Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Modda en Synkpanel

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Modda en Synkpanel

Idag har jag moddat en Synkpanel (eller snarare försökt att göra det åt en kille som hade lött bort 2 av dom 5 orginal ledsen lite halv taskigt) jag råkade av misstag ha sönder en av banorna till en av ledsen, men lyckades få 2 av ledsen att fungera!

Ska försöka fixa det själv senare helt solo, men för att göra detta måste jag få tag på SMD 0603 Leds, någon som känner till ett ställe man kan hitta sådana?

Här är bilder på resultatet:

rätt så ballt faktiskt men är jätte pilligt!!

*edit:*

här är en länk till guiden jag använde:
    http://diy.sickmods.net/Tutorials/Xb...D_Replacement/

här kan du även läsa en annan bra guide jag använde för att få loss "mitten" leden...:
    http://www.llamma.com/xbox360/mods/R...-color-mod.htm
    Last edited by Swizzy; 2009-04-08, 19:10.
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

HAHA,, Det är min xbox 360
    Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
    ALLEWMODZ-CASE MODDING

Comment

Moddat synkpanelet har jag gjort förut, jag äger även en Elite Handkontroll ( Svart ) som har Rödring istället för Grönring, lurade alla på jobbet att handkontrollen Rödringat o gissa om Hansi vart lite sur då han kom på att jag bytt dioder *skratt*

Ett bra ställe att få tag på Ytmonterade dioder eller annan elektronik är Elfa.

Lägger upp en bild på min RödringsHk sedan då jag hinner fota den
      En annan modd jag gjort åt en kompis är en total knappupplyst 360 Hk med olika färgade leds i handkontrollerna med en liten av o på knapp så han ser knapparna i mörkret.

Lite likt denna som även försetts med ett grönt genomskinligt case:

[ Dioder från Elfa.se som lämpar dig bra ]________________________________________________

http://www.elfa.se
      Blå dioder: Art: 75-310-98
      Last edited by Pendragon; 2009-04-09, 18:09.
      / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Haha, Det är ju XCM du har väl köpt den här:
        Evolve full wireless controller shell for Xbox 360, with leds, Crystal Clear

ALLEWMODZ-CASE MODDING

Comment

Rätt coolt dock att en "noob" som jag (är urkass på lödningar i vanliga fall) lyckades få till 2 av dom iaf
          Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Kass bild men man ser

UPDATE: Fixat
            Last edited by allewii; 2009-04-09, 11:50.
            ALLEWMODZ-CASE MODDING

Comment

Original inlägg av allewii Visa Inlägg

Kass bild men man ser
              Trasig bildlänk
              / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Comment

Pendragon vad hände med din bild på red ring of light kontrollen? elite kontrollen....
                ALLEWMODZ-CASE MODDING

Comment

Pendragon vad hände med din bild på red ring of light kontrollen? elite kontrollen....
                  Den kommer, tjjejen hoggade kameran hemma
                  / Pendragon

Comment

Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
                    Den kommer, tjjejen hoggade kameran hemma
                    "hoggade"? Är det nåt snuskigt?
                    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
                    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
                    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

360 JTAG With 500 GB USB External Drive
                    360 JTAG Backup Console
                    360 JTAGable Console

Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

Comment

Original inlägg av pemani Visa Inlägg
                      "hoggade"? Är det nåt snuskigt?
                      Norpade åt sig för sina egna behov
                      Hon fotar mycket o använder min födelsedagspresent

Bytt lite dioder på en synkpanel själv på jobbet, kört en Julgran med olika Leds bara för att jag inte hade så många andra hemma

När den är klar fotar jag den med
                      / Pendragon

Comment

Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
                        Norpade åt sig för sina egna behov
                        Hon fotar mycket o använder min födelsedagspresent

Bytt lite dioder på en synkpanel själv på jobbet, kört en Julgran med olika Leds bara för att jag inte hade så många andra hemma

När den är klar fotar jag den med

Det verkar ta sin tid att norpa kameran?
                        Last edited by allewii; 2009-04-18, 11:37.
                        ALLEWMODZ-CASE MODDING

Comment

Jag har en kontroll med ring of light lilaUV (den 4e funkar inte vet ej om man kan laga), göna lampor i guide knappen som lyser grymt starkt när kontrollen vibrerar, en röd lampa i b-knappen och rapid fire för ringfingret.

Tängte se om någon va intresserad av att köpa denna kontroll och till vilket pris PS. den är mycket lite använd

Comment

Pendragon jag vill se din elite kontroll .. Norpa kameran! Norpa kameran!
                            ALLEWMODZ-CASE MODDING

Comment

Pendragon jag vill se din elite kontroll .. Norpa kameran! Norpa kameran!
                              Tänkte på dig idag faktiskt o slet den ur hennes väska
                              Lite tung bild så vänta ett tag på att den laddar.
                              Attached Files
                              Last edited by Pendragon; 2009-04-27, 11:52.
                              / Pendragon

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X