Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

DVD+R DoubleLayer

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• DVD+R DoubleLayer

Jag vet att Verbatim är dom bästa skivorna för xbox 360 spel, men jag tänkte höra om det är några som har provat bränna på Premium eller något annat märke som funkar klockrent?

Jag har en av dom bästa brännarna för 360 bränning, så det är inga problem.

/Greim
    // Greim

Solus lupus - Ensam varg
    -Hellre en natt som varg, än 1000år som får!

jag köpte ett pack med traxdata dom har funkat klockrent

Comment

Original inlägg av hejhej20 Visa Inlägg
      jag köpte ett pack med traxdata dom har funkat klockrent
      Okej, hur många har du bränt? några som det blivit fel på?
      // Greim

Solus lupus - Ensam varg

Comment

Traxdata kan fungera skit bra, min morbror gjorde likadant, han körde på Traxdata tills hans samsung lät som en stenkross när han körde Traxdata, sedan bytte han till Verbatim, guess what: Skiten lät knappt alls!

slutsats: Traxdata är INTE bra i längden

*edit:*
        Han körde på traxdata för att det fungerade i början när han precis hade flashat boxen för första gången, och en bit in under omflashningen (han hade xtreme firmware från början, och uppgraderade till ixtreme 1.4 när det fanns ute...) numera har han 1.6 såklart, och en ny spelare då hans 360 gick sönder... men nu kör han bara på verbatim
        Last edited by Swizzy; 2009-08-01, 16:44.
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

brännt 7-8 st alla funkar till 100%, ingen affär hade Verbatim

men som swizzy säger Verbatim är värt pengana

Comment

Original inlägg av hejhej20 Visa Inlägg
            brännt 7-8 st alla funkar till 100%, ingen affär hade Verbatim

men som swizzy säger Verbatim är värt pengana
            Jodå. Jag kommer fortfarande köpa verbatim. Men tänkte bara prova något nytt märke och se =D
            // Greim

Solus lupus - Ensam varg

Comment

Original inlägg av Greim Visa Inlägg
              Jodå. Jag kommer fortfarande köpa verbatim. Men tänkte bara prova något nytt märke och se =D
              EDIT: Swizzy, hur menar du med längden?
              På hur många jag bränner eller som är brända som jag spelar på?
              Isf, tänke jag köpa in 100 st traxdata DL skivor eller är det som att kasta pengarna i sjön?
              Jag har juh iof. en grymt bra brännare också.

Vad tror ni om Premium eller Maxell?
              // Greim

Solus lupus - Ensam varg

Comment

Det jag menar med "i längden" är att traxdata sliter på läsaren som F*n, om du läste vad jag skrev, eller läser det på nytt förstår du vad jag menar...

jag har ingen aning om premium/Maxell, men Verbatim är att rekomendera, och det är verkligen värt priset (i längden) dessutom är prisskillnaden inte enorm...
                Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Jag vill inte gå med på att vissa skivor skulle slita mer på läsare eller brännare, har svårt att se att hårdvaran skulle gå märkbart "hårdare" bara för att det blir t.ex. lite läsfel.
                  Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Kan du då förklara varför just Traxdata skivorna lät som en stenkross men inga andra i samsung läsaren?
                    Google is your friend!

Comment

Låter illa behöver inte betyda att det slits mer :-)
                      Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Sant, men det är lite skumt tycker jag iaf, att just traxdata skivorna lät så himmla mycket, medans dom andra var "normalt" ljud från...
                        Google is your friend!

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                          Kan du då förklara varför just Traxdata skivorna lät som en stenkross men inga andra i samsung läsaren?
                          Han kanske åt knäckebröd samtidigt som han brände dom!?

Jag har bränt mer eller mindre samtliga mina spel på Traxdata (inköpta på Clas Ohlson) och inte ett enda spel har blivit felbränt eller slutat att fungera. Så jag rekommenderar då allt dessa skivor iaf. Har minst 50 fungerande spel som är brända på dessa skivor så

Comment

Dom fungerade felfritt för min morbror i början också, men sedan började det låta jäätte mycket när han skulle spela dom, då bytte han till verbatim och allt gick skit bra... utan något ljud alls...

men vill man köra på Traxdata får man gärna göra det för min del, jag förespråkar dock Verbatim då jag vet att dom fungerar utmärkt bra, dock inte alla batchar... men dom flesta...
                            Google is your friend!

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                              Dom fungerade felfritt för min morbror i början också, men sedan började det låta jäätte mycket när han skulle spela dom, då bytte han till verbatim och allt gick skit bra... utan något ljud alls...

men vill man köra på Traxdata får man gärna göra det för min del, jag förespråkar dock Verbatim då jag vet att dom fungerar utmärkt bra, dock inte alla batchar... men dom flesta...
                              Som jag skrev ovan att jag kommer fortsätta med verbatim men det är att jag hitta 100 traxdata DL skivor för under 500:- så då tänkte jag kanske slå till =D
                              // Greim

Solus lupus - Ensam varg

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused:
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X