Om man köper en Elite idag, får man Jasper då?
Viktigt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Elite Jasper?
Collapse
X
-
Bara om man köper en som är väl uppmärkt i vår Webshop
Vad du får tag på ute i andra butiker har vi ingen aning om./ Pendragon
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...
Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!
- Citat
- Flag
-
Kika i vår Webshop, vi har tre på lager just nu men de är inte upplagda i Webshoppen då Stan inte "hunnit" trolla upp dessa
/ Pendragon
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...
- Citat
- Flag
Comment
-
/ Pendragon
- Citat
- Flag
Comment
-
Fick hem den idag och blir förbannad då jag ser att det är en Falcon. Det här går fan inte.
14.2A / 175W PS / nätbrunn ingen Jasper
Jag kommer att ringa er.
http://www.anandtech.com/gadgets/sho...spx?i=3472&p=3Last edited by Drem; 2009-07-14, 19:41.
- Citat
- Flag
Comment
-
Som det står på sidan du länkade till så kan man få Falcon nätaggrigat till sin Jasper o vi identifierar Jasprar när vi öppnar konsollerna genom att kika på Sydbryggan som är Svart istället för att ha ett silverklistermärke på sig.
Förutom det så kollar vi även Wattantalet på enheten, inte nätaggen.
Kanske att våra extraarbetare som moddar konsollerna har varit lite trötta o antagit att alla våra Elite vi beställt efter tre gått igenom som Jasprar antagit att alla andra är det med. eller bara märkt kartongerna fel. Det kan jag inte svara på
De olika sätt man kan identifiera en Jasper på är.
1. Kika på Sydbryggan, är den svart på en HDMI konsolle med Aluminiumflänsar på CPU ist för Plåt är det en Jasper. ( Detta är det säkraste sättet. )
2. Kika på Wattantalet o ampere på klisterlappen till vänster om serienummerlappen. *Detta sätt är inte 100% då vissa Jasprar skickas med Falconnätdelar. ( Falcon har jag för mig att det står 12V 14.5 Ampere på o Jasprar bör det stå 12V 12A någontting på... )
3. Kika på strömkontakten som går in på Moderkortet på din konsoll, detta är inte heller ett 100% igt sätt då Ms ibland löder på gamla kontaktdelar för att äldre nätdelar skall passa.

Vi skickar ut en fraktsedel till dig så vi får hem konsollen igen och enligt samtal så har jag bett dig att skriva upp ditt kontonummer samt bank på baksidan av kvittot och en rad om att du gärna vill att vi skickar en jasper när vi får in dom igen
Vi håller då utkik *Lite bättre* på moderkorten o kontaktar dig när vi får in en för o se om du fortf vill ha en skickad till dig
Ledsen för det inträffade, antar att mänskligafaktorn o trasig Ac hos oss kommentarer är överflödiga
Vi brukar göra rätt men ibland händer det att vi är mänskliga med.
Last edited by Pendragon; 2009-07-15, 13:17./ Pendragon
- Citat
- Flag
Comment
-
Ingen fara
Du har fått ett e-brev mecd lite fraktsedlar som du kan trycka ut på ett papper o klistra på kartongen så får vi tillbaka den.
Glöm inte skriva upp ditt bankkontonr + banks namn så trollar vi tillbaka lite dineros åt dig.
/Kent/ Pendragon
- Citat
- Flag
Comment
-
Kör ned dem på en lapp i kartongen för sökerhets skull så får vår returansvarige ta hand om det när den dyker in hos ossOriginal inlägg av Drem Visa InläggJag skriver kontonummer på en lapp och lägger i kartongen eller skall jag maila de uppgifterna?
/ Pendragon
- Citat
- Flag
Comment
-
det är inte omöjligt, men det kanske tar någon vecka eller 2 innan det dyker upp flera, kan även hända att nästa leverans innehåller jasper
sen beror det juh lite på när lagret med elite konsoller börjar ta slut så hansi köper in fler, finns ingen mening med att köpa upp sig när det finns boxar på lager (nu vet inte jag hur det ser ut på den fronten...) men som pendragon skriver så får du information när leverans kommit med jasper
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
- Citat
- Flag
Comment

Comment