armerings järn
                          Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Med kåk menar jag inte Villa
                            Söderslang för Bostad/Lya/Kvart/Lägenhet etc
                            / Pendragon

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                              lägenhet? då är det inte "bara en vägg" den kan vara gjord av betong = armerings järn
                              Jo om jag skulle haft boxen i ett annat rum så är det bara en vägg emellan till vardagsrummet som är gjord av betong =)

Erat slang kan jag inte haha
                              // Greim

Solus lupus - Ensam varg

Comment

Pendragon, du pratade om att man kunde lägga boxen i ett välventilerat skåp med extra fläktar för in och utblås. Du har inga bilder eller mall på hur ett sånt skåp ser ut?
                                Täntke isf, bygga ett så man kan ha xboxet i det och alla spelen
                                vad ska det vara för fläktar i skåpet ?

Mvh
                                // Greim

Solus lupus - Ensam varg

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X