Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

brännings hastigheter och media

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• brännings hastigheter och media

Hej!
    Vilken hastighet är bästa att bränna i? 8x, 4x eller 2.4x?

Media: Verbatim DVD+R DL Full-face Printable 8,5GB 8X

Brännare: Pioneer DVR-216D SATA

Program: CloneCD

Låter alltid datorn vara i fred när den bränner och stänger av program som utorrent osv .

Original inlägg av swifter Visa Inlägg
    Hej!

Låter alltid datorn vara i fred när den bränner och stänger av program som utorrent osv .
    beror på din hårdvara, brännare, media och läsare som sagt. vad som är bäst för dig kanske inte är bäst för någon annan.

jag bränner mina 8x verbatim i 4x och mina 2.4x verbatim i 2.4x. ibland har jag bränt 8x på 8x verbatim och det verkade inte göra någon skillnad i min läsare, använder imgburn.

Comment

Jag bränner med IMGburn, har än så länge bränt i 2x. Kör med Pioneer 116D. Ska testa högre hastighet sen.
      Återkommer med mer info då.
      // Greim

Solus lupus - Ensam varg
      -Hellre en natt som varg, än 1000år som får!

Comment

Jag kör på 8x, men det är helt upp till dig själv vad du väljer för speed, det tar längre tid att bränna juh lägre du går, men skivorna klarar av 8x (och lite till, upp till typ 10.5x)
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

jag brukar oftast bärnna mina 8x i 4x. har dokc brännt några i 8x.

2.4x skulle jag bränna i specifierad hastighet.

Personligen så hamnar alla spel på hårdisken så det är inte hela världen om det är någon marginell skillnad på brännkvaliten.
          "I'll keep it short and sweet -- Family. Religion. Friendship. These are the three demons you must slay if you wish to succeed in business."

Comment

Är det inte så att juh lägre hastighet man bränner desto säkrare på att det funkar?
            // Greim

Solus lupus - Ensam varg

Comment

Original inlägg av Greim Visa Inlägg
              Är det inte så att juh lägre hastighet man bränner desto säkrare på att det funkar?
              nej, ibland kan det ge motsatt effekt. det är inte 1998 nu.

Comment

Original inlägg av int21 Visa Inlägg
                nej, ibland kan det ge motsatt effekt. det är inte 1998 nu.

Jasså, det säger du Är lite skeptiskt mot det
                // Greim

Solus lupus - Ensam varg

Comment

bästa är att köra någonstans mitt emellan då bränns det liksom inte för fort och inte för långsamt heller!
                  Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

prova själv så får du se. idag händer det ofta att folk som bränner skivor i 2.4x med 8x skivor får sämre resultat än när de bränner dem i 4x. detta kan iåfs bero mycket på hårdvara eller annat också, men att välja lägsta hastighet betyder inte det blir bäst resultat. för 10 år sen gav man ut de här tipsen, mest för att buffrar skulle hinna med. brännarna på den tiden var oerhört känsliga, media var inte topnotch heller för den delen.

Comment

i 2.4x tar det typ 40min, och det är alldeles för länge ska prova med 4x, tänkte med filmer får jag osynkat ljud om jag bränner över 6x med verbatim skivor.

edit: de kan inte skada 360 läsaren? min 360 har nått år på nacken nu

Comment

Kör på det skivorna är Certifierade för
                        2.4 i 2.4 och 8x i 8x
                        Jag har aldrig haft några problem med det, men jag byter brännare en gång per år så.
                        / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
                          2.4 i 2.4 och 8x i 8x
                          Jag har aldrig haft några problem med det, men jag byter brännare en gång per år så.
                          Okej, ska testas
                          // Greim

Solus lupus - Ensam varg

Comment

Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
                            2.4 i 2.4 och 8x i 8x
                            Verbatim 2.4x är certade till 6x, skivorna var bra nog för det från början men de första brännarna klarade inte av att bränna så fort :-)
                            Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Original inlägg av swifter Visa Inlägg
                              Hej!

Denna media SKA brännas i 8x med Pioneer 216. Du får högre kvalité i 8x än vad du får i de lägre hastigheterna och detta gäller alla Pioneer brännare (gamla modeller behöver dock ny firmware). Du kommer hamna på ungefär 95% kvalité, vilket är oslagbart.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X