Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Elite Jasper?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Kan vi inte göra så här, med tanke på att ni skickat mig fel konsoll, att jag får spela på denna i någon vecka eller två tills ni har en Jasper att byta ut mot?

Comment

Original inlägg av Drem Visa Inlägg
      Kan vi inte göra så här, med tanke på att ni skickat mig fel konsoll, att jag får spela på denna i någon vecka eller två tills ni har en Jasper att byta ut mot?
      frågan är om psxcare kan sälja denna konsol sedan om de inte kan garantera att den aldrig varit uppkopplad mot live. andrahandsvärdet på konsoler som är flashade och spelade mot live är inte direkt högt.

Comment

Original inlägg av int21 Visa Inlägg
        frågan är om psxcare kan sälja denna konsol sedan om de inte kan garantera att den aldrig varit uppkopplad mot live. andrahandsvärdet på konsoler som är flashade och spelade mot live är inte direkt högt.
        Jag är fullt medveten om det, men jag tänkte att man kunde kanske visa lite good will nu när man skickat mig fel konsoll. Nu sitter jag här mitt i semestern och vill ju spela innan jobbet börjar. Jag har inte tänk att koppla in maskinen på nätet över huvud taget eftersom jag aldrig spelar eller har spelat online. Man kanske enkelt kan nollställa alla räkneverk osv i maskinen på dom spelen jag tänkt att spela? Typ en factory reset eller något i den stilen.

Comment

finns inget som heter factory reset med 360's som gör det du menar, och att du spelar på maskinen sliter på den fysiskt, inte mycket men lite grann, vilket gör att den sjunker i värde... tyvär så blir det så att du inte kommer kunna spela på den boxen du redan har fått och sedan skicka tillbaka den, vill du göra något sådant får du i så fall köpa en ny box senare och sälja den på någon annons site eller till en polare...

du får ju redan pengarna tillbaka och slipper betala frakt för att den ska tbx du får dessutom info direkt när det kommit in nya 360 elite boxar med jasper moderkortet, är inte det bra??
          Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
            finns inget som heter factory reset med 360's som gör det du menar, och att du spelar på maskinen sliter på den fysiskt, inte mycket men lite grann, vilket gör att den sjunker i värde... tyvär så blir det så att du inte kommer kunna spela på den boxen du redan har fått och sedan skicka tillbaka den, vill du göra något sådant får du i så fall köpa en ny box senare och sälja den på någon annons site eller till en polare...

du får ju redan pengarna tillbaka och slipper betala frakt för att den ska tbx du får dessutom info direkt när det kommit in nya 360 elite boxar med jasper moderkortet, är inte det bra??
            Ja jag får väl nöja mig med det, även om det inte direkt är "plåster på såren" så att säga Istället för att packa upp grejerna och börja spela redan igår på den maskin jag borde fått måste jag istället packa ihop allting, åka till postens inlämningsställe och sedan vänta ytterligare ett par veckor. Kanske hela min semester försvinner. Nu när vi hade fått regn och rusk, som upplagt för spelande.

Men då väntar jag tålmodigt på att ni snart kontaktar mig med goda nyheter.

Comment

förlåt en okunnig men va är en jasper? va är de för speciellt me en sån enhet?
              sigpic

Comment

Original inlägg av mrflim Visa Inlägg
                jasper är benämningen på det senaste moderkortet.

http://beta.ivancover.com/wiki/index..._360_Revisions

Comment

Original inlägg av mrflim Visa Inlägg
                  som int21 säger, namnet på senaste moderkortet, och det som är speciellt med dom är att dom inte ska bli överhettade lika lätt eller rättare sagt dom ska inte RRODA lika lätt då dess komponenter är superlimmade för att dom inte ska lossa om moderkortet börjar vrida på sig... (ganska dumt då komponenterna kan brytas sönder istället om moderkortet vrider på sig)

den drar även en aning mindre ström än tidigare moderkort (falcon/opus) och mycket mindre än moderkorten innan falcon/opus, detta medför att den inte blir riktigt lika varm heller som dom första blev
                  Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Hur ofta brukar det hända att ett Jasper RROD:ar ???
                    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

Comment

Ingen aning, förmodligen är det väl någonstans i närheten av vad falcon hade gjort när den funnits lika länge som Jasper, kanske något lägre... detta är iaf vad jag tror, men det låter inte bra att superlimma komponenterna

jag väntar på Valhalla jag, hoppas det kommer snart (CPU/GPU/RAM på samma ställe, med en kylning istället för 2st separata, och förhoppningsvis inte någonstans under dvd spelaren!!)
                      Google is your friend!

Comment

Man får hoppas dom inte lyckas göra den ocknäckbar eller hur man nu ska uttrycka sig ...
                        Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

Comment

Vi tar inte emot Begagnade enheter i retur, detta då dessa inte kan gå vidare till försäljning till andra kunder även om vi testar dem när de returneras och de inte visar tecken på banning, det kan komma senare.
                          Vi testkör alltid konsoller när de returneras i uppackat skick och visar det sig att man "provspelat" på dessa utgår ingen ersättning/bytestätt.

Jag är fullt medveten om det, men jag tänkte att man kunde kanske visa lite good will nu när man skickat mig fel konsoll. Nu sitter jag här mitt i semestern och vill ju spela innan jobbet börjar. Jag har inte tänk att koppla in maskinen på nätet över huvud taget eftersom jag aldrig spelar eller har spelat online. Man kanske enkelt kan nollställa alla räkneverk osv i maskinen på dom spelen jag tänkt att spela? Typ en factory reset eller något i den stilen.
                          Vi har skickat iväg fraktlappar till din e-postadrfess du enkelt kan skriva ut o tejpa på kartongen efter den packats väl för retur, det finns inget sätt att återställa konsoller som varit "Provspelade" på, och skulle den bannats kan man inte häva detta heller genom en återställning.
                          Koppla av lite på din semester lite istället o ta en promenad, betydligt mycket nyttigare än att dega ned sig i soffan hemma

Ja jag får väl nöja mig med det, även om det inte direkt är "plåster på såren" så att säga Istället för att packa upp grejerna och börja spela redan igår på den maskin jag borde fått måste jag istället packa ihop allting, åka till postens inlämningsställe och sedan vänta ytterligare ett par veckor. Kanske hela min semester försvinner. Nu när vi hade fått regn och rusk, som upplagt för spelande.

Men då väntar jag tålmodigt på att ni snart kontaktar mig med goda nyheter.
                          Enda plåster på såren vi kan ge är Pengar tillbaka o returfraktsedel som vi kommit överens om samt kontakta dig om och när vi får in en EliteJasper igen. Basera inte en semester på spelrekriation, det är mycket nyttigare att bada/sola o lunka i skogen än att sitta i soffan o samla kalorier och stressa
                          / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Original inlägg av Begga Visa Inlägg
                            Hur ofta brukar det hända att ett Jasper RROD:ar ???
                            Jag har sett en/ett av många sålda
                            Falcon lite mer o gamla häckmoderkorten massor

Personligen avskyr jag Jasper av den enkla anledningen att de har superlimmade processorer och dessa kan därmed inte rödringrepareras oavsett om det är fultrick med X-Clamps eller av lödrobotar eller andra bra sätt.

Personligen håller jag mig borta så gått det går från att få hem Jaspermoderkort hemma/privat i mitt hem o jag har endel 360 konsoller
                            / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Original inlägg av Begga Visa Inlägg
                              Man får hoppas dom inte lyckas göra den ocknäckbar eller hur man nu ska uttrycka sig ...
                              tror inte det blir så mycket förändringar på den fronten såvida dom inte gör om mjukvaran så den kan se genom spoofning och allt som görs med driven...
                              Google is your friend!

Comment

Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
                                Basera inte en semester på spelrekriation, det är mycket nyttigare att bada/sola o lunka i skogen än att sitta i soffan o samla kalorier och stressa
                                haha, ibland har du vettiga förklaringar som inte innehåller porr, Pendragon!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X