Original inlägg av LarsonTM
Visa Inlägg
Viktigt meddelande
Collapse
No announcement yet.
nme 2.0 chip och iextreme 1.51 spel problem
Collapse
X
-
den skivan fungerar i dagsläget endast med 1.6, iaf till detta... om det inte varit en dold funktion i tidigare versioner av iXtremeGoogle is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
- Citat
- Flag
-
Dom skrev nog till den till 1.6 skall du se för att de skulle kunna få sova lite de medOriginal inlägg av Swizzy Visa Inläggden skivan fungerar i dagsläget endast med 1.6, iaf till detta... om det inte varit en dold funktion i tidigare versioner av iXtreme
/ Pendragon
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...
Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!
- Citat
- Flag
Comment
-
du kan spara ner spelet till hårddisken med imgburn, fixa imagefilen med abgx360 och bränna ut det igen om de nu mot förmodan inte skulle starta på 1.6. i stora drag så fungerar de spel som fungerat på 1.4 med 1.6. det är de fulpatchade wave2 istället för wave3 spelen som 1.51 accepterar som blir problem med 1.6.Original inlägg av LarsonTM Visa Inläggattans. jag bryr mig inte om live eller om jag blir bannad. uppgraderar jag så finns det chans att mina gamla lir inte funkar då ...
går inte fixa på något sätt så man kan lira allt när man gör uppgraderingen till 1.6 ?
- Citat
- Flag
Comment
-
Förmodligen på samma sätt du bränner dina 360 spel
Kika på gruppens hemsida som släppte programmet
Än så länge är det väl ingen xom behöver använda den då alla gjort rätt från början då alla är duktiga på att läsa sig till info *ler sött*/ Pendragon
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...
Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!
- Citat
- Flag
Comment
-
du bränner den EXAKT som ett 360 spel, det vill säga DL skiva med Layerbreak och allt!Original inlägg av LarsonTM Visa Inläggnågon som vet hur man ska bränna "activate.iso" filen?
hittar inte någon guide till detta...
http://www.xboxhacker.net/index.php?topic=2866.0Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
- Citat
- Flag
Comment
-
kollade runt lite på internet och hittade detta för folk som vill lira wave3 spel men har 1.4 -1.5 versionen. dock så bör man inte köra detta om man bryr sig om att bli bannad från live.
Kod:Hey guys, this patch http://rapidshare.de/files/46324703/Xbox...atcher.rar.html will let 1.5 users play Wave 3 games. 1- Launch ppf-o-matic3.exe 2- Select your ISO 3- Select patch v14-15.ppf 4- And burn There's no need to upgrade to 1.51 unless you're going online.
- Citat
- Flag
Comment
-
tack för ditt engagemang, men denna info är inget nyhet och hjälper inte trådskaparen.Original inlägg av LarsonTM Visa Inläggkollade runt lite på internet och hittade detta för folk som vill lira wave3 spel men har 1.4 -1.5 versionen. dock så bör man inte köra detta om man bryr sig om att bli bannad från live.
Kod:Hey guys, this patch http://rapidshare.de/files/46324703/Xbox...atcher.rar.html will let 1.5 users play Wave 3 games. 1- Launch ppf-o-matic3.exe 2- Select your ISO 3- Select patch v14-15.ppf 4- And burn There's no need to upgrade to 1.51 unless you're going online.
- Citat
- Flag
Comment
-
är det det här inlägget du menar?:Original inlägg av LarsonTM Visa Inläggvet. jag hijackade trådenlite. sorry.
va en nyhet för mig. och jag frågade om just detta men du sa inget om detta till mig i din första post ;-)
det handlar INGET om att patcha om spelen till wave2 som det du skrev om nyligen handlar om...Original inlägg av LarsonTM Visa Inläggnågon som vet hur man ska bränna "activate.iso" filen?
hittar inte någon guide till detta...Google is your friend!
- Citat
- Flag
Comment
-
Har kunnat spela wave3 på min xbox med nme-chip sen wave 3 kom.. så där har ni nog missat nåt. Man behöver alltså inte slita ut sitt chip för att kunna spela wave 3 på sin box med nme-chip.
Har använt mig av ppf-o-matic3 som någon skrev om ovanför, och de har fungerat problemfritt.. patchar både med den och den vanliga nme-associator.
Är ju lite mer omständigt med nme, o behöva patcha filen 2 ggr innan bränning men det funkar. Tar ju bara en minut eller två att fixa till...
Bara så ni vet
edit. var ju iofs ett tag sen denna tråden var aktuell så det kanske folk vet nu iofs :P
- Citat
- Flag
Comment
-
Original inlägg av SpeedFreak Visa InläggHar kunnat spela wave3 på min xbox med nme-chip sen wave 3 kom.. så där har ni nog missat nåt. Man behöver alltså inte slita ut sitt chip för att kunna spela wave 3 på sin box med nme-chip.
Har använt mig av ppf-o-matic3 som någon skrev om ovanför, och de har fungerat problemfritt.. patchar både med den och den vanliga nme-associator.
Är ju lite mer omständigt med nme, o behöva patcha filen 2 ggr innan bränning men det funkar. Tar ju bara en minut eller två att fixa till...
Bara så ni vet
edit. var ju iofs ett tag sen denna tråden var aktuell så det kanske folk vet nu iofs :P
Låter som en garanterad liveban att köra den metoden...Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
- Citat
- Flag
Comment
-
SpeedFreak
Jag ett NME chipp 1.2, och ja försöker göra på exakt samma sätt dom du, men de funkar inte för mig. Vad kör du för version av chippet? Jag patchar först med pff o matic3 sen kör nme associator. Men när ja ska patcha med nme associator så står det att den redan är patchar och vill ha fortsätta så cleanar den och patchar om, står de samma för dig?
- Citat
- Flag
Comment
-
Jag rekommenderar att psx löder ut det åt dej och flashar den med Ixtreme 1.6 så slipper du allt krångel.Original inlägg av Geohan Visa InläggSpeedFreak
Jag ett NME chipp 1.2, och ja försöker göra på exakt samma sätt dom du, men de funkar inte för mig. Vad kör du för version av chippet? Jag patchar först med pff o matic3 sen kör nme associator. Men när ja ska patcha med nme associator så står det att den redan är patchar och vill ha fortsätta så cleanar den och patchar om, står de samma för dig?
Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
ALLEWMODZ-CASE MODDING
- Citat
- Flag
Comment

Comment