Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

nme 2.0 chip och iextreme 1.51 spel problem

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Original inlägg av LarsonTM Visa Inlägg
    i see! sweet! då får jag väl ta mig in någon dag då med min box och flasha upp den till 1.6. för jag antar att alla nya releaser kommer ha det nya formatet och inte kommer vara speldugliga på 1.4 som jag har nu.

eller kan jag köra activate.iso på 1.4 också för att köra de nya releaserna?

tack för svaren.
    den skivan fungerar i dagsläget endast med 1.6, iaf till detta... om det inte varit en dold funktion i tidigare versioner av iXtreme
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
      den skivan fungerar i dagsläget endast med 1.6, iaf till detta... om det inte varit en dold funktion i tidigare versioner av iXtreme
      Dom skrev nog till den till 1.6 skall du se för att de skulle kunna få sova lite de med
      / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

attans. jag bryr mig inte om live eller om jag blir bannad. uppgraderar jag så finns det chans att mina gamla lir inte funkar då ...

går inte fixa på något sätt så man kan lira allt när man gör uppgraderingen till 1.6 ?
        du kan spara ner spelet till hårddisken med imgburn, fixa imagefilen med abgx360 och bränna ut det igen om de nu mot förmodan inte skulle starta på 1.6. i stora drag så fungerar de spel som fungerat på 1.4 med 1.6. det är de fulpatchade wave2 istället för wave3 spelen som 1.51 accepterar som blir problem med 1.6.

Comment

någon som vet hur man ska bränna "activate.iso" filen?

hittar inte någon guide till detta...

Comment

Förmodligen på samma sätt du bränner dina 360 spel
            Kika på gruppens hemsida som släppte programmet
            Än så länge är det väl ingen xom behöver använda den då alla gjort rätt från början då alla är duktiga på att läsa sig till info *ler sött*
            / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

du bränner den EXAKT som ett 360 spel, det vill säga DL skiva med Layerbreak och allt!

http://www.xboxhacker.net/index.php?topic=2866.0
              Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

kollade runt lite på internet och hittade detta för folk som vill lira wave3 spel men har 1.4 -1.5 versionen. dock så bör man inte köra detta om man bryr sig om att bli bannad från live.

Kod:
                Hey guys, this patch http://rapidshare.de/files/46324703/Xbox...atcher.rar.html will let 1.5 users play Wave 3 games. 

1- Launch ppf-o-matic3.exe 

2- Select your ISO 

3- Select patch v14-15.ppf 

4- And burn 

There's no need to upgrade to 1.51 unless you're going online.

Comment

kollade runt lite på internet och hittade detta för folk som vill lira wave3 spel men har 1.4 -1.5 versionen. dock så bör man inte köra detta om man bryr sig om att bli bannad från live.

Kod:
                  Hey guys, this patch http://rapidshare.de/files/46324703/Xbox...atcher.rar.html will let 1.5 users play Wave 3 games. 

1- Launch ppf-o-matic3.exe 

2- Select your ISO 

3- Select patch v14-15.ppf 

4- And burn 

There's no need to upgrade to 1.51 unless you're going online.
                  tack för ditt engagemang, men denna info är inget nyhet och hjälper inte trådskaparen.

Comment

vet. jag hijackade trådenlite. sorry.

va en nyhet för mig. och jag frågade om just detta men du sa inget om detta till mig i din första post ;-)

Comment

vet. jag hijackade trådenlite. sorry.

va en nyhet för mig. och jag frågade om just detta men du sa inget om detta till mig i din första post ;-)
                      är det det här inlägget du menar?:

det handlar INGET om att patcha om spelen till wave2 som det du skrev om nyligen handlar om...
                      Google is your friend!

Comment

Har kunnat spela wave3 på min xbox med nme-chip sen wave 3 kom.. så där har ni nog missat nåt. Man behöver alltså inte slita ut sitt chip för att kunna spela wave 3 på sin box med nme-chip.

Har använt mig av ppf-o-matic3 som någon skrev om ovanför, och de har fungerat problemfritt.. patchar både med den och den vanliga nme-associator.

Är ju lite mer omständigt med nme, o behöva patcha filen 2 ggr innan bränning men det funkar. Tar ju bara en minut eller två att fixa till...

Bara så ni vet

edit. var ju iofs ett tag sen denna tråden var aktuell så det kanske folk vet nu iofs :P

Comment

Original inlägg av SpeedFreak Visa Inlägg
                          Har kunnat spela wave3 på min xbox med nme-chip sen wave 3 kom.. så där har ni nog missat nåt. Man behöver alltså inte slita ut sitt chip för att kunna spela wave 3 på sin box med nme-chip.

Har använt mig av ppf-o-matic3 som någon skrev om ovanför, och de har fungerat problemfritt.. patchar både med den och den vanliga nme-associator.

Är ju lite mer omständigt med nme, o behöva patcha filen 2 ggr innan bränning men det funkar. Tar ju bara en minut eller två att fixa till...

Bara så ni vet

edit. var ju iofs ett tag sen denna tråden var aktuell så det kanske folk vet nu iofs :P

Låter som en garanterad liveban att köra den metoden...
                          Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Mycket möjligt.. Kör dock aldrig live och inte intresserad av det så mig det gör inget

Comment

SpeedFreak

Jag ett NME chipp 1.2, och ja försöker göra på exakt samma sätt dom du, men de funkar inte för mig. Vad kör du för version av chippet? Jag patchar först med pff o matic3 sen kör nme associator. Men när ja ska patcha med nme associator så står det att den redan är patchar och vill ha fortsätta så cleanar den och patchar om, står de samma för dig?

Comment

Original inlägg av Geohan Visa Inlägg
                                SpeedFreak

Jag ett NME chipp 1.2, och ja försöker göra på exakt samma sätt dom du, men de funkar inte för mig. Vad kör du för version av chippet? Jag patchar först med pff o matic3 sen kör nme associator. Men när ja ska patcha med nme associator så står det att den redan är patchar och vill ha fortsätta så cleanar den och patchar om, står de samma för dig?
                                Jag rekommenderar att psx löder ut det åt dej och flashar den med Ixtreme 1.6 så slipper du allt krångel.
                                Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
                                ALLEWMODZ-CASE MODDING

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X