Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Uppgradering av 1.40 Ixtreme Hitachi

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Tråkigare om man inte jordar 360 chassit mot PC chassit o får krypström som dödar läsaren
    Äh. Krypström är bra. Man kan jorda med sig själv. Kan kittla lite.

Skämtåsido.. jag ställde RROD-boxen på datorn. Varken dator eller xbox hade chassi.
    1 x Trinity RGH, 250GB. 1 x Trinity original, 4GB + 250GB HD.

Comment

Original inlägg av N!klas Visa Inlägg
      Äh. Krypström är bra. Man kan jorda med sig själv. Kan kittla lite.

Skämtåsido.. jag ställde RROD-boxen på datorn. Varken dator eller xbox hade chassi.
      Varken dator eller xbox hade chassi?!?!?!?! hur i h-vete fungerar dom då?? Xboxen har ju metallchassi, och samma med datorn, datorn kanske inte hade plast detaljer? men jag har då aldrig sett en dator utan chassi som faktiskt fungerat som den ska med alla kort och sådant, som man kunnat ställa en xbox PÅ...
      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
        Varken dator eller xbox hade chassi?!?!?!?! hur i h-vete fungerar dom då?? Xboxen har ju metallchassi, och samma med datorn, datorn kanske inte hade plast detaljer? men jag har då aldrig sett en dator utan chassi som faktiskt fungerat som den ska med alla kort och sådant, som man kunnat ställa en xbox PÅ...
        Plåtar då. Plåtarna var borta och plastchassit eller vad man ska kalla det.
        Jag har många gånger kört datorer helt utan chassi. Har fungerat fint.

Comment

hur har du då haft grejerna? jag menar att lägga moderkortet på golvet utan skydd är inte bra, och sedan koppla in kort och annat... måste bli rätt jätte stor risk för att grejerna pajar då =)
          Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
            hur har du då haft grejerna? jag menar att lägga moderkortet på golvet utan skydd är inte bra, och sedan koppla in kort och annat... måste bli rätt jätte stor risk för att grejerna pajar då =)
            Ja, det är inte att rekommendera alls faktiskt. Vid felsökning och ihop-plock till en fungerande dator från-flera-andra-halvfungerande-datorer så har jag kört utan för att slippa skruva in moderkortet i en låda innan jag vet om det funkar. Ingen jord osv så det är verkligen inte bra. Man får lägga något under kanten på moderkortet så att grafikkortet och övriga kort går ner.. så att plåten inte tar i golvet. ;-)
            Last edited by N!klas; 2009-06-01, 20:28.

Comment

allt går och bör inte vara fel, bara man vet vad man pysslar med.

Comment

Jag har anti-statiskt armband med krokodil klämma. Ska jag sätta fast klämman i pc eller i xboxen?

Comment

Original inlägg av hejpådig Visa Inlägg
                  Jag har anti-statiskt armband med krokodil klämma. Ska jag sätta fast klämman i pc eller i xboxen?
                  Du ska alltså koppla ihop xboxens chassi och pc-chassit.

Krokodilklämman kopplar du till jord.

Comment

Original inlägg av N!klas Visa Inlägg
                    Du ska alltså koppla ihop xboxens chassi och pc-chassit.

Krokodilklämman kopplar du till jord.
                    "jord" = Element eller liknande
                    Google is your friend!

Comment

Jo, eller så ansluter han datorn till ett jordat uttag och klämman till chassit.

Comment

Jordad punkt, element som Swizzy sade eller jordanslutningen i eluttagen, dock varnar hansi för detta då han tror de flesta kommer dö av en saftig elkyss då de kopplar fel o ansluter till Fas eller nolla istället för jord av misstag o okunnighet

Friskt kopplat, hälften brunnet brukar jag säga
                        / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Jaha, när jag byggde min dator så gällde det att ha samma nivå som datorn. Så jag klämde fast klämman i chassit och satte på mig armbandet.

Så ni menar alltså att jag ska göra så här:

Sata-kabel mellan xbox driven och datorns moderkort.
                          El till datorn tar jag från ett vanligt eluttag som är jordat.
                          Klämman klämmer jag fast i xbox chassit eller dator chassit så att jag blir jordad.

Eller ska jag göra såhär

Sata-kabel mellan driven och datorns moderkort.
                          Klämmer fast krokodil klämman i ett uttag.
                          Men då får väl inte datorn, jag och xboxen samma nivå. Är inte poängen att allt ska få samma nivå?

Comment

Ha datorn ansluten till ett jordat eluttag och jorda dig via chassit. XBOXENs chassi ska ha kontakt med pcn's på något sätt. Då är ni alla på samma "nivå"

Comment

Men hur ska datorn få kontakt med xboxen? Får den redan det inte via sata kabeln?

Comment

Men hur ska datorn få kontakt med xboxen? Får den redan det inte via sata kabeln?
                                Koppla chassi > chassi med något trevligt ledande bara.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X