Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Windows 7 + Xbox 360

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Kollat med dom på Xbox-supporten och dom ville tyvärr inte hjälpa mig. Han jag snackade skyllde på att dom inte var utbildade på Win7. Suck för dessa supporter alltså!

Surt värre att behöva gå över till sega Vista igen för att få det att fungera :/

Comment

Update:

Fått det att fungera nu. Kunde inte avinstallera WMP12 tidigare för att jag hade installerat "inofficiellt" språkpack. Formaterade burken och gjorde en ren installation utav Windows 7 RTM. Då gick det galant att ta bort WMP12 och installera WMP11. Så nu funkar det ÄNTLIGEN!

Comment

Original inlägg av lejonel Visa Inlägg
        Update:

Fått det att fungera nu. Kunde inte avinstallera WMP12 tidigare för att jag hade installerat "inofficiellt" språkpack. Formaterade burken och gjorde en ren installation utav Windows 7 RTM. Då gick det galant att ta bort WMP12 och installera WMP11. Så nu funkar det ÄNTLIGEN!
        Grattis
        / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Det går med andra ord inte via WMP12, och inte heller med Win 7 RC1?
          Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Jag fick det iaf inte att fungera med WMP12 när jag körde Win 7 RC. Dock var jag lite väl frustrerad så jag glömde av att testa om det fungerade via WMP12 i Win 7 RTM som jag kör nu.. Men men jag använder ju aldrig WMP så det kvittar för min del vilken version utav detta program som ligger o skräpar på min dator.. hehe

Comment

Men RC fungerar det inte med iaf, vart fick du tag på RTM ngnstans?
              Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Finns på en tracker nära dig RTM släpptes i dagarna så finns redan ute på vift

Comment

fungera fel fritt med WMP12 Win 7 RTM

fårsökte få Tversity att funke men det installationen hängde sig hela tiden

Comment

hur lyckades ni få igång media center på era xbox? jag kör oxå windows 7 men när jag söker efter xboxen på mediacenter i datorn så hittar den inget, men där emot så hittar den det i windows media player. jag har testat att stänga av brandväggarna men det hjälper inte heller, har suttit och pillat med detta ett tag nu och det börjar gå lite på nerverna, skulle uppskatta om någon har ett bra förslag som kan lösa det

Comment

kör man windows 7 med windows media center eller windows media player via xboxen så är shark007 det bästa alternativet om man vill slippa krångla med tversity. du får även ett bättre codec stöd i windows och kan lätt ändra till andra splitters. mkv och hela den biten fungerar direkt.

http://shark007.net/

vista codecs http://shark007.net/vistacodecpackage.html

win 7 codecs http://shark007.net/win7codecs.html

64-bit addon http://shark007.net/x64components.html

kör ni 64-bit måste addonet installeras också.

Comment

Original inlägg av don_tomas_o Visa Inlägg
                        hur lyckades ni få igång media center på era xbox? jag kör oxå windows 7 men när jag söker efter xboxen på mediacenter i datorn så hittar den inget, men där emot så hittar den det i windows media player. jag har testat att stänga av brandväggarna men det hjälper inte heller, har suttit och pillat med detta ett tag nu och det börjar gå lite på nerverna, skulle uppskatta om någon har ett bra förslag som kan lösa det
                        prova denna.

http://www.microsoft.com/windows/pro...r/xbox360.mspx

Comment

jag har gjort det som står där men när den man har knappat in "setup key" så kommer den direkt till configurating computer settings och sen lägger den ner och säger att den inte hittar någon extender. så jag får aldrig välja om jag ska ställa in "power settings" eller "extender media settings" som det visar på bilderna i den länken

Comment

Original inlägg av don_tomas_o Visa Inlägg
                            jag har gjort det som står där men när den man har knappat in "setup key" så kommer den direkt till configurating computer settings och sen lägger den ner och säger att den inte hittar någon extender. så jag får aldrig välja om jag ska ställa in "power settings" eller "extender media settings" som det visar på bilderna i den länken
                            jag antar du har en router som sköter allt? öppnat portar i den till boxens ip? stängt av alla mjukvaru-brandväggar?

Comment

jag har fått det att funka mot min gammla bärbara dator innan som jag kör xp på, så jag antar att det är något med windows 7 som krånglar

Comment

Vilken version av Windows 7 kör du på?
                                Google is your friend!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X