Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

GH Metallica - kan inte uppdatera

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• GH Metallica - kan inte uppdatera

När jag startar upp spelet vill den köra in en uppdatering, men den lyckas inte. Däremot kan jag spela spelet utan hårddisk. Boxen i fråga är bannad från live och har ix 1.51.
    ngn som har en ide varför det inte går att starta med hårddisken..? man vill ju gärna spara sina framsteg!

ja du, har du NXE på den sedan tidigare? fungerar t.ex H.A.W.X på den med hdd? eller något annat av Wave 3 spelen?
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

den är uppdaterad med den nya dashen, har inte några andra w3 spel hemma... Ska iaf testa dom så snabbt jag kan.
      Läste i en annan tråd en som hade två boxar hemma, en bannad och en som inte var bannad. Han testade att byta hårddisk emellan och då gick det uppdatera. Men då är frågan om man inte måste uppdatera igen efter man bytt tillbaka hårddisken?
      Däremot tycker jag det e konstigt att det går att spela utan hdd,

Comment

Original inlägg av goure Visa Inlägg
        den är uppdaterad med den nya dashen, har inte några andra w3 spel hemma... Ska iaf testa dom så snabbt jag kan.
        Läste i en annan tråd en som hade två boxar hemma, en bannad och en som inte var bannad. Han testade att byta hårddisk emellan och då gick det uppdatera. Men då är frågan om man inte måste uppdatera igen efter man bytt tillbaka hårddisken?

Ladda ner NXE-uppdateringen från MS hemsida och kör in den via USB-sticka
        kanske funkar

Comment

nxe

Du måste ha den senaste nxe uppdateringen, den med avatar.

Comment

Precis som du skrev,sätt i din hdd i en annan 360 som är uppkopplad mot live och gör uppdateringen som kommer upp automatiskt.Räcker inte att den redan har nxe, den måste vara uppdaterad oxå....Du behöver inte uppdatera igen när du sätter tillbaks hdd:n i din "offline" - låda.

(Jag gick även ut online med ett spel och gjorde en uppdatering till som kom upp.Troligtvis har det ingen betydelse för problemet i fråga eftersom det väl bara var en uppdatering för just det spelet ,men i alla fall så gjorde jag)..Funkade för mig! Rock on

Comment

Original inlägg av gurgel Visa Inlägg
              Precis som du skrev,sätt i din hdd i en annan 360 som är uppkopplad mot live och gör uppdateringen som kommer upp automatiskt.Räcker inte att den redan har nxe, den måste vara uppdaterad oxå....Du behöver inte uppdatera igen när du sätter tillbaks hdd:n i din "offline" - låda.

(Jag gick även ut online med ett spel och gjorde en uppdatering till som kom upp.Troligtvis har det ingen betydelse för problemet i fråga eftersom det väl bara var en uppdatering för just det spelet ,men i alla fall så gjorde jag)..Funkade för mig! Rock on
              det är en uppdatering med buggfixar som du då gjorde, den är endast tillgänlig för dig som vill lira "online" det vill säga vara ansluten till live samtidigt som du spelar spelet...
              Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

När jag startar upp spelet vill den köra in en uppdatering, men den lyckas inte. Däremot kan jag spela spelet utan hårddisk. Boxen i fråga är bannad från live och har ix 1.51.
                ngn som har en ide varför det inte går att starta med hårddisken..? man vill ju gärna spara sina framsteg!
                Det kanske har med att göra att den har blivit nuked pga "bad game data RCR (3 corrupt game files)".
                Själva uppdateringen kanske ligger där den är corrupt.

http://www.abgx.net/filename/?ch=6&b...arch_results=0

Comment

Original inlägg av p_son77 Visa Inlägg
                  Det kanske har med att göra att den har blivit nuked pga "bad game data RCR (3 corrupt game files)".
                  Själva uppdateringen kanske ligger där den är corrupt.

http://www.abgx.net/filename/?ch=6&b...arch_results=0
                  att de aldrig lär sig. stolen.from.newsgroups_ss.bin.crc.is.same_F42FC023 _ss.is.unique.every.time.disc.ripped / bad game data CRC (3 corrupt game files)

Comment

Original inlägg av int21 Visa Inlägg
                    att de aldrig lär sig. stolen.from.newsgroups_ss.bin.crc.is.same_F42FC023 _ss.is.unique.every.time.disc.ripped / bad game data CRC (3 corrupt game files)
                    Vad menar du nu??

först blev den väl nuked pga av "stolen.from.newsgroups_ss.bin.crc.is.same_F42FC02 3_ss.is.unique.every.time.disc.ripped"

Sedan har väl "bad game data CRC (3 corrupt game files)" kommit dit senare?
                    Så man kan väl säga att den har blivit nuked 2 gånger?

Comment

Vad menar du nu??

först blev den väl nuked pga av "stolen.from.newsgroups_ss.bin.crc.is.same_F42FC02 3_ss.is.unique.every.time.disc.ripped"

Sedan har väl "bad game data CRC (3 corrupt game files)" kommit dit senare?
                      Så man kan väl säga att den har blivit nuked 2 gånger?
                      jag menar att de aldrig lär sig, att de kommer bli nukade direkt om de tar annan källa rakt av, sånt kollas ju direkt.

igentligen kan den bli nukad för massa saker beroende vad de har för regler på stället där de pre'ar. nuke reason i detta fallet är stolen.from.newsgroups_ss.bin.crc.is.same_F42FC023 _ss.is.unique.every.time.disc.ripped och bad game data CRC (3 corrupt game files ligger ju bara som anledning varför den behöver en fix, eller inte är okej. så den blev ju inte först nukad för att det var fel på den, utan för att den var snodd från annans källa.

Comment

En liten offtopicfråga kanske, men kan man lira GH med Rock band 2 trummorna? Jag har köpt till så att jag har två cymbaler oxå. Tacksam för svar..

Comment

jag menar att de aldrig lär sig, att de kommer bli nukade direkt om de tar annan källa rakt av, sånt kollas ju direkt.

igentligen kan den bli nukad för massa saker beroende vad de har för regler på stället där de pre'ar. nuke reason i detta fallet är stolen.from.newsgroups_ss.bin.crc.is.same_F42FC023 _ss.is.unique.every.time.disc.ripped och bad game data CRC (3 corrupt game files ligger ju bara som anledning varför den behöver en fix, eller inte är okej. så den blev ju inte först nukad för att det var fel på den, utan för att den var snodd från annans källa.
                          Japp, den första nuken med stulen spelar ju ingen roll, men förhoppningsvis kanske det går att fixa den eller så kommer ny inom kort, släpps ju på Söndag 29/3 (konstig dag) i USA.

För bad game data CRC kom väl senare?

Comment

Japp, den första nuken med stulen spelar ju ingen roll, men förhoppningsvis kanske det går att fixa den eller så kommer ny inom kort, släpps ju på Söndag 29/3 (konstig dag) i USA.

För bad game data CRC kom väl senare?
                            jag tror inte den har blivit nukad för gamedata, skrev innan att det bara anges som förklaring varför den behöver fixas. den nukades för att den var stulen.

Comment

jag tror inte den har blivit nukad för gamedata, skrev innan att det bara anges som förklaring varför den behöver fixas. den nukades för att den var stulen.
                              Men om den inte hade varit stulen så hade den väl blivit nuked pga av bad game data?

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :)
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X